• Bebben84

Bf Maj 2015

Sabine skrev 2015-04-05 21:27:47 följande:
    Nämen gud vad gulligt och superfint tyg :) fint babynest också förresten!
    Tack :)
  • Bebben84
    Ankan4688 skrev 2015-04-07 11:36:42 följande:

Hej!

Jag har också följt tråden länge men inte skrivit...

Har BF 11 maj (v 35+0 )och vi kommer få en liten pojke. Har en flicka på 4 1/2 år sedan innan och bor norr om Stockholm med henne och min sambo.

Har ett arbete då jag åker omkring i Storstockholm kommunalt i princip hela dagarna så har slutat jobba nu, det blev för slitigt och stressigt. Känns skönt att vara ledig lite nu och förbereda så mycket jag orkar. Är ärligt talat väldigt matt och sover himla dåligt....

Vill också gärna vara med i FB gruppen om det är ok, hur gjorde man då?

Välkommen :). Här är en till norrortsbo. Vart bor du? :)
  • Bebben84
    pco skrev 2015-04-07 20:51:58 följande:
    Det ilar och svider mellan benen på mig med lite då o då, o det gör så fruktansvärt ont tycker jag :/ vet du varför det blir så? Jag har ingen aning. Ska till bm på torsdag så får fråga då annars.

Det är bra att de gör extra kontroller o håller koll :)
    På mig sved det och ilade när hon fixerade sig. Och det kan fortfarande ila till när hon borrar och har sig med huvudet
  • Bebben84
    Ankan4688 skrev 2015-04-07 22:29:56 följande:

Tack Bebben84 ????

Jag bor i Järfälla! Du?

Sollentuna :). Min sambo är från Järfälla :)
  • Bebben84
    pco skrev 2015-04-08 08:40:10 följande:

Vaknade upp idag helt kallsvettig och kände mig såååå ogravid. Låg ganska länge o buffa på magen utan respons tills jag tvingade i mig massa vatten o sen efter en stund tror jag att jag kände den, den här i magen har verkligen spelat mig många spratt. Jag kände den inte jätte tydligt men men något buktade ut. Ja asså jag längtar såååååå tills detta är över, jag är inte gjord för att vara gravid. Hur känner ni andra? Känner bi mkt varje dag elr har ni oxå varit tveksamma någongång?

För mig går det typ i perioder att jag känner den väldigt mkt till att sen inte känns den nästan alls :/

Jag känner mycket varje dag men en dag och kväll kände jag inget och fick ingen kontakt med bebben i magen. Så då åkte vi in. Fick veta att den fastnat med benen i spagat haha och därför inte kunde sparka. Dagen efter var hon som vanligt igen i magen. Fick tips att om det händer igen att dricka ett glas ISKALL saft med 70% saft och 30% vatten och gärna buffa lite och sätta på hög rockmusik :)
  • Bebben84
    pco skrev 2015-04-08 14:06:38 följande:
    Hehe okej det lät lite roligt faktiskt :p ..japp det med att dricka vet jag, hjälper tyvärr inte alltid här, har vart inne 3 svängar på fl o kollat att allt är bra, ursch hoppas man slipper det mer nu.

En annan fråga, har du lagt upp din dagar på FK? Jag vet inte riktigt hur man ska göra då jag har graviditetspenning till 2maj och där emellan fram till BF får jag inga pengar (BF 13maj) och i och med att de räknar från 20:onde till 21 varje månad så säg att den kommer runt BF så får jag ju endast pengar för 7 dagar i hela maj elr om man t o m går över och hinner annars inte få nåt alls, så går det tyvärr inte för oss att riskera att inte få nåt alls. Så därför ska jag ta ut föräldradagar i förväg ( vilket jag egentligen inte vill) från 4maj men problemet är ju att de ändrat att man måste fylla i 'graviditet' eller 'ta hand om barn' och jag vill gärna fylla i så innan så jag vet att jag får pengar men gör jag det och har fyllt i graviditet och sen har den kommit och de på FK har godkänt det blir det lite problem, då man måste göra om det och de ska hinna godkänna detta. ., så hur gör du?
    Tycker du ska ringa dom och rådfråga så du får exakt svar.

Jag är sjukskriven fram tills hon kommer och det vet man inte heller när det är så jag kommer gå in på deras hemsida dagen efter hon kommit och fylla i mina dagar. Då går utbetalningen fort och jag slipper på det sättet slösa fl-dagar
  • Bebben84
    Ciconiidae skrev 2015-04-08 19:13:09 följande:

Ingen som tar ut semester i samband med hemgång? Jag tänkte ta ut 30 dgr och inte börja med föräldradagar förrän 1-2 mån (beroende på när bebis kommer) efter bf. Har inte sett ngn annan som tänkt så, har jag missat ngn nackdel som detta för med sig?

Jag slutade på mitt jobb nu så får det i pengar istället :) annars hade jag nog gjort som du
  • Bebben84
    Blicka skrev 2015-04-08 21:17:29 följande:
    Hmm det var en bra fråga. Tror dock att det bara är att registrera via appen med BankID när bebis kommit. Har inget minne av att vi skickat in ngt tidigare inför de andra barnens födsel.
    Ja har man BankID så registrerar man sig själv :)
  • Bebben84
    Isabella93 skrev 2015-04-09 12:24:09 följande:
    Njaa, asså jag tycker att det känns som att det är längre ner eller vad man ska säga, mer ont runt slidan, som att benen där håller på att töjas för att bebis ska kunna komma ut där igenom. Jag har inte ont hela tiden, det började igår för mig, det kommer och går, igår kväll kändes det som stötar och samtidigt som en ilande smärta. Det är säkerligen foglossning eller kanske att bebisen trycker sig neråt eller så. Just nu känns det värst mellan benen, det trycker lixom och känns på ett sätt som träningsvärk, men att man tränat fel och det gör ont istället. 
    Så kände jag inatt, jag vågade knappt röra mig när jag vaknade av smärta inatt för att det gjorde så ont att vända på mig och jag kände mig som ett stenblock när jag försökte flytta nedredelen av kroppen. 
    Japp så har jag ofta :)
Svar på tråden Bf Maj 2015