• Bebben84

Bf Maj 2015

Hörni, visst känns det jäkligt coolt att kunna säga att vi får barn i år!!! Inte "nästa år" längre. Plötsligt känns allt liiiite närmre :)

• Bebben84

Jag skriver under på detta med gravidhjärna! Jag som annars har råkoll på allt och alla datum osv har numera endast helium i hjärnan verkar det som. Till och med min sambo kan skratta åt alla dessa situationer :D

• Bebben84
    E88 skrev 2015-01-03 00:27:40 följande:

Så konstigt att det väntas så mycket tjejer :P Bm på rul tror att vi också väntar en tjej. Den här kinesiska Almenackan kanske har varit uppe innan. Stämmer den för er? phpt3R5fJ50528.jpg

Stämmer inte för mig :)
  • Bebben84

Kollade just checklistan i den lila gravidappen och vi är 67% klara inför förlossningen med alla förberedelser :)

• Bebben84
    kanien skrev 2015-01-03 08:54:59 följande:
    Stämmer för mig smile1.gif

25år (vid berfuktningstillfället) och väntar en dotter i Maj <3
    Jaha om det var så man skulle titta så stämmer det för mig :)
  • Bebben84
    pco skrev 2015-01-03 10:09:06 följande:

Va kul :) på mig stämmer det oxå :)

Idag ska jag och min man åka o bo på hotell med spa och bara ta hand om varandra, ser verkligen framemot det :)

Hur mås det? Själv har jag börjat få ont i ryggen när jag står för länge elr sitter för länge. Ursch! Så jobbar jag inom vården oxå så det känns aj aj aj.

Mysigt! Vi planerar också att åka på spa en helg i vår. Lite som sista grejen grejen innan tösen kommer :)

Ryggen gör ont här med. Men mest bäckenet. Har svårt att sova pga smärtorna. Men men, inte så mycket att göra åt det :/
  • Bebben84
    sofia86 skrev 2015-01-03 13:12:30 följande:

Tänkte fråga hur länge ni tänkte jobba ? Och om ni har tungt arbete ?

Jag jobbar på ett psykiatri boende med rätt utåtagerande brukare där jag jobbar vaken natt. Känner redan nu att ska kolla efter omplacering, då jag vill känna mig trygg. Grejen är att jag vet att det finns ingen annan stanns att sätta mig,och jag vill verkligen jobba ! Att gå hemma hade varit fruktansvärt jag måste ha saker att göra, sonen är 6,5 år så han har ju skola så kommer bli olidligt tråkigt :) Märker att ja får sammandragningar på nätterna av att bara va vaken, o börjat få ont i ryggen då jag bröt svanskotan för 8 år sen på ett annat jobb . Jag hade velat jobba till 15:e april då vår flicka är beräknad 15:e maj.

Så frågan är hur har ni andra det? Hur länge kan / vill ni jobba ?

Ska till barnmorskan på torsdag, längtar som en tok ! Känner henne dagligen med sparkar och buffar, kan inte sluta le :)

Jag jobbar som säljare och har det ganska lyxigt att kunna jobba hemifrån i stort sett så mycket jag vill. Men kommer ändå bara jobba till 23 mars. Sista tiden vill jag koppla av och ladda inför tösens ankomst. Har foglossning som dessutom kommer bli värre och värre.

Känner också sparkar varje dag och varje spark får mig att bli alldeles varm av lycka <3
  • Bebben84

Fler som har en busig bebis i magen? Min tös favvogrej just nu är att när jag ligger ner att trycka ut sig så hårt hon bara kan mot magen. Känns som om hon försöker ta sig ut genom magen :P. Hela magen blir sne och känns lätt obehaglig. Så tillslut får jag buffa på henne så hon flyttar sig inåt igen. Detta händer flera ggr per natt och sömnen. Liiiiite svårt att sova då. Gör hon inte det så sparkar hon för fullt. Så här livlig var inte min första dotter. Är rätt glad att jag har moderkakan i framvägg med denna vilding : D <3

• Bebben84
    Blicka skrev 2015-01-03 23:18:12 följande:
    Sover dåligt det skriver jag under på... Gillar att sova på mage men börjar bli svårt o en viss liten i magen protesterar lite när jag trots allt försöker... smile5.gif
    Jag sover också annars alltid på mage men fick sluta rätt tidigt med det då magen kom fort och brösten växte och ömmade. Längtar såååå tills jag får sova på mage igen :)
  • Bebben84
    Cherryay skrev 2015-01-04 01:11:37 följande:
    Samma här, fler o fler sparkar är så hårda att jag drar efter andan, första dottern var riktigt lugn i jämförelse :)
    Skönt att fler har vilda bebisar i magen :)
Svar på tråden Bf Maj 2015