Inlägg från: Ciconiidae |Visa alla inlägg
  • Ciconiidae

Bf Maj 2015

Lägger upp en ny bild då gårdagens var lite missvisande över hur tjock jag brukar vara på kvällarna. 14+4 idag, bara de närmaste på jobbet vet. De andra undrar väl om jag börjat äta som en häst på sistone. :P

• Ciconiidae
    MorCaa skrev 2014-11-19 21:17:38 följande:

Jaha.. Då kör vi veckans magbild.. ;)

phpI447oQ74662.jpg

Jättefin mage har du. :) vad långt du kommit redan. Nu känns det som tiden rullar förbi, de första veckorna kändes så otroligt långsamma.
  • Ciconiidae

Jag har alltid haft dödens mensvärk, så tänkte att jag också borde vara känslig. Men det kanske snarare härdat för jag har inte kännt något mer än ytterst lite de allra första veckorna. Men magen har ju uppenbarligen växt på mig iaf. :)

Kissemiss skrev 2014-11-20 21:58:43 följande:

Hur kan vi alla må och känna sååå olika? Varför känner inte jag växtvärk? Är ju känslig och sånt haha

• Ciconiidae

Vad underbart! :) Hoppas jag börjar förstå innan förlossningen.

MorCaa skrev 2014-11-21 07:18:13 följande:

Inatt drömde jag om bebisen för första gången.. Och när jag vaknade så kan jag ärligt säga att nu trillade polletten ner! Jag ska få en bebis!! Och längtan efter den lill* kom som en tornado! Nu ska här njutas av gravititeten!! <3

• Ciconiidae

Igår köpte jag lite mammakläder och idag har jag mina mammatights på mig. Det är såå skönt! Kanske är lite tidig, vecka 16 imorgon. Har ni börjat använda mammakläder ännu?

• Ciconiidae

Skönt att vi är flera, då var jag inte så tidig då. :)

MorCaa skrev 2014-11-21 13:33:18 följande:

Jo i vecka 7-8.. :/ hade inget val.. :P och det finns inget rätt eller fel.. Man börjar när det känns obekvämt med "vanliga" kläder.. :)

• Ciconiidae

Jag är stor, men har hållt mig det sista med de kläder som passat. Byxorna har funkat hittils då de sitter strax under där magen börjar puta, men nu är det tight.

MorCaa skrev 2014-11-21 14:42:31 följande:

Nä verkligen inte.. :) snarare sen enl min erfarenhet.. Men så har jag ju oxå alltid varit avundsjuk på de som inte får mage förens i v 20.. Inte jättekul att alltid höra "men vad stoooor du är" hur många är det egentligen" eller "snart dax, eller?"

• Ciconiidae

Nu har jag kommit såpass långt i graviditeten att jag vågar mig in i en fb-grupp, bor i Gbg.

mali86 skrev 2014-11-22 08:23:15 följande:

Inte helt haj på att skapat grupper!

Men om de finns fler som bor i Gbg och ska få barn i vår och inte redan är med i någon grupp, och är sugna på att vara det kan ni gärna skicka ett meddelande till mig här så kan jag läsa på lite hur man gör och försöka styra en ny!

• Ciconiidae

Dina slemhinnor är mkt skörare, så det är helt normalt. Det är säkert ngt blodkärl som brustit och gått upp igen. Jag har märkt att jag blöder mer om jag råkar göra hål på huden.

Pillow skrev 2014-11-24 09:50:39 följande:

Någon av er som får näsblod bara sådär? Jag fick i fredags från ingenstans o sen 2 ggr i lördags! Igår vilade ja istället! V 16 idag

• Ciconiidae

Jag har RUL den 15:e. Jag har inte bestämt mig för om jag ska ta reda på kön eller inte. Först var jag säker på att jag skulle ta reda på det, men nu lutar jag mer och mer åt att vilja veta. Jag tänker att jag kommer knyta an till den mer då och kan börja spåna mer på namn.

Bebben84 skrev 2014-11-24 09:06:41 följande:

Åh vad nära det är för dig!! Själv har jag RUL den 19 dec. Evighet dit :/. Jättespänd! Har gjort kub och det gick så bra som det bara kunde men på RUL kollar dom annat som tex hjärtat. Det gör mig spänd och lite rädd. Sen ska vi kolla könet också vilket är så sjuuuuukt spännande! Ska ni kolla könet? :)

Svar på tråden Bf Maj 2015