• K82

Bf Maj 2015

Vilken vecka är du i? Har inskrivning på fredag och kommer då att ha gått in i v 8 (7+2). Imorn ska jag till gyn och kolla om allt ser bra ut efter myom-operationen. Så nojig men längtar massa. Hoppas allt ser bra ut. Kommer få ett vul antagligen.

• K82

Jag har ingen aning om det kallas inskrivning eller hälsosamtal. Har inte träffat bm tidigare och detta är första gången jag är gravid. Bara antog att det heter inskrivning eftersom jag går dit första gången. Vore väl konstigt att gå dit för att prata lite och sen inte bli inskriven som patient. Nån som vet hur det går till? Noll koll.

:)

• K82

Vad är det för prover som tas på inskrivning? Måste man vänta till v 23 för svar? Då kan det inte vara några superviktiga prover? Eller? Verkar länge att vänta på svar.

• K82

Snart dags för läkarundersökning. I april opererade jag bort tre myom varav ett var drygt 10 cm stort. Nu när jag är gravid är jag så nojig att ärren i livmodern ska påverka. Fick reda på av läkaren som opererade att eventuella graviditeter blir kejsarsnitt efter en sån operation som jag gjort. Dom gick in via buken. Ärret är fortfarande väldigt fult och spänt. Får se vad hon säger idag.

• K82

Har nu fått se det lilla livet. Hjärtat tickade på bra. 1 cm mätte hon det till. Känns skönt att få ha sett det så tidigt. Nu kan jag luta mig tillbaka och njuta. Allt såg bra ut efter operationen. Kommer dock bli ett inplanerat kejsarsnitt eftersom dom öppnade upp livmodern så stort. Vill inte riskera att det brister under en vaginal förlossning.

• K82

Mariaposas och nea12 vad tar ni sprutorna för? Låter läbbigt att behöva ge sig själv. Skulle nog inte våga!!

Tack madicken01. Ja för tusan. Nu njuter jag!!!

• K82

Ah nu såg jag. Hujja. Bra det finns nåt mot det men är sprutor enda alternativet?

Mariposas skrev 2014-09-30 18:28:40 följande:

Idag kom det ett brev "nerdimpandes" i brevlådan med tid för kub o imonn ska jag på vårt andra vul...

Började även med sprutor (fragmin) igår eftersom jag fick en blodpropp när jag va gravid med vår son. Nu börjar det hända saker, spännande :) Hoppas nu bara att allt går bra denna gången...

• K82
    Anonym (V 8) skrev 2014-10-01 09:20:58 följande:

Hej!

Jag har också plussat och går in i vecka 9 imorgon..

Än så länge är jag anonym då jag tänkt vänta med att berätta förrän efter ultraljudet.

Det som förvånar mig är alla VUL som fler och fler gör.

Jag skulle också vilja göra VUL men vem bestämmer vem som får göra det?

Ska på Inskrivning nästa Onsdag och det känns pirrigt!

Min sambo har väl inte reagerat ås mkt ännu. Men jag hoppas att ju mer synligt det blir på mig ju mer kommer han förstå.. Han tycker mest jag är överdriven och fånig när jag pratar vagn och namn osv. Han tycker det är ALLDELES för tidigt o byter samtalsämne... Lätt retligt för en bebisgalen mamma som vill prata bebis och förlossning heela tiden!

Grattis. Då får du prata av dig här då. Jag gjorde vul för att jag ganska nyss gått igenom en stor operation där dom öppnade upp buken och tog bort stora myom. Annars hade jag inte fått nåt vul.

Vissa här inne har nog blivit gravida via ivf och då gör man nog också ett vul.

Känslan att se det tickande hjärtat! Helt otroligt! Nu får jag hålla mig till ultraljud i v 18 då. Suck.
  • K82
    Herr Da skrev 2014-10-01 03:43:24 följande:

Hej! Hoppar in i den här tråden för att säga hej, och att vi också är gravida, med bf i maj '15. Vi blev det på vårt andra ivf försök, och det är första ggn som vi "plussat".

/David

Grattis och välkommen. Skönt med ett plus då. Håller tummarna för er.
  • K82

Dricker vatten men ska nog öka på mängden.

Men om det fortsätter är det bm eller vårdcentralen?

• K82

Nej inga andra kompliationer. Ska känna efter idag. Sist jag hade Ul var nog 10 år sen och då kissade jag blod. Huu

• K82
    Jordgubb90 skrev 2014-10-02 09:05:07 följande:

Hej allihopa! På onsdag nästa vecka ska jag på VUL. Har egentligen ingen aning om vilken vecka jag är i då eftersom jag har pco och hade mens senast i maj. Men gissar på ungefär v.9 eftersom jag plussade 29 aug och fick negativt test två veckor innan. Jag är såklart spänd inför ultraljudet och det jobbiga är att jag är helt övertygad om att det inte finns ett friskt litet foster där om ens ett foster överhuvudtaget. Det känns så overkligt att jag på riktigt inte alls tror att jag kommer då se något nästa vecka :( Någon som kännt lika och ändå fått se ett litet foster?

Jag visste inte vad jag trodde riktigt innan vul. Var nojig över myom-operation mest ochvågade inte riktigt tro att det skulle vara nåt men glädjen som uppstod då jag såg fostret överträffar det mesta. Det kommer gå bra och ett positivt gravtest är ett ppositivt gravtest. Håller tummarna
  • K82
    Bullen11 skrev 2014-10-03 10:50:51 följande:

Var på VUL idag, 7+4 men läkaren kunde inte hitta något foster... allt annat stämde men nu väntar jag mf :( känns ok eftersom vi har en son och vet att vi kan, men känner mig bara så lurad av min kropp! :(

Vad ledsamt för er. Kram
  • K82

Var på inskrivning/hälsosamtal idag. Väldigt spännande. Om två veckor ska jag dit igen för blodprov och urinprov. Nästa sak blir ultraljud. Rullar på nu.

• K82
    MammaMia91 skrev 2014-10-05 11:55:28 följande:

Hej. Är det någon som fått svar eller fått tag på hon som startade FB gruppen? När jag va med i den så skrev dem att det skulle inte ta in hur många Som helst i gruppen. Jag får inte tag på henne, jag måste blivit utsparkad ur gruppen helt utan anledning vilket är helt sjukt. Jag startar nog f*n en egen grupp

Men vad är det för sätt? Att sparka ut nån ur en grupp? Om du startar en kan jag tänka mig att vara med. Inte alltid jag orkar logga in här och det vore skönt att ha några på fb som går igenom samma sak. Nån mer som är intresserad?
  • K82

Mår som en gammal sur disktrasa. Snälla släng mig. Jag är slut.

Nä men ärligt nu får det gärna vara slut. Vill orka och kunna göra mer. Äta det mesta igen. Är inte sugen på något.

• K82

Angående vagnar så är jag lite förälskad i crescent trike. Med orange på chassit.

Gått in i v 12 och illamåendet har avtagit rejält. Har ersatts med ett svart hål...haha. ständig hunger. Brösten gör sjukt mycket ondare också.

Någon som vet om kramphugg i ljumskarna när jag reser mig upp för fort är nåt farligt? Släpper med en gång men hugger till två ggr.

• K82
    Yonndax skrev 2014-11-02 18:49:59 följande:

Låter som att du har växtvärk i ligamenten. Är inget farligt.

Tack för svaret. Jag har haft världens "mensvärk" idag. Växer väl så det knakar då. Kanske därför jag är så hungrig också.
Svar på tråden Bf Maj 2015