Bf Maj 2015
Shit jag känner mig jättetråkig, är absolut inte sugen på någonting mer än jag var innan. Äter varken mer eller mindre mat eller godis. Är sugen på exakt samma saker :P
V23.
Shit jag känner mig jättetråkig, är absolut inte sugen på någonting mer än jag var innan. Äter varken mer eller mindre mat eller godis. Är sugen på exakt samma saker :P
V23.
Idag har jag varit på gymmet för första gången på eeeeeevigheter! Nu ska det jobbad upp kondis och styrka inför förlossningen! :D
Försöker googla fram en riktigt bra checklista med vad man behöver köpa till bebis men hittar ingen bra! Större grejer kommer jag ju på själv, typ spjälsäng men sedan är det alla tillbehör som jag inte har koll på :)
Vad är det för salvor, är det för irriterad hud på rumpan och i vecken?
När jag fick min första dotter fick jag tipset att strunta i alla bröstvårtesalvor och trycka ut lite bröstmjölk istället och smörja brösten med (för hur gott kan det vara att suga på ett bröst med salva på). Sagt och gjort, smörjde med bröstmjölken och vårtorna mådde prima :). Spar på pengar med :P
Jag är osäker på småsakerna. Med vad bäddar man vagnen, vilka hygienartiklar ska man ha, behöver man ngt till amningen (salva till brösten etc) eller köper man bara vid behov osv.
Tack för tipsen! :)
Tänker ni ha något täcke till bebisen? Eller kör man bara på pyjamas? Tänkte om den får täcket över ansiktet på natten :O
Plus det här med kudde, verkar vara väldigt olika rekommendationer. Har förstått att man inte ska ha en för mjuk då det finns kvävningsrisk men det finns en specialkudde (ser ut som en nalle) som motverkar att bebisen får platt huvud av att ligga på rygg jämt. Vad tror/tycker ni?
Varför örontermometer? Är det några rekommendationer som har tillkommit sedan jag fick barn sist? Då skulle man absolut inte använda örontermometer, utan en för rumpan med mjuk spets. Detta eftersom bebisens hörselgångar är så pass trånga att det är svårt att få en korrekt temp på bebisen.