Bf Maj 2015
Hej!
Jag hänger gärna på här jag med! Jag plussade svagt igår, dagen före beräknad mens, och fick ett starkt fint plus idag :) bf blir väl mitten av maj :)
Jag tänkte ringa till BM på måndag :)
Hej!
Jag hänger gärna på här jag med! Jag plussade svagt igår, dagen före beräknad mens, och fick ett starkt fint plus idag :) bf blir väl mitten av maj :)
Jag tänkte ringa till BM på måndag :)
Angående diskussionen att berätta för familj/vänner och när. Jag har redan berättat för en syster och min bästa vän, och så fort jag träffar på dem ska jag berätta för en syster till och en vän till. Det är såklart fortfarande väldigt tidigt men om det skulle gå åt skogen är det dessa personer jag känner att jag skulle kunna behöva lite extra kärlek från.
Resten av syskonen och föräldrarna får vänta tills jag själv känner mig mer säker på att allt kommer gå som det ska :)
Är det någon som vet vad som gäller med kub förresten? Finns det några rikstäckande bestämmelser för om man får göra eller inte? Jag förstår det som att det tidigare har varit endast för riskgrupper, men jag vill gärna göra kub trots att jag inte är över 35 :)
Jag kan vara helt ute och snurra nu men tror det låg på kanske 1500 kr eller nåt sånt när jag pratade med min BM om det i våras..
Hur känner ni er?
Hur känns det i era magar.? Jag får en väldigt dragande och slitande känsla i ena jumsken och så känns det som hugg i tappen, lite tryck på nå vis. Är d något ni känner igen?
Jag är dessutom dö hungrig hela tiden. 2 timmar efter jag ätit suger det i magen igen.
Gubben blir orolig hur de här ska sluta ^^,
är så dum som åker och köper nya test när jag plussade med cb digital i torsdags på bim+1 "gravid 1-2". Tog ett RFSU nu som blev såhär svagt 4 dagar efter bim :( nån som har erfarenhet av dessa test? Orkar inte få ett missfall till :( borde ju vara mkt starkare nu....
Jag ringde till BM för att boka tid nu på morgonen och fick tid för hälsosamtal redan imorgon! Jag som nästan var lite orolig att hon skulle tycka jag ringde alldeles för tidigt ^^
Förresten ringde svärmor i förrgår och frågade om jag var gravid. Vi var där och åt middag helgen efter att jag haft ägglossning, alltså långt innan vi själva visste att jag är gravid, och hon hade funderat på det sen dess.
Jag blev dessutom gratulerad av en kollega för 1,5 vecka sedan. Då misstänkte jag att jag var gravid men visste fortfarande inte. Efter gratulationen kände jag att jag var tvungen att ta ett test på kvällen men det visade negativt, det var ju alldeles för tidigt för att se då. :)
Hälsosamtal hos BM avklarat. Hon struntade i att jag har en lång menscykel, vilket innebär att jag plötsligt är i vecka 5+6. Inte för att det gör någon skillnad egentligen, jag är ju fortfarande lika långt gången som jag var innan jag åkte dit, men det blev plötsligt lite roligare ;)
Igår hos barnmorskan fick jag förresten veta att man INTE får göra KUB i Dalarna när man är under 35. Tur de kan kolla väldigt mycket vid RUL :)
Flera här har ju barn sen tidigare så jag frågar er - svängbara lufthjul på barnvagn, hiss eller diss? Funkar det i terräng?
Jag vet att det är tidigt att köpa än på länge men jag tänker att det är bra om jag börjar få en hum om vad som är bra :)