Inlägg från: Honungsblomman |Visa alla inlägg
  • Honungsblomman

Jag kan även tipsa om vilken du INTE bör köpa; Brio Zento.

• Honungsblomman
    Mikki86 skrev 2014-08-30 20:06:17 följande:

besafe izi plus

????

Dyr men bästa stol vi haft

Besafen är också bra.
  • Honungsblomman
    puckow skrev 2014-08-30 22:33:12 följande:
    Stor och klumpig och ryms knappt i en stor 745a. Bra som extra stol men ingen jag heller skulle rekommendera.
    Precis - och trots att den är stor och klumpig, så är den ändå för liten för lite större barn. Obestämd
  • Honungsblomman
    Maisie skrev 2014-08-30 22:56:32 följande:
    Ja, min snart 5-åriga tjej sitter jättebra i sin Zento. Hon kan nog sitta där ett par år till. Vi är jättenöjda med den och om man har ett lite nättare barn så är den väldigt bra. Tycker att den är lätt att montera, den sitter bra i vår Jetta och vi upplever inte den som stor och klumpig. Tung är den men eftersom den bara tas ut när vi städar bilen så är det inga problem. 
    Zenton har fått väldigt mycket dålig kritik dock.
  • Honungsblomman
    Honungsblomman skrev 2014-08-30 22:58:26 följande:
    Zenton har fått väldigt mycket dålig kritik dock.
    Jag bör väl kanske tillägga att mitt barn föddes år 2010.

Brio kan ju ha uppdaterat sin budgetmodell en aning sedan dess.

Jag minns iaf att han knappt fick plats i den, samt att han nästan vuxit ur den på längden (vi testade i butik).
  • Honungsblomman
    Honungsblomman skrev 2014-08-30 23:01:43 följande:
    Jag bör väl kanske tillägga att mitt barn föddes år 2010.

Brio kan ju ha uppdaterat sin budgetmodell en aning sedan dess.

Jag minns iaf att han knappt fick plats i den, samt att han nästan vuxit ur den på längden (vi testade i butik).
    Min son är väldigt lång för sin ålder, varför Axkid Kidzone passar honom perfekt. När han vuxit ur självaste stolen på längden, så har han ungefär 30 cm ytterligare att växa i, då stolen är höj- och sänkbar. En riktig toppenstol!

www.axkid.se/sv/produkter/kidzone-9-25kg-2
  • Honungsblomman
    Paincake skrev 2014-08-30 23:02:35 följande:
    Var?

Här är den som vilken annan stol som helst: www.xn--bst-i-test-q5a.se/Bilbarnstol
    Jag tillade sedan att jag syftade till tidigare årsmodeller. Brio har väl uppdaterat budgetmodellen efter all kritik. ;)
  • Honungsblomman
    Maisie skrev 2014-08-30 23:16:12 följande:

Nu ble

Den fick dåligt i ett test som kritiserats eftersom stolen av många ansågs felmonterad (2007). Om den var så dålig som Råd och Rön anser skulle den och senare modeller inte blivit godkända. Zenton är lättmonterad och enligt säkerhetsbutiken ett bra val för tex taxibilar och till mor/farföräldrar som inte har bilen monterad hela tiden då den är snabb och enkel att montera rätt. Övrig kritik har varit att komforten inte är den bästa men det är ju en väldigt individuell sak. Jag trodde den här tråden var för att rekommendera säten inte för att dissa de som inte passat det egna barnet/bilen?
    Jag har redan rekommenderat en som jag anser är superb. Sedan ville jag bara varna för den stolen som jag tycker är absolut sämst på marknaden.
    Dock räcker det oftast med att kolla på prislappen, så vet man vilken stol som är bäst. Man får liksom vad man betalar för. Så enkelt är det. Solig
  • Honungsblomman
    Maisie skrev 2014-08-30 23:24:56 följande:
    Min dotter har 2010 års modell.  Budgetmodell? Brio har bara en 0-25 kg stol så deras budgetmodell måste även vara deras exklusiva modell. 

Zento passar inte för långryggade barn men nu har ju inte alla barn det. Det bästa är ju att prova och inte döma ut alla som inte passar ens eget barn.
    Det är en av de billigare stolarna på marknaden.
  • Honungsblomman
    mona83 skrev 2014-08-30 23:55:42 följande:
    Men Zenton är väl knappast inte någon lågbudget stol heller? 
    Den är en av de billigare modellerna och det är en stol som ofta är till kampanjpris i olika butiker. That says it all.

Men jag ska sluta skriva om den stolen nu. Tyst
  • Honungsblomman
    mona83 skrev 2014-08-31 00:06:15 följande:
    För övrigt så var det någon som jobbar på Babyproffsen som sa att man inte skulle ha axkid tex ;)
    Varför?
    Axkid anses ha några av de bättre stolarna på marknaden.
  • Honungsblomman
    Dr Mupp skrev 2014-08-31 22:02:25 följande:

SKulel jag lämna över monterandet till min man så skulle stolen vara felmonterad. Jag har alltid monterat våra stolar och de har alltid vart korrekt monterade.

Det säger mer om din man än om dig dock.
Svar på tråden Om du fick välja EN bakåtvänd stol