Inlägg från: Babyfeber |Visa alla inlägg
  • Babyfeber

Bf Maj 2015

Lollipoppan skrev 2014-09-11 20:34:53 följande:
    Skönt att allt såg bra ut smile1.gif
    Jaa jätteskönt :) längtar till nästa vul :)
  • Babyfeber

Vet inte om jag ska vara orolig här.. Tog ett nytt digitalt nu på morgonen som visade 1-2 veckor, vilket det gjorde förra lördagen också. Vad tror ni?

• Babyfeber
    wassan skrev 2014-09-13 15:52:56 följande:

åh mitt hjärta blöder ;( 
    jag blöder ska åka in nu Gråter

Men nej :( håller tummarna <3
  • Babyfeber
    wassan skrev 2014-09-13 17:05:11 följande:

Det gick snabbt missfall på G snälla gud hjälp mig ;( hur skall jag klara av detta?
    mina tårar sprutar åt alla möjliga håll ;( 

skall inte förstöra för gruppen men jag önskar er andra all lycka verkligen från botten av mitt hjärta<3 jag kommer följa er 

kram 

Lilla vän! Jag lider med dig och hoppas det tar sig igen för dig snart! Kanske en liten sensommarbebis!

Massor av kramar till dig
  • Babyfeber
    MorCaa skrev 2014-09-17 09:03:19 följande:

Har ni börjat tänka på namn redan? Jag tycker det är så svårt.. Jag vill ha nåt lite mer ovanligt, samtidigt så ska det "passa" med syskonens namn.. :/

Jag har en lista med namn :) men sen är det ju inte säkert att nåt av namnen passar den lilla :)
  • Babyfeber

Har också ont på höger sida mest. Förra veckan fick jag så ont att det högg till hela tiden. Var på vul då och det var inget. Växtvärk sa gyn. Ska tillbaka på vul på fredag.

Men gör det ont som att du är öm/molvärk eller är det smärta?

• Babyfeber

Varit på VUL igen. Syntes nu att jag var gravid :) Dock fortfarande väldigt tidigt. 4mm var embryot. Ska tillbaka om 3 veckor igen eftersom både läkaren, jag och min sambo (som aldrig varit på ul) tydligt såg 2 svarta fläckar. Så eventuellt tvillingar :)

• Babyfeber
    Mamly1983 skrev 2014-09-19 10:59:46 följande:
    Va kul!

Vilken vecka är du i?
    Är i vecka 6 (5+5) Enligt appen 2-4 mm i vecka 6 och de mätte till 4 så det stämmer nog rätt bra :)
  • Babyfeber
    rosahelikopter skrev 2014-09-19 11:10:10 följande:
    Såg ni hjärtat slå? Är bara nyfiken för va själv på vul i 5+4 och då kunde hon bara se gulekropp och hinnsäck. Hon sa att det dock kunde vara för tidigt att se något.
    Nä det var för tidigt att se hjärtslag på ul :) Har läst att från vecka 7 kan man se det på ul, men inte alltid :)
    Mamly1983 skrev 2014-09-19 11:14:32 följande:
    Jag var på vul igår 4+3 de såg inte mer än en fin slemhinna men det var normalt sa läkaren. Mina blodprover visa en fin stegring
    gjorde det första i 4+4 (var på akuten pga smärtor i magen) och då såg de också en fin slemhinna och inget mer :) Därav återbesök idag.
    Elsa83 skrev 2014-09-19 11:51:14 följande:

Roligt! Vilken vecka är du i?

Vecka 6 (5+5) :)

• Babyfeber
    Elsa83 skrev 2014-09-19 11:52:31 följande:

Såg nu ;) de sa till mig att de inte gör det innan vecka 8 (8+0) :( märkligt att det skiljer sig, gjorde du det privat?

Jag gjorde nu för att förra veckan så högg det jättemycket i magen och var in på akuten. Kollade vul då men för tidigt att se graviditet så jag var på återbesök nu :)
    Så det var inte bara inbokat vul utan återbesök pga problem :)
  • Babyfeber
    K82 skrev 2014-09-19 14:17:25 följande:
    Hur såg det ut idag? Syntes nåt? Hoppas allt är bra
    Som jag skrev tidigare så såg allt bra ut och de såg eventuellt 2 stycken :)
  • Babyfeber
    Icee skrev 2014-09-19 15:02:48 följande:
    Hej undrar bara har någon utav er tvillinganlag i familjen/släkten sedan tidigare?

Är lite orolig själv över att jag kanske in vänta tvillingar då jag har 2 mostrar som fött tvillingar 2 ggr vardera samt att det finns tvillingar i min sambos släkt :)
    Hej :) Nä inte på nära håll. Mina farbröder är tvåäggstvillingar och så har jag en tremänning som har enäggstvillingar så det är inte genetiskt för mig isf :)

Åh så spännande :) Varför oro? :/
  • Babyfeber
    Icee skrev 2014-09-19 16:46:38 följande:
    Jaha där ser man, spännande om det blir två :)

Jag vet inte vrf jag är så orolig egentligen, tänker väl mer på "vart ska dom få plats" haha är rätt så liten, men vi får väl se. Ska på hälsosamtal på torsdag nästa vecka ska se när man kan göra ultraljud som tidigast.
    Jaa verkligen :)

De får plats :) finns många som är pyttesmå som får tvillingar :)
  • Babyfeber
    Mesakura skrev 2014-09-19 18:09:03 följande:

Tvåäggstvillingar är genetiskt men kan bara föras över via mamma till dotter. En pappa kan aldrig ge sin dotter den genen. Det är ju att man släpper två ägg i sin ägglossning. Alltså båda blir befruktade.

Enäggstvillingar är endast slumpen och kan inte vara genetiskt. Iaf detta jag fått höra från en som jobbade med detta. :)

Jaa precis det har jag också hört nu när du säger det :)
Svar på tråden Bf Maj 2015