• Anonym (Vad ska jag göra?)

Jag orkar inte! Jag har fått nog! Jag vill inte vara kille, jag vill vara tjej

Hej. Visste inte exakt vart jag skulle lägga tråden. Ber om ursäkt om den ligger på fel ställe.

Jag är en 17 årig kille och jag är gay. Jag längtar så oerhört mycket efter en partner. 

Längtar nog mer efter att bli omhändertagen av någon. Vet inte varför jag känner så men antar att det har med pappa att göra, han lämnade oss när vi var små och han misshandlade mig flera gånger när jag var liten.

Jag tror helt ärligt att jag inte vill vara med en kille om han inte kommer ta hand om mig. Tjejer tar knappast hand om killar, jag tycker snarare att det är tvärtom, det brukar oftast vara killar som tar hand om tjejer, vet inte, kanske en anledning varför jag vill vara med en kille...

Det känns jobbigt att vara kille och leta efter en kille. Hade jag varit tjej så hade jag haft mycket större chans. Jag blir så ledsen när jag ser en tjej med en jätte snygg kille. Det svider verkligen! Gråter

Jag vill ju ha lika stor chans att hitta kärleken som alla andra, och jag inser att det hade varit lättare om jag var tjej. Jag hade vågat ta kontakt med snygga killar, vilket jag inte alltid vågar nu eftersom jag hela tiden undrar " är han gay " Om jag nu var tjej så hade jag väl inte behövt tänka på om killen jag ser är gay? Eller?

Det har hänt flera gånger att jag är med killar och när en tjej går förbi så ser jag att killen ( killarna ) ser på tjejen när hon går förbi, oftast brukar dem säga " wow vilken röv " Jag vet inte varför, men jag vill vara den tjejen som går förbi och har alla killar tittandes efter sig...Det är inte så nu när jag är kille, trots att jag är stilig.

Om jag verkligen fick välja så hade jag valt att bli tjej alla dagar i veckan, men det går ju inte nu, jag är ju född som kille. Jag vet ju att man kan ändra så att man ser ut som en tjej, precis som Conchita Wurst (schlager vinnaren) och det är faktiskt det jag vill göra. 

Jag vet bara inte hur allting går till, vem ska man kontakta? Det är det jag vill göra, men jag vet inte helt säkert om jag är redo för det...Kan jag bli tjej helt och hållet? Operera mig till det? Kan någon förklara hur det går till?

Det är verkligen jobbigt att tänka så. Jag vill bara hitta kärleken, har jag ingen rätt att vara lycklig? Att vara älskad? Jag är en människa precis som du och alla andra.

Vad ska jag göra??? GråterGråter

• Svar på tråden Jag orkar inte! Jag har fått nog! Jag vill inte vara kille, jag vill vara tjej
  • Anonym (ilhy)

Det låter inte som att du egentligen känner dig som en tjej, bara att du tycker att de har ett enklare liv när det gäller att hitta en partner. Könsbyte skall man ju bara göra om man känner sig född i fel kropp. Känns det verkligen som om du är en tjej?

• GrönaDruvan

Men vännen. Tycker så synd om dig.

Känner du att du vill operera dig bara för att få en kille, eller känner du att du är född i fel kropp?

Är det första alternativet så tycker jag inte du ska operera dig! Vet inte varför du tror att det är så himla lätt att hitta en kille för att man är tjej? Lättare kanske, men inte lätt!

Det hjälper väl inte dig nu att höra, men du är faktiskt bara 17 år. Vänta något år eller två så ska du se att det är enklare att hitta killar. Du kan gå på klubbar osv.

Du kommer hitta kärleken!

GrönaDruvan skrev 2014-08-31 22:57:42 följande:

Men vännen. Tycker så synd om dig.

Känner du att du vill operera dig bara för att få en kille, eller känner du att du är född i fel kropp?

Är det första alternativet så tycker jag inte du ska operera dig! Vet inte varför du tror att det är så himla lätt att hitta en kille för att man är tjej? Lättare kanske, men inte lätt!

Det hjälper väl inte dig nu att höra, men du är faktiskt bara 17 år. Vänta något år eller två så ska du se att det är enklare att hitta killar. Du kan gå på klubbar osv.

Du kommer hitta kärleken!

Jag tror nog att det är det första alternativet, att jag kan få kille lättare och att jag slipper alla negativa tankar från alla homofober. Men det är en del i mig som undrar om jag verkligen borde ha fötts som en tjej...

Jag vet att det finns klubbar osv. Jag har många gay appar på mobilen, är även medlem på qx.se ( sveriges största gay sida ) men jag får ingen napp Gråter Det har ju hänt att killar hör av sig, snygga killar också, men alla är bara ute efter sex verkar det som, och hälften av dem som vill ha sex har förhållande med en tjej, vilket jag tycker är jätte fel, inte fel att vara bi, men det är fel att ha sex med någon annan när man är i ett förhållande.

Om några månader är jag 18 och då kan jag gå på gay klubbar, men jag tror inte mamma skulle tycka om det. Hon fick faktiskt veta idag att jag var gay av min kusin som är 11 år. Han kom från ingenstans och sa till min mamma att jag var bög...Det var jätte pinsamt, jag blev helt röd i ansiktet och min mamma blev arg och började skrikaGråter

Det spelar ingen roll hur mycket jag gråter, smärtan försvinner ändå inte!! Gråter Önskar hellre att jag låg död!!
  • minst

Var bor du? Finns RFSL någonstans i närheten där du bor? Har du varit och pratat med någon på din ungdomsmottagning om hur du mår? Det finns massor av hjälp och stöd bara du ber om det. Jag vet att det känns hemskt när folk sägar att du fortfarande är så ung men det är sanningen. Det tar tid att lära känna sig själv och det är en tuff resa alla tonåringar går igenom men för de allra flesta går det faktiskt riktigt bra. Så: sök hjälp och håll ut! Och du, var rädd om dig! / kram

• Anonym (S)

Det måste vara hemskt för dig att känna som du gör.. Det förstår jag!

