• Anonym

Bf Maj 2015

wassan skrev 2014-09-07 10:40:48 följande:

hur skall ni göra tjejer ? skall ni vänta med att ringa till BM eller ni skall göra det så fort som möjligt? 

jag tänker gå redan imon och skriva in mig vill ha tidigt vul
    (haft 4 skrev 3 innan mf) 

är lite rädd för att ha många foster i magen som innan har nämligen samma känningar och fick mf för inte så många månader sen i trillingar.

Jag väntar nog några veckor med att ringa. Har också en privat gyn som jag tänker gå till så jag får göra vul.

Förstår din oro när du haft flera missfall och då är det ju bättre att du gör det tidigare så att du kan slappna av lite mer, bättre för både dig och bebisen/bebisarna
  • Anonym
    Babyfeber skrev 2014-09-07 13:31:15 följande:
    Anonym skrev 2014-09-07 13:30:48 följande:
    Jag väntar nog några veckor med att ringa. Har också en privat gyn som jag tänker gå till så jag får göra vul.

Förstår din oro när du haft flera missfall och då är det ju bättre att du gör det tidigare så att du kan slappna av lite mer, bättre för både dig och bebisen/bebisarna
    Och det var jag

jaha vilken app?     

Grattis till dig också :) 
    håller tummarna för oss alla 
  • Anonym
    eatingdisorder93 skrev 2014-09-07 14:22:57 följande:

Hej hej!

Rebecca heter jag, imorse tog jag ett grav test (bara för att) o de visade ett svagt svagt plus, men är knappt så jag tror de för jag hade mens den 23 augusti och är alltså nu i vecka 2+1 vilket känns helt galet tidigt, får vänta o se några veckor om det stämmer eller inte

Nja.. det där hade jag inte litat på... Du kan helt omöjligt ha testat positivt på 2+1. Antingen är det fel på testet eller så är du längre gången... Det är lite för svagt för att du ska vara gravid på förra cykeln, då skulle du varit ca 4 veckor längre och testet skulle vara starkare. Ett annat alternativ är förstås att du har väldigt kort period mellan mens och ÄL... Jag har som tidigast testat plus på ÄL+9, och har läst om andra däromkring men inte så mycket tidigare. Det skulle kunna innebära att du hade ÄL omkring 29/8. Alltså omgående efter att mensen är slut.

Jag skull tro att detta är väldigt ovanligt men kan ju säkert ske. Du skulle i så fall vara i vecka 3+1... (eller 3+2 beroende på hur man räknar. Men 3+1 enligt sättet du räknade på i ditt inlägg :))

Men jag hade nog tagit något mer test för att få det bekräftat för det verkar ju minst sagt lite skumt...

• Anonym
    eatingdisorder93 skrev 2014-09-07 17:32:38 följande:

Ska göra ett till imorgon, mycket underligt är de ialf! Säkert något fel på testet, min son som är 1.5 år vart till helt utan mens då jag inte haft mens på 4 år pgr av rubbningar i menstruationen pgr av f.d ätstörningar, så har egentligen ingen koll alls gällande när jag har ägglossning eller beräknad mens, de blir som de blir! Jag hoppas på att de är en graviditet som orsakar sträcken, annars får vi kämpa vidare! Hade räknat med att ha ägglossning nu i helgen så det kom som en liten chock! Kanske är de ÄL som visar sig på grav testet :) lycka till alla!

Stort lycka till!!
  • Anonym

Formodligen hade du äl precis efter mens. Du hr ju en oregelbunden cykel så det är inte omöjligt. Gravidtest reagerar inte på äl. Testa om två dgr igen och se om det stegrar. Grattis! :)

eatingdisorder93 skrev 2014-09-07 14:22:57 följande:

Hej hej!

Rebecca heter jag, imorse tog jag ett grav test (bara för att) o de visade ett svagt svagt plus, men är knappt så jag tror de för jag hade mens den 23 augusti och är alltså nu i vecka 2+1 vilket känns helt galet tidigt, får vänta o se några veckor om det stämmer eller inte

• Anonym
    Ljusfat skrev 2014-09-07 17:00:20 följande:

Känner ni er gravida hela tiden?

Jag är lite trött och det känns som molvärk imellan åt men den mesta av tiden mår jag som vanligt.

Är lite nojig. Hade mf i april och ett ma för nåt år sen. Inga barn.

Är i v 5 (4+4)

Hur får ni till vul? Frågar ni bara efter det?

jag brukar glömma bort att jag är gravid nu när det är så tidigt men känner att jag mår  lite smått illa annars mår jag tipp topp :)

prata med din BM om att du är orolig så kanske du får ett tidigt vul
  • Anonym
    nathalieg91 skrev 2014-09-07 18:59:16 följande:

är så dum som åker och köper nya test när jag plussade med cb digital i torsdags på bim+1 "gravid 1-2". Tog ett RFSU nu som blev såhär svagt 4 dagar efter bim :( nån som har erfarenhet av dessa test? Orkar inte få ett missfall till :( borde ju vara mkt starkare nu....

Ingen erfarenhet av just de testen, men pröva med digitalt igen om ett tag och se om du får 2-3 istället! Håller tummarna för dig!
  • Anonym
    Babyfeber skrev 2014-09-07 19:22:31 följande:
    Man måste klicka i om man vill skriva som sig själv eller anonym. Glömmer man det nu för tiden så blir man automatiskt anonym.
    aha okej vad jobbigt.. 
    då får man hålla ögat öppen 
  • Anonym
    Anonym skrev 2014-09-07 19:27:29 följande:
    aha okej vad jobbigt.. 
    då får man hålla ögat öppen 
    och så glömmer jag ändå 
  • Anonym
    Lollipoppan skrev 2014-09-07 11:23:53 följande:
    Hej, har också två barn sedan tidigare 4 & 7 åt .

Dödströttheten känner jag igen. Stackars barn som bara tycker mamma ligger på soffan.

Tack och lov för helgerna, då min man passar upp.

Är 32 år 3:e barnet, BF 4 maj om jag får hoppa in.
    Men vad roligt att vi är nästan prick lika gamla (jag är 33) och har lika gamla barn! :D
Svar på tråden Bf Maj 2015