• Nea12

Bf Maj 2015

Hej:) hoppar gärna in här!

Gravid med andra barnet bf 20 maj enligt appen.

Trodde inte ens jag va gravid men när magen vart såå svullen igår på morgonen tog jag ett test som va positivt:) testade även senare på dan med ett digitalt som stod: gravid 2-3

Bim-2 idag hoppas allt går vägen!

• Nea12
    Anonym skrev 2014-09-11 21:22:45 följande:

Kul:) jag är också 26 år och från halland:)

Inte meningen att va anonym:)
  • Nea12
    E88 skrev 2014-09-11 22:38:56 följande:

Roligt när har du bf? Har du barn sedan innan?

Ja jag har en dotter som blir 3 i januari.

Bf är 19/20 maj :)

Plussade i lördags på bim-3 vart helt chockad då jag endast tog testet för att magen va helt svullen:) men såå glada är vi:)

Har du barn innan?
  • Nea12
    E88 skrev 2014-09-14 06:31:59 följande:

Jag har typ inga symtom alls 4+4, känns inte ens som jag är gravid. När kom era symtom?

Denna gången kom dem snabbt, men förra gången kände jag heller nästan ingenting fram till v 7

Känner du ingen "mensvärk"? Uppsvälld? Gasig? Trött?

Njut för sen kommer säkert allt på en gång:)
  • Nea12
    Elsa83 skrev 2014-09-15 20:14:34 följande:

Hej tjejer! Tänkte ansluta här, om jag får? Har ingen aning om hur man skriver ett privat meddelande, alltså hur man skriver in sig i listan.

Men jag är i vecka 4+3, plussade i söndags :)

Beräknad förlossning den 27 maj, såg att någon annan oxå hade den dagen, så spännande!

När hör man av sig till MVC?

Och vad betyder UVL som ni skriver om?

Som ni förstår är det första barnet!

Stort grattis:)

Mvc kan du ringa till redan imon om du vill.

Du kommer få tid för hälsosamtal (typ droger, alkohol, mat mm)

Sen även tid för inskrivning.

Tror du menar VUL?

VUL= vaginalt ultraljud

UL= vanligt ultraljud på magen

Andra barnet för mig så undrar du nått bara fråga på:)

Är 26 år och har bf 20 maj
  • Nea12
    E88 skrev 2014-09-16 20:33:16 följande:

Måste fråga, är er sexlust som vanligt? Känner mig ganska off nu.

Jag känner: Rör du så dör du... Typ..

Va samma sak förra gången men i ca v 13-20 va jag jättesugen:)

Hoppas på likadant denna gången:)
  • Nea12
    Kissemiss skrev 2014-09-17 19:33:33 följande:

Är det någon annan som nästan bara har ont på ena sidan? Har nästan alltid ont på höger sida en bit till höger..

Jag har läst nånstans att när man är gravid har man oftast ont "växtvärk" mm på den sidan man brukar ha ägglossning på.

Hoppas det bara är nått sånt:)

Jag har också mest ont på höger sida!
  • Nea12
    pco skrev 2014-09-20 14:55:52 följande:

Hej tjejer i onsdags morse kom det ut 3st stora bruna klumpar och senare på kvällen kom en störtblödning va då i v 6+0 igår ( 6+2). Va jag inne på vul för att konstatera mf men till våran förvåning så fanns en liten där inne med ett tickande hjärta. Kommer fortfarande små små bruna klumpar med flytningar. Ska tillbaka för vul nästa v och är då i v 7+1 .. Men vad tror ni? Aldrig vart med om detta innan. Har 4mf i bagaget dock tidiga mf aldrig sett ett tickande hjärta. Någon som vart med om samma sak?

Hjäääälp är livrädd att nåt är fel?!

När jag va gravid förra gången fick jag en stlrtblödning i v 7.. Mvc sa missfall utan att ens titta eller undersöka mig..

Va troligtvis en tvilling som försvann för nu är min dotter 2.5 år.

Håller tummarna för dig!
  • Nea12
    Bullen11 skrev 2014-09-22 21:12:47 följande:

Välkommen till alla nya! Nu börjar vi bli ett rejält gäng :)

Gick in i v.7 idag. Mitt värsta symptom är ömma bröst, de har vuxit och gör såååå ont bara jag stöter emot dem lite grann - värst vid bröstvårtorna. Ibland gör det liksom ont att ligga på sidan för de kommer i kläm :P Och de är inte stora så är inte alls van vid att de är ivägen på det här sättet :P 

Min växtvärk har minskat lite men det känns nästan skönt, det var så extremt mkt förut att jag blev orolig pga det... nu är den inte lika ihållande och kommer och går lite. Ibland känns det även som träningsvärk i hela magen, antar att det är musklerna som förbereder sig för delning? 

Mår lite illa då och då, men för mig funkar det att äta... och idag kom den extrema hungern, skulle kunna äta hela kvällarna! :)

Ni som har barn sedan innan, upplever ni också starkare symptom innan första barnet?? Kan inte komma ihåg att det var så här starkt i början med sonen... 

Annars väntar vi med spänning på VUL nästa fredag! :D

Känner igen mig i allt du skriver:)

Känner allt denna gången.

Mår inte illa på morgonen men på dagarna kommer det o går hela tiden.. Äter o äter men har en "tom" känsla i magen ändå!

Ska på ul nästa torsdag:) längtar!!
Svar på tråden Bf Maj 2015