Inlägg från: Anonym (ll) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ll)

Min kille lämnar mig pga graviditet

Varför kasta skit på killen?? De har varit överrens om att inte få barn ihop. Han vill inte barn barn, inte med ts eller inte öht. Han har vidtagit skydd.

Ts du ska gör det som känns bäst för dig. Bestämmer du dig för att behålla så räkna med att bli förälder på egen hand, det enda du kan räkna med är 1273 kr i månaden.
    Kanske vill ha ta ansvar som förälder, men räkna inte med det. Och vill han ta ansvar som förälder men inte vara tillsammans med dig, så måste du kunna ta det.

• Anonym (ll)
    Anonym (Hmmm) skrev 2014-09-04 09:10:43 följande:
    Ligger inte den lägsta fp på ca 2000-3000kr i månaden inkl barnbidraget på 1050?

Ja har för mig att man får ca 3000-4000kr högst om man inte har någon SGI osv.
    Ja men nu syftade jag på det enda hon kan räkna med från honom.. Vilket är underhåll på 1273 i månaden.
  • Anonym (ll)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 09:28:12 följande:

Jag har en tid till en kurator på kvinnomottagningen här där vi bor på tisdag.

Självklart kommer jag inte att räkna med honom om jag nu väljer att behålla barnet.

Vi funderade på andra alternativ än kondom, självklart. Men jag kan inte använta p-piller eller p-sprutor. Kopparspiral var en tanke men jag vågade inte riktigt.

Det är ju en hemsk situation, åt båda hållen.

Men jag fattar inte varför han bara drar? Det är ju inte mitt fel att jag blivit gravid?

Han vill inte ha barn, därför drar han. Ni var överrens om att inte få barn ihop.
  • Anonym (ll)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 09:33:46 följande:
    Det är väl ingen ursäkt för att dra?? Vi var väl två om att ha sex.

Jag bestämde mig inte för att bli gravid, det blev så. Dra kunde han gjort om jag bestämde mig flr att behålla barnet. Jag har ju inte ens bestämt mig...
    Fast jag tror nog att du har bestämt dig.. Och det känner han.
    Han vill verkligen inte ha barn, det var tydligt innan och det är tydligt nu.
    Ni var överrens om det, men nu vill du göra på annat sätt.

Att du blivit gravid tre gånger trots skydd är anmärkningsvärt, kanske är det en gång för mycket för honom?
  • Anonym (ll)
    Anonym (-) skrev 2014-09-04 09:36:25 följande:
    Lika lite som att det är hans fel att kondomen inte fungerade lika lite är det väl hennes fel? Det var ju inte så att hon planerade det bakom ryggen på honom. 
    Den normala reaktionen hade ju varit att sätta sig ner och prata om det "Oj, nu hände något vi inte ville, hur ska vi lösa det" 
    Inte bara dra och säga att "jag kommer inte hem innan du har gjort en abort", utan att ens veta vad hon planerat att göra. 
    Jag tror att ts edan sagt att hon inte vill göra fler aborter, då finns det mu inga andra alternativ än att hon behåller? Och han vill inte ha barn.
  • Anonym (ll)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 09:45:22 följande:
    men jag vill ha barn dey var tydligt innan och är tydligt nu? Vad är skillnaden?

Han har lika mycket skuld i detta som jag har.

Jag har inte bestämt mig, men jag måste väl få känna vad jag vill också?

Du verkar bara tycka att det är hans vilja som räknas?
    Nej ni var överrens om att inte få barn ihop.

DU kan välja att behålla och bli förälder, du har den makten nu. Det har inte riktigt han. Men han kan säga att han inte vill vara med, och det har han gjort nu.

Skriver absolut inte att det är hans vilja som räknas! Vill du bli förälder så kan du bara behålla barnet? Men han har lika stor rätt att avstå? Sen säger jag inte att det är bra, men det är det enda han kan göra om man inte vill ha barn med dig nu.
  • Anonym (ll)
    Chrysabelle skrev 2014-09-04 15:25:15 följande:

Okej, i det fallet hade jag nog gjort abort, och aldrig tittat åt den killen mer.

Han borde sterilisera sig.

Varför?
    För att han inte vill ha barn nu med ts? För att han inte vill ha ett förhållande med ts?
  • Anonym (ll)
    Chrysabelle skrev 2014-09-04 15:45:41 följande:
    För att han inte vill ha barn. Det är ju enbart dumt att inte sterilisera sig då.
    Han är 25...?? Han kanske tycker att det är alldeles för ungt? Han kanske inte tycker att ts är en bra blivande förälder? Men du tycker att om man inte vill ha barn från den dagen man kan producera så ska man sterilisera sig?
  • Anonym (ll)
    Chrysabelle skrev 2014-09-04 15:46:55 följande:
    Hon är inte skyldig honom ett dugg. Hon har redan gjort två aborter för hans skull. För rättvisans skull så borde han nu se till att hon får två barn.
    För hans skull?? Då får hon skylla sig själv isf. Hon har själv tagit besluten, horribelt att lägga allt på killen.
  • Anonym (ll)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 16:23:22 följande:
    Jag misstänker att han hade bett mig flytta ändå, gravid eller inte. Han har varit lite kort och konstig senaste tiden! Är helt säker på att han inte älskar mig, han har kläckt ur sig både det ena och det andra.
    Men då är det väl inget konstigt? Och då vill du väl inte att det ska vara ni?Han kanske har varit på väg att avsluta ert förhållande?
    Du kanske har hoppats att en graviditet skulle hålla honom kvar?
Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet