Inlägg från: Mariposas |Visa alla inlägg
  • Mariposas

Bf Maj 2015

Hoppar oxå in här. Grattis till alla + :). Plussade för nästan två veckor sen, är nu i vecka 5+3. Har ett vul inbokat när jag är i v 8+0. Har ett barn sedan innan som kommer vara lite drygt 4 år när han blir storebror om allt går vägen :)

• Mariposas
    Anonym (MammaMu) skrev 2014-09-05 07:43:52 följande:
    6e Maj har jag BF :)
    Har ingen aning om hur jag kan komplettera listan. Men lägg gärna till mig. 32 år från Malmö. 2:a barnet (pojke -11)
  • Mariposas

Mina föräldrar, närmsta arbetskamrater o vänner vet. Fick missfall i juni o då fick jag ringa mamma (som inget visste) från KK akut så hon kunde rycka in o hämta sonen på förskolan. Inte kul att hon fick veta på det viset. De andra nära (typ samma som jag berättat för nu) som visste har varit ett oerhört stöd för mig de senaste månaderna. Så jag va glad att de visste iaf. Sonen (och resten av släkt o vänner) får vänta med att veta till vi är mer säkra på att bebis klarar sig denna gången. Tror vi väntar till efter kub med att berätta för honom.

• Mariposas
    SJLN skrev 2014-09-05 09:44:15 följande:

Är det någon som vet vad som gäller med kub förresten? Finns det några rikstäckande bestämmelser för om man får göra eller inte? Jag förstår det som att det tidigare har varit endast för riskgrupper, men jag vill gärna göra kub trots att jag inte är över 35 :)

Sist jag va gravid (28 år) rekommenderade de mig kub, blev förvånad eftersom jag inte ens fyllt 30 då. Men jag går hos en privat läkare/bm o de sa att de rekommenderar det till alla nuförtiden. Kändes tryggt med ett extra ultraljud (innan man känner rörelser) tyckte jag så vi tackade ja. Sen diskuterade vi såklart innan vad vi skulle göra om vi skulle få ett dåligt resultat. Men det va bra som tur va :)
  • Mariposas
    Ciconiidae skrev 2014-09-06 12:14:19 följande:

Mamma vände väldigt fort. Hon är fortfarande orolig över vad andra ska säga. Men idag har hon berättat om sina graviditeter och förlossningar och börjat planera att hon ska ta mammadagar och vab-dagar, iaf när hon blir pensionär. Frågat vilket kön jag tror det är, och varit lite intresserad. Så det är kul!

Ringde mvc igår, fick tid 22:a Sep, då kommer jag vara i sjunde veckan. Har ni andra ringt och bokat?

Va skönt att höra att du verkar ha din mammas stöd nu. Det är verkligen guld värt :). Har oxå tid för vul den 22/9... Är då i v 8+0
  • Mariposas
    Anonym skrev 2014-09-06 13:12:28 följande:

Jaså, får ni vul så tidigt? Jag tror inte man får det förrän ungefär vecka18 i Göteborg. Jag funderade på att ta ett tidigt på privatklinik, och betala för det själv. Men strålskyddsmyndigheten rekommenderar att man endast gör det av medicinska skäl då det inte är forskat tillräckligt kring riskerna. Jag hade velat göra det för att se att hjärtat slår och att barnet lever, men jag får förlita mig på att så länge jag inte får kraftiga blödningar så är det ok.

Jag går privat i Malmö. Gick på samma ställe med sonen. Då fick jag vul i v 10... Får lite innan nu pga ett missfall för några månader sen. Hade nog fått ännu tidigare om det inte varit för att jag kommer resa bort nu 2 veckor...
  • Mariposas

Jag väntar ingen majbebebis lägre. Blev framflyttad 5 dagar när jag va på vul och har plötsligt BF 28 april, men hänger kvar här ändå. Får gå över tiden några dagar helt enkelt ;)... Om nu allt går bra...

• Mariposas
    thesnellis skrev 2014-09-27 16:28:46 följande:

Mina blödningar ökade och blev mera röda än bruna. Dock tar dom mig inte in på koll till jouren för jag har inte haft smärtor. Så måste vänta tills måndagen och hoppas allt är ok..

Försöker hitta någon symptom då jag bara lidit av trötthet och mardrömmar men tycker det av tagit. .. så nu blir jag lite stressad. ..

Kan du inte åka dit o typ vägra åka hem innan de kollat dig. Sist jag va gravid åkte jag in pga blödningar utan smärtor. Fick vänta nån timmar men sen tog de snällt emot mig. Svårare att säga nej till en förtvivlad tjej på plats än en i telefonen tror jag...

Stå på dig... Ingen ska behöva gå och vara orolig i onödan...
  • Mariposas

Idag kom det ett brev "nerdimpandes" i brevlådan med tid för kub o imonn ska jag på vårt andra vul...

Började även med sprutor (fragmin) igår eftersom jag fick en blodpropp när jag va gravid med vår son. Nu börjar det hända saker, spännande :) Hoppas nu bara att allt går bra denna gången...

• Mariposas
    Nea12 skrev 2014-09-30 20:22:02 följande:
    Hej!

Ska på torsdag träffa min läkare på mvc för att börja med fragmin sprutor.

Tror du dem gör ett vul el ul då?

Går in i vecka 8 imon.

Jag menar känns konstigt o börja med sprutor innan man vet om allt ser bra ut:/

Känner mig inte jättetaggad över att börja med sprutorna igen:(

Förra grav tog jag dem från vecka 20 så blir rätt många fler denna gången!
    Jag gör inte vul/pratar om sprutor på samma ställe. Jag kontaktade själv antikougalationsmottagningen i början av min graviditet. Vi bestämde då tillsammans att jag skulle komma dit efter jag gjort mitt första vul, vilket jag hade fått tid för v 8+0. (Blev dock framflyttad till 8+5 :))

Igår när jag va på sjukhuset för att ta min första spruta (bad om att få ta den första där eftersom det va så längesen sist o jag kände mig osäker) så va jag i v 9+5. Inte kul det där med sprutorna näe. Kände mig svimfärdig nu ikväll när jag satt för mig själv o gjorde det. Men ett stort framsteg för mig som är väldigt spruträdd. De första veckorna med sprutor under förra graviditeten låg jag med huvudet under kudden medan min man fick sticka mig. Så jag känner mig stolt över att jag fixar detta. O samtidigt som det är jättejobbbigt så känns det väldigt tryggt tycker jag :)
Svar på tråden Bf Maj 2015