Bf Maj 2015
Nä dom har jag också mycket av. Så pass att jag fick åka och kolla tappen.
Nä dom har jag också mycket av. Så pass att jag fick åka och kolla tappen.
Bebben84, jättefina bilder. :) Jag borde kanske också ta något lite finare.
Vad är det för bindor man behöver till avslaget, räcker det med de extra stora nattbindorna eller behöver man några specialbindor av ngt slag?
Tack för svaren, då köper jag ett paket nattbindor. Vanliga har jag massor av sedan innan. :)
Jag tkr tiden går lite väl fort, det känns som att det är så mkt jag vill hinna med. Men ändå är jag klar med det mesta. Det som inte är gjort är i stort sett städning och tvätt så jag vet inte varför jag känner mig så ofärdig. :P Jag har nog inte hunnit förbereda mig mentalt. Imorgon är det förlossningskurs, ska bli så spännande! :D
Jag har kvar:
- Packa bb-väskan
- Spjälsäng (ska få den men har inte körts till mig ännu.
- Madrass till spjälsäng
- Tvätta (kläder är tvättade men inte sängkläder, baby nest osv)
- Amningsbh och amningskläder
- Hygienprodukter (bindor, blöjor, tvättlappar etc)
Annat hemma som jag vill få gjort innan:
- få ordning i klädkammaren samt på vinden
- tvätta täcken och kuddar
- tvätta fönstrerna
- bunkra lättlagad mat
Men är du säker på att det är svamp? Jag har också klåda och min bm tyckte jag skulle testa med fetkräm då jag inte hade de karakteristiska flytningarna. Det har blivit mkt bättre men jag får smörja in 1-3 ggr per dag när det börjar klia. Beror tydligen på att slemhinnorna blir så torra. Jag använder Locobase.
Precis varit hos barnmorskan och allt ser bra ut. Sf-mått 35 cm, 150 slag/min huvudet fortfarande fixerat och ligger långt ner så barnmorskan hade svårt att känna det så fick kolla med ultraljud:) har fått lite klåda i underlivet så ska till apoteket nu och köpa svampmedicin. Vecka 36 (35+3) imorgon har bara 1 månad kvar till BF alltså 30 dagar galet vad det går fort!!!!
Får verkligen hoppas vi slipper det. Jag vill då att min stannar o växer på sig! Får försöka att inte anstränga mig för mkt med pågående köksrenovering.
Nej, det får vi verkligen hoppas, men det är nog inte långt kvar då det inte är många veckor till Maj. De som är beräknade i början av Maj är väl snart i vecka 37 redan. :)
Ingen som tar ut semester i samband med hemgång? Jag tänkte ta ut 30 dgr och inte börja med föräldradagar förrän 1-2 mån (beroende på när bebis kommer) efter bf. Har inte sett ngn annan som tänkt så, har jag missat ngn nackdel som detta för med sig?