eatingdisorder93 skrev 2014-09-07 14:22:57 följande:
Hej hej!
Rebecca heter jag, imorse tog jag ett grav test (bara för att) o de visade ett svagt svagt plus, men är knappt så jag tror de för jag hade mens den 23 augusti och är alltså nu i vecka 2+1 vilket känns helt galet tidigt, får vänta o se några veckor om det stämmer eller inte
Nja.. det där hade jag inte litat på... Du kan helt omöjligt ha testat positivt på 2+1. Antingen är det fel på testet eller så är du längre gången... Det är lite för svagt för att du ska vara gravid på förra cykeln, då skulle du varit ca 4 veckor längre och testet skulle vara starkare. Ett annat alternativ är förstås att du har väldigt kort period mellan mens och ÄL... Jag har som tidigast testat plus på ÄL+9, och har läst om andra däromkring men inte så mycket tidigare. Det skulle kunna innebära att du hade ÄL omkring 29/8. Alltså omgående efter att mensen är slut.
Jag skull tro att detta är väldigt ovanligt men kan ju säkert ske. Du skulle i så fall vara i vecka 3+1... (eller 3+2 beroende på hur man räknar. Men 3+1 enligt sättet du räknade på i ditt inlägg :))
Men jag hade nog tagit något mer test för att få det bekräftat för det verkar ju minst sagt lite skumt...