• Erikali

Bf Maj 2015

flugsvampis skrev 2014-09-09 16:01:15 följande:

Funderar på det här med att vara utomlands. När jag kommer till vecka 12 så är jag bjuden till gran canaria. Men det borde väll inte vara någon jätterisk att flyga så pass tidigt i graviditeten?

Har ni bestämt namn till bebisen än eller vill ni vänta med det tills den är född? Tycker det är jättesvårt med namn, speciellt då man ska vara två som tycker lika om det ;)

Vet inte varför jag hamnade som anonym över....

Jag ska åka utomlands med sambon om ca 7-8 veckor, alltså omkring v. 11-12. Det är inga som helst problem att flyga så tidigt i graviditeten. Dock är stödstrumpor extra bra vid graviditet och flygning så det är att rekommendera har jag hört. Men åk iväg och njut! Det tar en stund innan man kan göra det igen :)
  • Erikali
    Anonym skrev 2014-09-12 19:42:03 följande:

Roligt med någon i precis samma fas. Min växtvärk har vilat i några dagar, har bara känt någon gång. Men idag verkar det ha kommit igång igen. Jag får som mensvärk, men det håller i sig kan 1-2 minuter och sen släpper det. Det är nu någon gång under helgen som hjärtat börjar slå för den lilla för oss, det tycker jag är jättehäftigt! När ska du till mvc? Jag har tid 22a Sep, om drygt en vecka. :)

Haha gud så roligt lika vi är. Jag ska också på inskrivning 22 sep. Ja, jag är jättefascinerad av allt men samtigigt jättelost. Ingen aning om vad man ska göra! När vågar man köpa grejer? När är det för sent att beställa vagn tex. Var bor du? :)
  • Erikali
    Lollipoppan skrev 2014-09-16 08:26:33 följande:

Var ju på inskrivning igår , har gått in i v 8. Och mår så sjukt illa nästan hela tiden, funderar på att prova ses-band. Någon som provat?

Seaband funkar jättebra för mig! Jag kräks inte men har illamåendekänslor nästan hela tiden. Det tar definitivt udden av det så man klarar dagen även om det inte försvinner helt.
  • Erikali
    E88 skrev 2014-09-16 20:33:16 följande:

Måste fråga, är er sexlust som vanligt? Känner mig ganska off nu.

Känner precis som er andra. Har haft sex en gång på 8 dagar men då var jag inte ens sugen egentligen. Nepp, sexlusten är som bortblåst!
Svar på tråden Bf Maj 2015