Inlägg från: Längtan efter ett syskon |Visa alla inlägg
  • Längtan efter ett syskon

Bf Maj 2015

Oj mitt inläggg e före kissemiss. Menade inte att vara anonym

Dom gånger jag har har haft missfall så har det varit som en mens med mer koagel. Lite indare än mensvärk o ont i ryggen o magen.

Graviditetssymotomen har försvunnit snabbt

Rockchaos.

Då är vi i samma sits o nästan bf samma dag :) hade mf 5:e aug o bf 14:e maj.

Har 2 barn. En på 1 o en på 3. Två grabbar :)

Kathen.

Jag håller med dig. Man måste få kunna ventilera sig och har man gått igenom ett el flera mf så är det oerhört smärtsamt att vara med om det.

Man skriver av sig av sina tankar o funderingar i hopp om flrståelse för sin oro och stöttning. Det tycker jag är viktigt nu när vi inte är så långt gångna.

Sen när det gäller mammakläder,barnvagnar o dylikt så har jag pga min erfarenhet lärt mig att inte ta förgivet att det kommer gå vägen. Sånna saker tycker jag är roligare att diskutera senare läbgre fram när magen verkligen börjar komma o man har gått över den 12 veckor men det är ju pga allt jag gebomgott

sen vet jag hur förväntanfull,lycklig o sv man är i början o längtar efter magen o att kunna ha på sig mammakläder osv :)

jag hoppas verkligen inte att jag trampar nån på tårna det är verkligen inte min mening.

Ha bara inte för brottom med att köpa saker förens längre fram :) boa,leta bebiskläder,mammakläder o allt runtomkring har vi 8 månader på oss att göra :)

Lilla räven

vad ska en få prata om då om man ist bör leta andra trådar som rör det ämnet vi vill ta upp? Ska vi inte få kunna diskutera allt som har med graviditet o göra.

Längrefram kommer vi ha olika graviditetskrämpor som foglossning,åderbrock osv. Ska vi inte ta upp det heller då utan vända oss till andra trådar som har just med det o göra?

Den och den

tummen upo för det. Ska söka upp gruppen o joina :)

Lilla räven

Jo men obalabs kommer det bli emellanåt med en hög med hormonstinna kvinnor framöver ;)

Däremot bra att den o den startade en egen tråd knuten till denna där vi kan diskutera mf mer utan att tramoa nån på tårna.

Trötthet jo tack. Känner mig helt mosig i huvudet o yr stundvis. Speciellt om jag böjer mig ner o reser mig upp

God morgon tjejer :)

hur mår ni idag? Går runt i ett lyckorus idag <3

Önskar att jag hade fler symptom då jag känner mig gansja ogravid igentligen. Haha längtar tills man känner mer är fruktansvärt uppblåst o speciellt på kvällarna.

Brösten ömmar stundvis bara.

Tröttheten e sjukt jobbigt. Blir så trött på eftermiddagen när jag har ätit o kvällarna.

Fler?

Rockchaos

jo jag har samma problem. Trög mage,gasig o uppsvälld.

Fått ökad hunger o sugen på nått men vet inte vad.

jag jobbar som persoblig assistent

Snuttan87

Haha flodhäst.ja ;) däremot i slutet sa sambon att jag såg ut som en skitnödig anka när jag var i v 30+ nått hihi. Vaggar fram

lilla räven

Jag kommer gå själ. Med första barnet gick vi ihop men inte sen med andra barnet

Ingen sexlust här inte. Med första var jag omättlig men nu känner jag mig mätt..

Måste fråga er. Känns som jag åkt på en sträckning i h äggstockstrakten. Det stramar o drar. E det redan ligimenten?

Fler som känner så?

Kissemiss

jag har ont precis som du. Känns som en sträckning ungefär. Tror det e ligimenten el växtvärk. Känner igen det av andra grav :)

V 6+0 idag

Idag kom illamåendet på posten. Fy vad jag mår dåligt. Skönt på ett sett iaf

E jag den enda som inte har nån växtvärk alls?

Enda gången jag känner av nått i livmodern e när jag e kissenödig

Ciconiidae skrev 2014-09-20 22:18:40 följande:

Gick in i vecka 7 idag och jag har knappt kännt ngt alls på en vecka. Jag glömmer ofta bort att jag är gravid då jag inte känner ngt. Inget illamående, ingen växtvärk (kanske 30sek 1 gång om dagen). Min mage var hård och gasig i mitten av vecka sex men det har gått tillbaka nu. Jag hade förberett mig på ett helvete efter allt man läst om spyor och illamående. Så jag förbereder mig nu på att det inte är ngt längre, men än så länge har jag inget spår av blod alls så förmodligen är allt ok.

Skönt att jag inte e ensam. Detta är min sjätte grav och denna är den enda grav jag inte har haft nån växtvärk av.

En del dagar drar det o strammar runt h äggstocken men det e allt.

Annars har jag lätt illamående bara stundvis o maten växer i munnen.

Det sticker/bränner t i brösten då o då.

Hård i magen o gasig o mega svullen. Soeciellt på kvällarna o enormt trött prick 14:00 hahahaha.

Ska på vul på tisdag o jag hoppas få se ett pickande hjärta :)

Menlotta.

Ligger sj o längtar t magen kommer. Nu ikväll har jag faktiskt växtvärk sen några timmar. Detta blir oxå tredje för mig. En född -13 och en -11.

Menlotta

tack :) jo växtvärken känns typ som mensvärk o att du känner dig skakis kan bero på lågt blodtryck. Inte ovanligt att känna så.

Jag e yr o darrig emellanåt men jag e inte orolig då jag känner igen det i mina tidigare graviditeter :)

Första graviditeten e magisk :) dvs längtan o väntan på det första barnet. Sen derefter vet du vad du kommer gå igenom :)

När jag fick min förste son på bröstet var bland det första jag sa- fan vad fräckt. Detta måste jag få uppleva igen!!vi måste skaffa en till

Menlotta skrev 2014-09-22 06:57:44 följande:

'Längtan efter ett syskon'

Tack för svar! Så jag bör inte vara orolig eller så? 

Åh, jag kan tänka mig att det kommer bli samma sak för mig. Jag vill redan berätta för hela världen men i vecka 9 kanske man borde hålla sig lite låg ett tag till. 

Nä det tycker jag inte men vid inskrivningen, nämn då för bm att du känner så så tar hon nog ett blodtryck på dig :)

Bullen11

Jag har två barn sen innan o hade starkare symptom med dom än nu. Men nu sen några dagar har jag börjat få växtvärk. Och illamåendet,trlttheten o darrigheten blir värre o värre.

Hade gärna fått större bröst ;) min mage är mega svullen. Jag är större nu än vad jag var med mina tidigare graviditeter. Fast jag vet ju att man bara e svullen o att det inte är nån bebismage men hur ska jag kunna dölja det till vecka 12?

Vul imorgon för min del o jag e skitnervös!!!!!!

3 gången i rad nu med Mf. Fick Mf igår :( nu lägger jag barntillverkningen åt sidan

Svar på tråden Bf Maj 2015