• traveler

Min kille lämnar mig pga graviditet

Jag förstår om han inte vill ha barn och isf får han göra slut (på ett ordentligt sätt) om det nu är så viktigt för honom. Jag tycker inte alls att ni är för unga för att bli föräldrar, tvärtom många väntar alldeles för länge tills det är försent.

Jag tycker det är väldigt omoget av honom att åka hemifrån och hota med att inte komma tillbaka förrän du gjort abort.

Jag tycker såhär. Bry dig inte om vad han tycker och tänker. Fundera mera själv över om DU känner dig redo att bli förälder. I slutändan är det din kropp och ingen annans. Du bestämmer precis vad du vill göra med den och du måste inte göra abort för någon annans skull.

Fundera på om DU är redo, inte HAN 

• traveler
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 08:33:46 följande:

Jag är redo, har velat haft barn sen jag var 20. Är rädd för vad våra familjer och vänner ska tycka. Min närmsta familj och mina vänner kommer stå min på min sida, tror jag. Men alla andra? Vad ska dom tycka om att jag skaffar barn mot hans vilja?

Lägenheten vi bor i är hans. Jag är arbetslös

Hur ska jag klara det rent ekonomiskt.

Min mamma säger att pengar är sista problemet. Men jag vill ju inte leva på henne heller.

Kommer bli så tufft att leva utan honom, men även om jag skulle göra abort vet jag inte om jag skulle stanna ändå. Jag känner mig bara sviken av honom. Så fort det händer något eller om jah mår dåligt sticker han bata huvudet i sanden!!

Bry dig inte om vad folk tycker. Folk kommer ALLTID ha åsikter. Det är DIN kropp och ingen annans!
Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet