Anonym skrev 2014-09-07 21:55:06 följande:
alltså fy fan säger jag det är så himla jobbigt
jag hade det förra gången ville bara dö.
grät av brännan och blev inlagd fy
det har jag inte hört
skall prova om jag känner av det igen
Jag fy f*n rent ut sagt! Känns som att hela bröstet ska frätas sönder från insidan när det är som värst... Men Losec Mups är absolut mitt bästa tips! :) Nu är det i och för sig fem år sedan jag var gravid sist, så jag har ju ingen aning om Losec fortfarande är okej att äta när man är preggo?! Måste genast kolla upp det! Om rekommendationerna skulle vara ändrade lär jag nog avlida innan den här lilla parveln tittar ut, haha.
Ciconiidae skrev 2014-09-07 22:04:47 följande:
Jisses, såhär tidigt. Du är ju bara en dag före mig. Hoppas det inte blir värre, jag tycker mig märka att grav.symptomen kommer och går. Igår fick jag lägga mig på golvet för att inte svimma, idag har jag inte känt av någon alls. Men nu har den ömmande känslan i livmodern gått över till mensliknande värk. Jag har fruktansvärda mensvärkar och varje gång jag känner av den blir jag ängslig över att behöva våndas. Men det går över väldigt snabbt igen, som tur är. Får se om det blir värre ju längre man kommer in i graviditeten.
När jag var gravid första gången så hade jag halsbränna redan en vecka INNAN jag ens visste att jag var gravid...! Vansinnigt. Andra gången kom det lite senare, men båda gångerna har det hållit i sig ända fram till slutet. Hemskt.
Jag verkar ha fått alla symptom väldigt tidigt den här gången. Illamåendet finns där nästan dygnet runt, inte jättestarkt men det lurar liksom lite i bakgrunden mest hela tiden. Har precis som du varit helt svimfärdig ett par gånger!
"Mensvärken" får du nog dras med tyvärr ;) Det växer ju så det knakar där inne, vilket gör att det sticks, ilar och moler.
Jobbigt med alla konstiga symptom, men samtidigt är det ju skönt att få lite bekräftelse på att det händer nåt i kroppen :)