Bf Maj 2015
Måååååååånga majbarn! Härligt!
Här kommer det förhoppningsvis en till :)
Är snart i v.9 och är beräknad till ca 11 maj som det ser ut nu..
Ska på första riktiga ultraljudet på måndag!
:)
Måååååååånga majbarn! Härligt!
Här kommer det förhoppningsvis en till :)
Är snart i v.9 och är beräknad till ca 11 maj som det ser ut nu..
Ska på första riktiga ultraljudet på måndag!
:)
Jag är i vecka 10 och har redan varit på hälsosamtal, fått tid till KUB, inskrivning och både fått tagit prover OCH fått mina provsvar osv.
Jag mår bra. Har knappt känt mig gravid sista veckan. Va hos barnmorskan på inskrivning häromdagen o hon lugnade mig med att det är helt normalt (vilket jag egentligen innerst inne redan vet) i denna veckan...
Precis gått in i v 12 (11+1)
Vi berättade samma dag vi plussa! Fast vi har gjort IVF, så våra familjer har vetat från första början vad som är på gång. Såg ingen anledning att vänta med att berätta att vi äntligen är gravida! Skulle det gå illa, så är det skönt också att få stöttning av familjen med.
Har även varit öppen med vänner vad vi går igenom, ser helt enkelt ingen anledning att hymla med nåt som är så stor del av vårt liv.
Namn tycker jag också är kul att fundera på. Sitter för tillfället och tittar på vagnar dessutom, har ni någon favorit? Vilken isåfall. Jag är helt fast i vagnträsket, det finns sååå många.
v15+5
Så söta ni är som skriver era veckor ;)
Jag satt oxå och tittade på namn. Men jag antar att man aldrig kommer veta vad som passar förrän barnet är här.
Jag tänkte köpa en begagnad vagn. Är det fel?
V9+5
Jag har nästan inga symptom men idag har jag haft något nytt. Magen blir alldeles spänd och så kändes det samtidigt som jag hade växtvärk långt mer, hela magen var spänd men det kändes mest i höjd med naveln. "Växtvärken" gjorde riktigt ont och höll i sig i kanske 30 sekunder för att sedan avta helt. Efter någon minut kom det igen i 30 sekunder. Vad var det?:)
V15+6
För er som oroar er för inga rörelser, det är först i v.25 man ska känna bebis varje dag. Innan dess kan bebisen vara lugn i dagar :)
Hej tjejer. Igår åkte jag inte på undersökning på FL. Pga att just min slempropp gått för 1v sedan och började uppfatta väldigt blött i trosan igår. Har känt blött innan oxå men tänkt att det va flytningar. Väl på FL så gjordes ultraljud både vaginalt och på magen o han sa att det inte va läckage för fostervatten som jag trodde o att allt såg bra ut. Men när jag kom hem o gick på toa så va heeeeela trosorna blöta och det va även blött nu på morgonen när jag vaknade så vad ska man tro? Kan ju lixom inte annat än lita på läkaren o aa kan ju inte åka in igen heller. Så vad tror ni?
Har ni jätte flytningar elr?
Jag kan bidra med en pojke!
Har BF 10 maj :)