Kulturskillnader Sverige/England
Kul att ni flyttat till Sverige, tror vi träffades i Svenska kyrkan för en massa år sedan när barnen var små
Jag är inte hemma i Sverige så ofta men när jag är tycker jag det är nästan olidligt varmt inomhus! har blivit så van med dragiga hus och kallt inne så kan nästan inte sova när det är 23 grader inomhus
Sen är det just fika kulturen och mat överhuvudtaget, det ska ätas hela tiden och det är så otroligt inrutat, alla ska sitta ner tillsammans och allt ska vara framdukat på bordet. Det är inte vi vana vid, vi lägger upp på tallrikari köket och sen äter vi vid matsalsbordet.
Senast jag var där på sommaren var det ovant att ha grannbarnen springande mellan husen. Jag och barn bodde hos min bror medan de var borta på semester. Grannbarnen kom och plingade på och jag förklarade att brorsbarnen var på semester. Ja vi vet men vi var nyfikna på dina barn och K och A sa att vi fick komma ohc hälsa på blev lite paff men släppte in dem, jättegulligt och ovant från London perspektiv där kompisrelationer planeras allt för mycket