Inlägg från: Lilla räven |Visa alla inlägg
  • Lilla räven

Bf Maj 2015

Jag är i v 5+6 och har känt illamåendet komma krypande om kvällarna, lika så en extremt svullen och ömmande mage.
    Någon som har tips på bästa receptet mot illamående och magont?

På tal om svullen mage. Är det någon mer som bär uniform i jobbet och funderar på hur länge man vågar vänta med att beställa mammakläder? Vi har 8 veckors leveranstid och jag fick redan idag gå upp en vanlig strl i kjolen för att kunna andas...

• Lilla räven
    fantasifull skrev 2014-09-08 23:45:02 följande:
    Jag jobbar med uniform:) på Forex, snäv skoj och skjorta. Tur att jag har lite utrymme i min kjol, dock svårt att hålla in magen hela kvällarna när den är svullen ^^,

Jag har en liknande uniform med kjol och skjorta. Andas vad är det? 

Just det där med svullen mage om kvällarna känner jag är lite problematiskt. Har ni mammakläder och hur beställs det? När vi beställer nya kläder måste vår arbetsledare godkänna beställningen och jag vill faktiskt inte berätta på jobbet i v 7. Men fortsätter det så här kommer jag bli så illa tvungen att berätta snart...

• Lilla räven

Alla som vill stå med i listan längst upp - skicka ett privat meddelande till mig med ålder, ort och bf så uppdaterar jag efter hand.

Självklart får ni gärna presentera er med fler ord än så i tråden men för att jag lätt ska se vilka som vill läggas till och få informationen på samma ställe snälla skicka mig ett privat meddelande. :) Tack på förhand!

• Lilla räven

Sådär ja! För er som vill stå med i trådstarten släng gärna iväg ett mail till mig. (Nu har jag ändrat inställningarna så att alla ska kunna göra det.)

• Lilla räven

Jag har funderar på det här med vagnar jag med och eftersom jag älskar att gå på loppisar och antikaffärer så har tanken på en retrovagn slagit mig. Ni vet en sån där Emmaljunga från 70-talet i klarröd, gräsgrön eller solgul....
    Något som har erfarenhet av retrovagnar eller klurat på det samma?

• Lilla räven
    Bebben84 skrev 2014-09-14 17:19:26 följande:

Jag har tagit beslutet att lämna FL fram till v12 då det påverkar mig negativt med all oro osv. Önskar er andra stort lycka till så ses vi här om några veckor igen :)

Bullen, om du vill kan du lägga till mig på Fb så kan vi hålla kontakten där :). Nayra Lindgren heter jag

Jag förstår dig också. 

Min tanke med denna tråd var att vi skulle kunna dela med oss av det nya som händer i våra kroppar innan vi kan berätta för våra vänner, familj och kollegor. Men allt prat om missfall känner jag påverkar mig negativt. En oro jag inte hade innan blir större.

Jag är självklart medveten om riskerna tidigt i en graviditet och om det skulle ske finns det ändå ingenting jag kan göra. Jag känner att det fokuseras mer på missfall än det faktum att vi faktiskt är gravida. 

Så snälla tjejer kan vi inte försöka ha en liten mer positiv syn och inte fokusera på vad som kan gå fel utan på vad som är början på någonting fantastiskt? 

Hoppas inte jag trampar någon på tårna nu. Det är absolut inte min mening. Jag vill bara lyfta min känsla utan att förminska någon annans. 

• Lilla räven

Går inte citera dig i mobilen Kathen....
    Självklart ska alla aspekter få utrymme i tråden. Men när merparten om inläggen handlar om mf kan jag tycka det blir för mycket. Då tycker jag det kan vara lämpligt att lägga den djupgående diskussionen i mf-trådar. Precis som det hade blivit för mycket om varenda inlägg handlade om barnvagnar. Det hade varit mer lämpligt i trådar om barnvagnar.

Vi kan väl försöka skapa en balans där så många som möjligt trivs? :)

• Lilla räven

Jag menar inte att allt ska tas i olika trådar. Men när ett ämne diskuteras väldigt intensivt kan det vara bättre att ta det i en fördjupningstråd. Men självklart måste även detta kunna språkas i tråden. Det handlar nog bara om dos.

Jag är ute efter balans och förståelse att vi alla är olika.

• Lilla räven

Är det någon mer som är så trötta att dom knappt vet vad dom heter längre?

Jag är så energilös och illamående att jag knappt håller mig flytande...

• Lilla räven

Kommer ni gå själva på inskrivningssamtalet eller ta med er partner/vän? 

Jag kommer vara i v 9 på inskrivningen och vi ska göra ett ul så jag bara antog att vi båda skulle med men tanken slog mig att dom flesta kanske brukar gå själva? 

Svar på tråden Bf Maj 2015