Inlägg från: Den och den |Visa alla inlägg
  • Den och den

Bf Maj 2015

fantasifull skrev 2014-09-06 19:19:37 följande:

Hur känner ni er?

Hur känns det i era magar.? Jag får en väldigt dragande och slitande känsla i ena jumsken och så känns det som hugg i tappen, lite tryck på nå vis. Är d något ni känner igen?

Jag är dessutom dö hungrig hela tiden. 2 timmar efter jag ätit suger det i magen igen.

Gubben blir orolig hur de här ska sluta ^^,

Det är samma här, det hugger och drar i ljumskarna och så ilar det i blygdbenet nåt fruktansvärt emellanåt. I min förra grav blev jag sjukskriven i vecka 20 pga foglossning... Jag hoppas inte det är nåt som börjar späka redan. Inte så det begränsar mig ännu precis, riktigt så tidigt illa är det inte ;) men känner ju igen det och hade helst sluppit helt! Är mycket lättare denna gång så trodde kanske det skulle vara lite lindrigare.

Mest är jag trött så klockorna stannar. Somnade 21.30 igårkväll och sov som en stock till 7. Nu har jag gäspat sen 15 och verkligen kämpat mig igenom eftermiddagen, nu förväntar sig snart barnen mys i soffan framför Fångarna på fortet. Fattar inte hur jag ska orka hålla mig vaken!
  • Den och den
    MammaMia91 skrev 2014-09-07 09:34:19 följande:
    Bromölla

Det var jag som frågade. verkligen svårt att komma ihåg att trycka i sitt namn. :)

Bor också i Skåne, men inte alls i samma ände då i så fall

• Den och den
    MammaMia91 skrev 2014-09-07 09:59:59 följande:
    Var i Skåne bor du?
    Sjöbo :)
    wassan skrev 2014-09-07 10:40:48 följande:

hur skall ni göra tjejer ? skall ni vänta med att ringa till BM eller ni skall göra det så fort som möjligt? 

jag tänker gå redan imon och skriva in mig vill ha tidigt vul
    (haft 4 skrev 3 innan mf) 

är lite rädd för att ha många foster i magen som innan har nämligen samma känningar och fick mf för inte så många månader sen i trillingar.

Jag väntar lite ja, har också haft 4 mf och dom två första har det bara varit jobbigt att behöva avnoka tider när det inte blivit något. Jag går på progesteron denna gången för att förstärka graviditeten och därför ska jag däremot ringa Gyn i morgon, på 5+1 och boka en tid för VUL i förhoppningsvis vecka 6+ (dom tycker kanske det är lite för tidigt men min sambo har frivecka då så jag hoppas dom kan gå med på det). Sen bokar jag nog inte tid hos BM förrän jag varit hos gyn andra gången, vecka 8+ i så fall...

• Den och den
    Anonym skrev 2014-09-07 13:43:43 följande:
    jaha vilken app?     

Grattis till dig också :) 
    håller tummarna för oss alla 
    Det finns många olika. Sök på gravid där du hämtar appar så hittar du :)

Annars kan du använda uträknaren på din sida här på fl! Den är bra :)
  • Den och den
    Anonym skrev 2014-09-07 16:57:08 följande:

Nja.. det där hade jag inte litat på... Du kan helt omöjligt ha testat positivt på 2+1. Antingen är det fel på testet eller så är du längre gången... Det är lite för svagt för att du ska vara gravid på förra cykeln, då skulle du varit ca 4 veckor längre och testet skulle vara starkare. Ett annat alternativ är förstås att du har väldigt kort period mellan mens och ÄL... Jag har som tidigast testat plus på ÄL+9, och har läst om andra däromkring men inte så mycket tidigare. Det skulle kunna innebära att du hade ÄL omkring 29/8. Alltså omgående efter att mensen är slut.

