vart är barnens rättigheter??!
Förstår inte Sveriges rättssystem överhuvudtaget!
I november fick jag en dom efter en lång och utdragen vårdnadstvist som var enormt påfrestande både för mig och mina barn eftersom att vi då befann oss i en riktig kaotisk situation pga av deras biologiska fader. Domen var enhällig och tydlig: jag skulle ha fortsatt ensam vårdnad och han skulle inte ha något som helst umgänge.
Det gick inte att överklaga för hans del.
Till min chock kunde han däremot sju månader senare göra en ny stämningsansökan på mig med nya krav, för att detta är genom vårt system hans rättigheter!
Mina barn har äntligen blivit trygga och mår som barn i deras ålder ska få göra och pga av hans rättigheter kan nya utredningar vända upp och ner på deras tillvaro och påminna dem om saker som skapar stor oro. Var är deras rättigheter till att få ha en normalt fungerande och trygg vardag?? Dom har tvingats att flytta pga honom, starta helt nya liv medans han kan fortsätta sitt hur han vill. Detta är inte rätt nånstans!!
Barnens rätt till deras biologiska fader bör komma från deras behov och helt utifrån dem, inte att HAN ska ha rätt att fortsätta hur som helst!
Jag är både arg och ledsen just nu!