Inlägg från: rosahelikopter |Visa alla inlägg
  • rosahelikopter

Bf Maj 2015

Hej!

Får jag hoppa in här?

Har velat lite fram och tillbaka om jag "vågar" skriva i tråden med tanke på tidigare erfarenheter. Har tidigare i år gått igenom abort pga kromosomavikelser och efter det haft ett missfall. Så rädslan och oron finns där ständigt, kommer vi få behålla detta lilla knytte? Nu hoppas vi bara att allt går vägen den här gången!

Såg att det var några som gick på progesteron? Här har ni en till.

Har en son som är 21 månader nu.

Har bf 11-12 dec och är 24 år.

• rosahelikopter

Jag är orolig för avsaknaden av symptom. Kommer iofs inte ihåg hur jag kände med sonen men nu tycker jag att jag knappt känner något alls. Förra gången när jag fick missfall så kände jag också knappt någonting så nu är jag rädd att det är samma visa igen :(

Är 4+5 idag så kanske är tidigt ännu. Har endast ytterst lite molvärk om kvällarna och har varit illamående ett par gånger när jag varit hungrig, ömma bröstvårtor men annars ingenting :(

• rosahelikopter
    Den och den skrev 2014-09-11 13:48:50 följande:

Åh vad glad jag är!

VUL idag pga smärtan i ena sidan. Det är ju alldeles för tidigt för att se nåt speciellt men en hinnsäck på 5 mm och antydan till en gulekropp! Alldeles precis som det ska vara så här tidigt. Framförallt ligger den inte på fel ställe som jag var så orolig för!!

Jag är glad!! Kanske man kan börja njuta lite nu ;)

Ska tillbaka för ett nytt VUL nästa lördag :)

Vilken vecka är du i? Jag var på vul igår pga tidigare missfall. Var då i 5+0 och gyn kunde se en hinnsäck på 6 mm men ingen gulekropp :( ska tillbaka på måndag för att se om det har växt. Men hon gav mig inte mycket hopp, i princip kunde jag läsa mellan raderna att det var kört. Kan man avgöra det såhär tidigt tänker jag? Klart jag lyssnar på gyn, hon borde ju veta, men känns så tidigt att kunna avgöra om det är kört redan nu. Hoppas såklart på att de har växt till på måndag!
  • rosahelikopter

Jag tar också progesteron.

Ska på vul nu på måndag igen eftersom dom endast hittade en liten hinnsäck sist. Är redan inställd på det värsta, är liksom ganska van att få dåliga besked.

Det här blir i såna fall 3:e graviditeten på mindre en ett år som inte går vägen :( Förstår liksom inte vad det är som inte funkar.

• rosahelikopter
    Den och den skrev 2014-09-13 07:49:33 följande:
    Vilken vecka var du i då? Hur stor var hinnsäcken?

Jag var i torsdags i v 5+4 enligt sm. Man såg en hinnsäck på bara 5mm och antydan till en gulekropp.

Läkaren var väldigt nöjd och sa att det såg ut precis som det skulle i ungefär den tiden.

Jag har sen läst att den borde varit lite större, men läkaren var genuint glad för min skull och sa att det såg jättebra ut. Och jag litar på henne :)
    5+0 och hade då en hinnsäck på 6 mm men hon såg ännu ingen gulekropp. Hon sa då att man oftast inte ser en gulekropp förrän hinnsäcken är ca 10 mm. Men det var mer hennes min och blick som sa mig att detta inte var bra. Fick ta ett hcg-prov också som jag inte fått svar på ännu, antar att jag får det på måndag.

Jag känner snart att orken tar slut. Vi har kämpat SÅ länge för detta. Har sen tidigare ett missfall i bagaget (maj i år) och en abort i som gjordes i v.14 (januari i år) pga svåra kromosomavikelser som vi upptäckte på kub.

Jag fattar inte vad som är fel? Om man ändå kunde få svar? Är 24 år, inte över eller underviktig, äter nyttigt, äter vitamintillskott osv osv... Vill bara veta varför det inte funkar! Och sen känns det som ingen tar en på allvar pga åldern :(

Förlåt för långt inlägg, behövde bara få ur mig lite...
  • rosahelikopter
    Den och den skrev 2014-09-13 08:50:55 följande:
    Du har verkligen inget att be om ursäkt för! Jag ska inte säga att jag vet hur det känns för alla har vi olika känslor och upplevelser. Men tro mig, i närheten av att förstå din känsla är jag!

Jag förstår att gulekroppen är rätt avgörande. Det var inte förrän hon hittade något som hon var gaaaaanska säker på var en liten gulekropp som hon bekräfta att det såg bra ut.

Men ser man ofta inte det förrän säcken är 10 mm och 6 mm är normalt för 5+0 så kan det ju vara okej ändå!

