• Bebben84

Bf Maj 2015

Kissemiss skrev 2014-12-13 21:56:34 följande:
    Tror de e för att jag mår så bra och inte känner något ännu :/
    Allt är i sin ordning ska du se :). Du är en av få lyckliga själar som mår underbart under graviditeten :) lucky you ;)
  • Bebben84
    Pyssilullan skrev 2014-12-15 10:45:28 följande:
    Jag har också RUL på torsdag, kl 14.30 :) nervös!! :)
    Då är jag i Vecka 20
    Väntan är enorm...
    Jag har på fredag. Är då i v19 (18+0). Längtar sååååååå mycket! Vill veta vem som bor där inne :D
  • Bebben84
    Zorro skrev 2014-12-15 22:31:56 följande:

Vi var på RUL i fredags! Allt såg bra ut och det visade sig att vår son ska få en lillasyster! Jag trodde ju på en kille fram till för två veckor sen, då fick jag plötsligt en övertygande känsla om att det var en tjej. Så jag blev inte ett dugg förvånad. (Och jag såg det till och med på ultraljudet innan barnmorskan skulle visa), frågade mest för att min man skulle få höra det från henne, hehe. :)

Vad häftigt :). Jag vill verkligen verkligen veta könet på fredag och kommer bli så fruktansvärt besviken om det inte går att se :( men förhoppningsvis ser vi :)

För övrigt har jag nu börjat känna tydliga buffar, trots moderkaka i framvägg. Herrejösses så mysigt <3. Har längtat efter detta i 8 år :) nu börjar graviditeten verkligen bli mysig :)

V18.
  • Bebben84
    Kissemiss skrev 2014-12-15 23:33:39 följande:
    Känner du på olika ställen eller ofta samma?

Jag har också framvägg och hon som gjorde ultraljudet idag sa att jag kommer känna tydligast på höger sida av magen i höjd med naveln. Så nu ska jag ligga här på sängen och försöka känna efter xD
    Jag känner precis på samma ställe typ och långt ner. Är mitt andra barn och då ligger dom långt ner. Och känner än så länge bara när jag ligger ner på rygg. Sån magisk känsla :)
  • Bebben84
    Zorro skrev 2014-12-17 08:17:19 följande:
    Nej inte än vad jag kan se. Minns inte när den kom med sonen. Minns bara att den satt kvar huuuur länge som helst efter förlossningen. Trodde aldrig att den skulle blekna och försvinna!
    Blääääää! Hade det inte sist alls. Vet att min vän som fick det under graviditeten också hade kvar den huuuuuur länge som helst :/.
  • Bebben84
    Pyssilullan skrev 2014-12-17 08:44:31 följande:

V 20 imorgon och jag har väntat och väntat på det första lilla fladdret där inne och igår tycktes jag känna små små små duttar i min mage men än osäker om det var bebisen, men troligen! :)

Imorgon är det äntligen ultraljud! Åh så nervös jag kommer vara innan dess, jag vill veta kön men inte min sambo så får se om vi lyckas komma överens.
    I veckan har vi köpt begagnad bilstol och även beställt en Skötväska från Skip hop då jag tyckte dom var snygga.

Mysigt :). Jag började också känna buffar här om dagen. Kan ligga huuuuur länge som helst och bara njuta av dom <3

Vi har RUL på fredag och båda vill sååå gärna veta könet. Men är rädd för att bli besviken om bebisen inte vill visa vad som gömmer sig mellan benen ;D. Hoppas hoppas att den visar oss!

Hur kommer ni lösa frågan med att ta reda på det eller ej? :)
  • Bebben84

Någon mer som börjat få ont vid sex? Känns som om min sambo stöter i något i mig under sexet och efter har jag som sammandragningar och starkt molande värk i livmodern. Känns rätt obehagligt :/

• Bebben84
    Titt ut skrev 2014-12-17 21:26:57 följande:

Jag har aldrig fått någon hormonrand med mina två tidigare barn och kommer förmodligen inte få det den här graviditeten heller.

Idag har jag kännt bebben hur mycket som helst, det har varit full fart i magen, känner sparkarna på min hand när jag håller över magen smile1.gif Jag har moderkakan i bakvägg.

Vecka 18+3

Häftigt att känna så tydligt :). Jag har moderkakan i framvägg och känner sparkar så fort jag lägger mig ner. Har även känt några utanpå. Helvild bebis här med :D.

Men med tanke på att jag har moderkakan fram så känner jag nog ändå rätt tidigt. Är i v18. Annars brukar man känna i v22-23. Så sjukt jäkla mysigt :). NU är det mysigt att vara gravid <3
Svar på tråden Bf Maj 2015