Som det låter så är du inte missnöjd med att vara kille, utan det handlar om att du vill älska och bli älskad av en annan kille?

Tyvärr så finns det fördomar mot homosexuella i dagens samhälle, och det är hemskt att göra det år 2014, alla människor har rätt att vara vem dom vill och alla ska få älska precis vem dom vill, oavsett vilket kön man är!

Våga vara dig själv och var inte rädd för dina känslor! Du kommer hitta någon som älskar dig lika mycket som du älskar den personen!

minst skrev 2014-08-31 23:23:55 följande:

Var bor du? Finns RFSL någonstans i närheten där du bor? Har du varit och pratat med någon på din ungdomsmottagning om hur du mår? Det finns massor av hjälp och stöd bara du ber om det. Jag vet att det känns hemskt när folk sägar att du fortfarande är så ung men det är sanningen. Det tar tid att lära känna sig själv och det är en tuff resa alla tonåringar går igenom men för de allra flesta går det faktiskt riktigt bra. Så: sök hjälp och håll ut! Och du, var rädd om dig! / kram

Jag bor i Trollhättan, vet inte om det finns några RFSL här...

Jag lider av dissociativa störningar sv.wikipedia.org/wiki/Dissociativa_st%C3%B6rningar och har gjort det i 5 månader nu konstant. Upplever omgivningen som overklig. 

Vet inte om jag mår så p.g.a av detta med kärleken. Jag träffar iaf en kuratorn på BUP och nästa vecka så tror jag att jag får antidepressiva utskrivet. 
    Anonym (S) skrev 2014-08-31 23:28:47 följande:

Som det låter så är du inte missnöjd med att vara kille, utan det handlar om att du vill älska och bli älskad av en annan kille?

Tyvärr så finns det fördomar mot homosexuella i dagens samhälle, och det är hemskt att göra det år 2014, alla människor har rätt att vara vem dom vill och alla ska få älska precis vem dom vill, oavsett vilket kön man är!

Våga vara dig själv och var inte rädd för dina känslor! Du kommer hitta någon som älskar dig lika mycket som du älskar den personen!

Du har rätt. Jag är inte missnöjd med att vara kille, det handlar om att vara älskad av en annan kille.

Jag förstår inte varför det ska finnas hat. Alla har rätt att bli älskade. Alla har rätt att älska vem dem vill. Men du har rätt, tyvärr så finns det hat. :/
    Anonym (S) skrev 2014-08-31 23:28:47 följande:

Du har rätt. Jag är inte missnöjd med att vara kille, det handlar om att vara älskad av en annan kille.

Jag förstår inte varför det ska finnas hat. Alla har rätt att bli älskade. Alla har rätt att älska vem dem vill. Men du har rätt, tyvärr så finns det hat. :/
    Anonym (Vad ska jag göra?) skrev 2014-08-31 23:32:04 följande:
    Jag bor i Trollhättan, vet inte om det finns några RFSL här...

Jag lider av dissociativa störningar sv.wikipedia.org/wiki/Dissociativa_st%C3%B6rningar och har gjort det i 5 månader nu konstant. Upplever omgivningen som overklig. 

Vet inte om jag mår så p.g.a av detta med kärleken. Jag träffar iaf en kuratorn på BUP och nästa vecka så tror jag att jag får antidepressiva utskrivet. 
    Förlåt, hoppas länken funkar nu

sv.wikipedia.org/wiki/Dissociativa_st%C3%B6rningar
  • minst

Åh va bra att du ska få prata med ett proffs. Önskar dig all lycka! Hoppas också att du snart ska kunna få stöttning av din mamma också så att du kan känna dig trygg hemma.

Jag googlade på RFSK och Trollhättan och då kom detta fram:
    "Är du intresserad av att ta en fika så är onsdagskvällar till för dig - Café Regnbågen har öppet på onsdagar kl 18:00 - 21:00. I vår lokal på Drottninggatan 23 B I Trollhättan."

Kan det vara något för dig?

Kram!

• Anonym (S)
    Anonym (Vad ska jag göra?) skrev 2014-08-31 23:35:22 följande:

Det är fruktansvärt!

Våga vara dig själv, strunta i alla som kommer med dumma kommentarer, även fast det är svårt att helt blunda för det, det förstår jag!

Du kanske skulle behöva hitta något som exempel RFSL?
    minst skrev 2014-08-31 23:39:53 följande:

Åh va bra att du ska få prata med ett proffs. Önskar dig all lycka! Hoppas också att du snart ska kunna få stöttning av din mamma också så att du kan känna dig trygg hemma.

Jag googlade på RFSK och Trollhättan och då kom detta fram:
    "Är du intresserad av att ta en fika så är onsdagskvällar till för dig - Café Regnbågen har öppet på onsdagar kl 18:00 - 21:00. I vår lokal på Drottninggatan 23 B I Trollhättan."

Kan det vara något för dig?

Kram!

Oj det visste jag inte att det finns här i Trollhättan. Undra om det finns många där. Kommer vara pinsamt Skäms
Svar på tråden Jag orkar inte! Jag har fått nog! Jag vill inte vara kille, jag vill vara tjej