Men jag vet också att det är knappt det man vill höra. Folk bara tror att "äh, det är säkert ingenting". Men det Kan ju vara dåligt, det får man ju bara medveten om...

Jag håller verkligen alla tummar jag har!! När skulle du på nytt VUL sa du? Måndag? Ska tänka på dig då!
    Ja, men det är så frustrerande att aldrig kunna slappna av och njuta. Man ser var och varannan gå ut med det offentligt när dom plussat i princip, för dom är allt så självklart. Att bara för man får plus så blir det automatiskt en bebis. För mig är graviditet inte längre lika med gläjde, alltså missförstå mig inte nu.. Det här är verkligen det enda vi vill, men så fort plusset visar sig startar en lång, lång orosresa. Usch, blir ledsen bara jag skriver om det.

På måndag kl 15:20 ska jag vara där. Tack, vad gulligt av dig att tänka på mig!
  • rosahelikopter
    Anonym skrev 2014-09-13 11:45:05 följande:
    hoppas på det bästa<3 har ni fått progesteron utskrivet eller köpt det själva?

jag skulle också prova men jag vågade inte för man måste ha exakt mängd och ta vid samma tidpunkt och ABSOLUT inte missa någon dag.
    men det skulle jag inte klara av..

går ni inte på utredning?
    Har fått progesteron utskrivet.

Ja, vi har gått på utredning. Eller ja, jag har pco så vi har fått hjälp med hormoner för att bli gravida. Har tagit massa prover innan och även sambon har lämnat prov. Så vi ska inte ha några "problem" egentligen, förutom pco då = ingen egen ägglosning.
  • rosahelikopter
    Anonym skrev 2014-09-13 12:35:34 följande:
    ja okej jag förstår. Då har du fått pergotime? 

jag håller alla mina tummar för er jag vet det är väldigt jobbigt. jag själv kan inte njuta känns som att jag väntar på missfall hela tiden ;( 
    (fyra missfall i rad ) 
    Ja, precis.

Tack, detsamma!
  • rosahelikopter

Får jag fråga hur eran molvärk känns? Är det som mensvärk? Tidigare graviditeter har jag för mig att jag hade som mensvärk.

Denna gång har jag mer som en ilande/brännande/pirrande känsla precis innanför blygdbenet och även på sidorna om det, sen drar det liksom utåt mot ljumskarna. Men ingenting i mitten av magen liksom. Kan det vara den berömda molvärken som alla pratar om eller är det något helt annat? Är det någon annan som känner igen sig?

• rosahelikopter
    wassan skrev 2014-09-13 17:05:11 följande:

Det gick snabbt missfall på G snälla gud hjälp mig ;( hur skall jag klara av detta?
    mina tårar sprutar åt alla möjliga håll ;( 

skall inte förstöra för gruppen men jag önskar er andra all lycka verkligen från botten av mitt hjärta<3 jag kommer följa er 

kram 

Men nej :( Usch, jag känner verkligen med er. Vet vad du går igenom nu och jag skickar en stor styrkekram!
  • rosahelikopter

Idag gäller det. Ska på vul kl 15:20 för att se om det har växt som det ska. Jag hoppas så innerligt att allt ser ut som det ska den här gången!

Ni kan väl hålla en tumme eller två för mig :)

• rosahelikopter

Tänkte bara uppdatera efter mitt vul.

Hinnsäcken hade vuxit och nu såg man tydligt en gulekropp, dock såg hon inget embryo men hon sa att det fortfarande var tidigt (är i 5+4). Hcg-proverna som jag tagit såg också bra ut. Dock såg hon en vätskeansamling bredvid hinnsäcken som troligtvis är blod = hematom i livmodern. Hon sa att jag skulle förbereda mig på missfall :( Ja men visst, bara 3:e graviditeten nu på mindre en ett år som inte går bra. Ska tillbaka på fredag för nytt vul för att se om det finns något embryo.

Har läst om hematom i livmodern här på familjeliv och det verkar vara 50/50, alltså det är ändå många som klarar sig trots hematom. Så nu håller jag alla tummar och tår och hoppas så innerligt mycket att vårt lilla pyre där inne växer och stannar kvar, trots lite hinder på vägen.

• rosahelikopter
    Babyfeber skrev 2014-09-19 11:03:50 följande:
    Är i vecka 6 (5+5) Enligt appen 2-4 mm i vecka 6 och de mätte till 4 så det stämmer nog rätt bra :)
    Såg ni hjärtat slå? Är bara nyfiken för va själv på vul i 5+4 och då kunde hon bara se gulekropp och hinnsäck. Hon sa att det dock kunde vara för tidigt att se något.
Svar på tråden Bf Maj 2015