Jag skull tro att detta är väldigt ovanligt men kan ju säkert ske. Du skulle i så fall vara i vecka 3+1... (eller 3+2 beroende på hur man räknar. Men 3+1 enligt sättet du räknade på i ditt inlägg :))

Men jag hade nog tagit något mer test för att få det bekräftat för det verkar ju minst sagt lite skumt...

Gaahh, jag glömde igen! Sorry
  • Den och den
    Ljusfat skrev 2014-09-07 17:00:20 följande:

Känner ni er gravida hela tiden?

Jag är lite trött och det känns som molvärk imellan åt men den mesta av tiden mår jag som vanligt.

Är lite nojig. Hade mf i april och ett ma för nåt år sen. Inga barn.

Är i v 5 (4+4)

Hur får ni till vul? Frågar ni bara efter det?

Ja, denna gången gör jag faktiskt det, men ibland undrar jag hur mycket som är på riktigt och hur mycket som är inbillning ;)

Men jag har ont i ichiasnerven (har haft vid ett par av mina grav, har försvunnit samtidigt som grav varit över), det drar och stramar i fogar ständigt, trots att jag bara är i 5+0.

Jag kommer göra VUL p.g.a. progesteronbehandling efter upprepade missfall. Har haft ett utomkveds också, så dom hade nog velat kolla tidigt ändå.

Men även innan jag började på denna utredning så hade jag bokat ett VUL privat på ultraljudsmottagningen som min barnmorskemottagning har (privat). Men det hade inte varit något som ingick om det inte varit för tidigare faktorer.

• Den och den
    nathalieg91 skrev 2014-09-07 18:59:16 följande:

är så dum som åker och köper nya test när jag plussade med cb digital i torsdags på bim+1 "gravid 1-2". Tog ett RFSU nu som blev såhär svagt 4 dagar efter bim :( nån som har erfarenhet av dessa test? Orkar inte få ett missfall till :( borde ju vara mkt starkare nu.... phpKnMqd205783.jpg

Det är ju svårt att jämföra så här på bild, men här ser du min vecka med RFSU! Nu tror jag att jag inte har bim+4 med men på +3 är det fortfarande väldigt svagt! Hade 1-2 på digitalt då.

Sen på kvällen på +5 var det väldigt mycket starkare och jag fick 2-3 på digitala. Så ge inte upp! Men jag vet precis hur det känns! Man vill att testerna ska öka!
  • Den och den

Idag har jag pratat med min BM, vill inte ha någon tid för tidigt men jag vet att hon är poppis så jag ringde ändå och det var tur! Hon tryckte in mig på en tid som egentligen inte fanns den 13/10, efter det fanns inte tid förrän i mitten på november!

Bokade tid för KUB-UL också den 31/10 :)

Sen ringde jag gyn för att boka tid för tidigt VUL pga utredningen/progesteronet. Men hon jag pratade med visste inte om jag skulle få tiden till gynakuten så det kunde bli vilken läkare som helst eller om det skulle bokas speciellt till läkaren jag träffa innan. Hon skulle återkomma i morgon eller ons. Jag bara hoppas så innerligt att tiden blir nästa vecka när sambon är hemma! Jag vill inte åka på det själv :(

Men det löser sig väl! Skönt att ha lite datum att gå och vänta på nu i alla fall :D

• Den och den

Får be om en tumme eller två i morgon! Ska på VUL pga smärta i ena sidan.. :-/ Är så jäkla nervös! Har gjort ett antal VUL det senaste året och ingen av dom har haft något positivt att säga :(

• Den och den

Åh vad glad jag är!

VUL idag pga smärtan i ena sidan. Det är ju alldeles för tidigt för att se nåt speciellt men en hinnsäck på 5 mm och antydan till en gulekropp! Alldeles precis som det ska vara så här tidigt. Framförallt ligger den inte på fel ställe som jag var så orolig för!!

Jag är glad!! Kanske man kan börja njuta lite nu ;)

Ska tillbaka för ett nytt VUL nästa lördag :)

Svar på tråden Bf Maj 2015