Jag orkar inte! Jag har fått nog! Jag vill inte vara kille, jag vill vara tjej
Hej. Visste inte exakt vart jag skulle lägga tråden. Ber om ursäkt om den ligger på fel ställe.
Jag är en 17 årig kille och jag är gay. Jag längtar så oerhört mycket efter en partner.
Längtar nog mer efter att bli omhändertagen av någon. Vet inte varför jag känner så men antar att det har med pappa att göra, han lämnade oss när vi var små och han misshandlade mig flera gånger när jag var liten.
Jag tror helt ärligt att jag inte vill vara med en kille om han inte kommer ta hand om mig. Tjejer tar knappast hand om killar, jag tycker snarare att det är tvärtom, det brukar oftast vara killar som tar hand om tjejer, vet inte, kanske en anledning varför jag vill vara med en kille...
Det känns jobbigt att vara kille och leta efter en kille. Hade jag varit tjej så hade jag haft mycket större chans. Jag blir så ledsen när jag ser en tjej med en jätte snygg kille. Det svider verkligen!
Jag vill ju ha lika stor chans att hitta kärleken som alla andra, och jag inser att det hade varit lättare om jag var tjej. Jag hade vågat ta kontakt med snygga killar, vilket jag inte alltid vågar nu eftersom jag hela tiden undrar " är han gay " Om jag nu var tjej så hade jag väl inte behövt tänka på om killen jag ser är gay? Eller?
Det har hänt flera gånger att jag är med killar och när en tjej går förbi så ser jag att killen ( killarna ) ser på tjejen när hon går förbi, oftast brukar dem säga " wow vilken röv " Jag vet inte varför, men jag vill vara den tjejen som går förbi och har alla killar tittandes efter sig...Det är inte så nu när jag är kille, trots att jag är stilig.
Om jag verkligen fick välja så hade jag valt att bli tjej alla dagar i veckan, men det går ju inte nu, jag är ju född som kille. Jag vet ju att man kan ändra så att man ser ut som en tjej, precis som Conchita Wurst (schlager vinnaren) och det är faktiskt det jag vill göra.
Jag vet bara inte hur allting går till, vem ska man kontakta? Det är det jag vill göra, men jag vet inte helt säkert om jag är redo för det...Kan jag bli tjej helt och hållet? Operera mig till det? Kan någon förklara hur det går till?
Det är verkligen jobbigt att tänka så. Jag vill bara hitta kärleken, har jag ingen rätt att vara lycklig? Att vara älskad? Jag är en människa precis som du och alla andra.
Vad ska jag göra???