• Bebben84

Bf Maj 2015

Ciconiidae skrev 2015-04-28 22:16:07 följande:
    Vad spännande! Imorgon går jag in i vecka 39 och har sex arbetsdgr kvar. Ser så framemot att gå hem och få vila.
    Oj vad duktigt av dig att jobba så länge!
  • Bebben84
    litetmoln skrev 2015-04-28 22:46:20 följande:
    Å. Avis! Allt ser nog bra ut ändå. Var också på tul med nr 2. Magen slutade växa men allt såg bra ut ändå. Blir kul för er att tjuvkika på bebis igen :)
    Tjej 6 år. Tjej 2,5 år. Bebis BF 7 maj.
    Ja jag är inte orolig :). Var samma med dottern. Magen tappade i kurva så vi gjorde TUL. Dock visade den fel. Dom sa att hon var normalstor och skulle väga 3,5 kg vid bf. Hon kom 2 veckor efter bf och vägde 2,9 kg. Kan varit så att hon inte växte på sig enligt kurvan på slutet också. Tror inte denna bebis är lika liten men den lär inte vara enorm heller. Men det bli kul att få se bebisen <3
  • Bebben84
    Isabella93 skrev 2015-04-29 18:17:37 följande:
    Aha..vad knasigt ;) känns konstigt att man hör sånt..
    Om vattnet går knäpper det bara till just då, inte flera ggr innan :)
  • Bebben84
    Kissemiss skrev 2015-04-30 12:47:42 följande:

Alla ni som vill att förlossningen ska starta, har ni testat att ha sex? Jag är övertygad om att det var det som startade min förlossning samma kväll!

Jag har bf 21 maj men haft en del förvärkar. Vill dock verkligen ha en maj-bebis så väntar tills imorgon, sen blir det åka av varje kväll :P. Vi har sex någon gång i veckan men då har jag endast fått sd regelbundet, inget mer.
  • Bebben84
    marriew skrev 2015-04-30 13:04:26 följande:
    Kanske är en bra idé. Jag har dock tappat min sexlust helt efter att jag blev gravid. Tror vi gjort det 2 gånger i år bara :(

Ska försöka få till det ikväll. Det är väl sperman som är viktigast, inte en orgasm? :)
    En kombo av sperma och orgasm är bäst ;). Sperman innehåller ämnet som sätter igång medans en orgasm ger sd :)
  • Bebben84
    Sabine skrev 2015-04-30 13:13:13 följande:
    många säger ju det men enligt forskning så måste mannen få utlösning 3 gånger på 3 timmar i kvinnan för att det ska Få en förlossning att starta.

Hade gärna älskat med det går inte vi har försökt och jag är alldeles för otymplig för att få till det bra.
    Ja alltså, det är ju inte smidigt direkt men vi lyckas ändå få till det rätt bra med tanke på magen. Man får använda fantasin lite ;)
  • Bebben84
    MorCaa skrev 2015-05-01 13:15:55 följande:

phpxx4KnA29051.jpg

Kl ett inatt gick vattnet och 05.52 föddes den här lilla gobiten! Vägde 3675g och var 51cm lång.. LYCKLIG!!

39+5

Grattis!!!
  • Bebben84
    tvåprinsar skrev 2015-05-04 08:29:14 följande:

När gjorde ni koll för fixering? Jag var inne i vecka 35 och då låg han fortfarande högt och ruckbart. Ska inte in fören v 39 igen. Känns som lite sent, skulle gärna vilja ha lite koll ifall det startar. Mina andra barn kom i vecka 38 med vattenavgång nämligen..

Theodor 090430 Vincent 100805
    Oj så få besök för att vara på slutet! Jag var på kontroll i v.34 då var hon fixerad sedan v32. Var sedan lö kontroll v36 och ska dit nu i v38 och sen V40. Mitt andra barn.
  • Bebben84
    S1528 skrev 2015-05-05 17:11:58 följande:
    Rent statistiskt sett så är det oftare en igångsatt förlossning måste avslutas med snitt eller sugklocka jämfört med en förlossning som kommer igång på naturlig väg. Barnet kan bli stressat och syresättningen påverkas om man får "för mycket" värkar. Det är vad jag läst mig till iallafall sedan jag insåg att jag skulle gå över tiden. Kanske finns ytterligare risker?

Tråkigt att du fick ett sånt dåligt bemötande :(
    Det är högre risk för utdragen förlossning, snitt och sugklocka. Men ingen fara för barnet. Jag blev igångsatt med min dotter och förlossningen tog 9 timmar utan komplikationer. Så det behöver absolut inte bli skit av det :)
Svar på tråden Bf Maj 2015