Den och den skrev 2014-09-13 07:49:33 följande:
Vilken vecka var du i då? Hur stor var hinnsäcken?
Jag var i torsdags i v 5+4 enligt sm. Man såg en hinnsäck på bara 5mm och antydan till en gulekropp.
Läkaren var väldigt nöjd och sa att det såg ut precis som det skulle i ungefär den tiden.
Jag har sen läst att den borde varit lite större, men läkaren var genuint glad för min skull och sa att det såg jättebra ut. Och jag litar på henne :)
5+0 och hade då en hinnsäck på 6 mm men hon såg ännu ingen gulekropp. Hon sa då att man oftast inte ser en gulekropp förrän hinnsäcken är ca 10 mm. Men det var mer hennes min och blick som sa mig att detta inte var bra. Fick ta ett hcg-prov också som jag inte fått svar på ännu, antar att jag får det på måndag.
Jag känner snart att orken tar slut. Vi har kämpat SÅ länge för detta. Har sen tidigare ett missfall i bagaget (maj i år) och en abort i som gjordes i v.14 (januari i år) pga svåra kromosomavikelser som vi upptäckte på kub.
Jag fattar inte vad som är fel? Om man ändå kunde få svar? Är 24 år, inte över eller underviktig, äter nyttigt, äter vitamintillskott osv osv... Vill bara veta varför det inte funkar! Och sen känns det som ingen tar en på allvar pga åldern :(
Förlåt för långt inlägg, behövde bara få ur mig lite...