Inlägg från: Lilla räven |Visa alla inlägg
  • Lilla räven

Bf Maj 2015

Kul att höra hur ni resonerar.

Hade det bara varit hälsossmtal hade jag nog gått själv. Men nu när vi ska göra ul samtidigt och vi båda kan känns det kul att dela upplevelsen.

• Lilla räven
    sophiejennifer skrev 2014-09-17 10:38:00 följande:

Jag mår så sjukt dåligt. Kan inte sova, spyr konstant. Är yr. Hela vänster lår är avdomnat och höften gör ont, något som de avfärdar som "en liten nerv som hamnat i kläm bara". Förra graviditeten var fantastisk, de 18 veckor den varade, jag va gladare och mådde bättre än på länge men nu vill jag bara ligga hemma hela dagen. Det går ju givetvis inte men jag vet inte va jag ska göra. I vanliga fall är jag positiv och jg känner nu att hormonerna bara tar över hela mitt liv.

Vad ska man göra? Hur orkar man jobba med konstant illamående och yrsel?

Man gör inte det! 

Jag känner mig konstant yr och igår blev jag så illamåendet på jobbet att jag spydde och kände mig så risig att jag var tvungen att avbryta mitt jobbpass och gå hem. Idag sitter jag i telefonen och jagar vårdcentral för att få något utskrivet mot illamåendet för postafen och seaband funkar bara när jag är hemma och tar det lugnt men så fort jag går till jobbet ombord en väldigt skakig arbetsmiljö är det kört. Fy fan för illamående och yrsel! 

• Lilla räven
    Kissemiss skrev 2014-09-17 19:52:11 följande:
    Hmm ja kanske det är, lite mer till höger kanske! Det gör lite ont varje dag i kanske 10 min per gång..

Vänster känns ibland om jag ligger konstigt på sängen bara.. Så aldrig på vänster sida när jag bara "är".

Är i vecka 8 nu och jag kan fortfarande få "hugg" i vänstersidan mellan varven, inte lika ofta som för några veckor sedan och inte lika starkt, nu är det mest som ilningar som går neråt (?)  

Även på samma sida jag känner av vid äl. 

• Lilla räven
    Bullen11 skrev 2014-09-18 10:46:26 följande:

Ni som har testat armbanden mot illamående, hur har de fungerat? Syns de inte?? Alltså jag menar om man har det på jobbet, då fattar väl alla eller?? :P

Mådde inte så illa i min förra grav, då kunde jag hålla det under kontroll genom att äta... men jag gick upp sååå himla mkt i vikt och tänkte försöka undvika det nu, så kanske är värt att testa armbanden :) Känner att illamående ökar lite nu...

Det är ca 3 cm breda svarta resårband/svettband med en vit plupp på undersidan. Så länge du har långärmat syns det inte. Jag har dock vit skjorta på jobbet och ovanan att kavla upp ärmarna :D

På mig funkar det sådär med seaband. Jag har kombinerat med postafen och ingefära i mitt te så svårt att veta exakt hur mycket just dom hjälper men lite skulle jag säga. 

Mitt illamående har varit så illa att jag fick lergigan comp utskrivet idag - det funkar än så länge! Halleluja!!!! 

• Lilla räven

Min mormor fick tvillingar och min mamma med så jag kan ge mig fan på att vi får det också....hua!

• Lilla räven
    Kissemiss skrev 2014-09-22 19:24:23 följande:

Kan inte någon i vecka 8 berätta lite hur ni mår och känner! Känner för att jämföra lite:)

Jag är i vecka 8 (7+6) nu och jag gick till vårdcentralen förra veckan och skaffade lergigan comp för jag stod inte ut med illamåendet. Med tabletterna lyckas jag hålla det i schack även om jag fortfarande känner av det på morgonen och nu framåt kvällen när det är ett tag sedan jag ätit något. Knäckemackor och syrlig juice är min räddning!
    Men jag tycker fortfarande det är jättejobbigt att gå runt med illamåendet, speciellt på jobbet där jag inte har tillgång vare sig till toalett, möjlighet att lägga mig ner eller något att äta. 

Brösten ömmar inte riktigt lika mycket längre men är fortfarande hårdare och en strl större, mjuk bh är ett måste! :) 

Min mage är så svullen att jag bara väntar på att få frågor på jobbet. Känns som jag går och håller andan på jobbet och pustar ut när jag kommer hem...
  • Lilla räven
    Frusnb skrev 2014-09-23 07:39:42 följande:
    Jag känner mycket tydligare denna gång.

Mer växtvärk och lite mer illamående...

Tog fram gravidkudden igår och sov fantastiskt i natt, men har fått konstigare och mer drömmar också....

:)
    Måste fråga, vad är en gravidkudde?
  • Lilla räven

Vi var på inskrivning idag och fick se en liten plupp med ett tickande litet hjärta! :)
    Baserat på storleken blev vi framflyttade några dagar men hon uttryckte också att det förmodligen kommer att ändras igen vid nästa ul. Det är rätt små mm att mäta på skärmen.

Det känns overkligt och fantastiskt på samma gång att ligga där och titta på skärmen. Det är svårt att koppla att det är i min mage den där lilla finns. Åh jag är så löjligt lycklig nu!

• Lilla räven
    Pearl10 skrev 2014-09-26 13:06:33 följande:
    tack för tipset! Fick lergigan comp utskriven av bm precis o har tagit första tabletten, känns redan bättre, hoppas det håller i sig. Man känner sig helt hjälplös ibland
    Oj inte? För jag fick en broschyr om akupunktur för just illamåendet. Det var till och med subventionerat till 80:- /besök. (Göteborg)
Svar på tråden Bf Maj 2015