Inlägg från: Anonym (ki) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ki)

Vad är det som händer med min kropp?

Man kan få en liten blödning vid ägglossning! Inget farligt, kan bli så ibland.

• Anonym (ki)

Har du testat negativt på graviditetstest sen ditt missfall? Äl test kan nämligen ge positivt om man har gravhormon kvar i kroppen. 

• Anonym (ki)
    Anonym (Orolig) skrev 2014-08-31 11:40:15 följande:

Jag testade med gravtest i tisdags och det var negativt. Är ägglossningstesten kanske känsligare? Så det visar på att det är rester kvar. Känns precis som att mensen ska komma närsom. Hoppas den kommer så min kropp kan börja fungera som vanligt igen.

Om gravitestet va neg i tisdags på borde inte ältestet ge så starkt utslag nu tycker jag. Tippar på att ägget är lite svår släppt då bara! 
    Blöder du nu också?
  • Anonym (ki)

Du vet om att äl test måste ha 2 lika starka streck för att vara positiva va? Ville bara dubbelkolla, finns många som missuppfattat de där med äl test.

• Anonym (ki)
    Anonym (Orolig) skrev 2014-08-31 13:19:01 följande:
    Ja det vet jag! teststrecket är starkare än kontrollstrecket så dem är verkligen positiva. Innan mitt missfall så fick jag alltid bara positivt i en dag, sen vad det negativt igen. Så känns konstigt att ha positiva i 3 dagar. Men i tisdags så fick jag även negativt ägglossningstest så det borde ju vara ägglossning nu. Får se vad testet visar imorgon.
    Okej :) Men då tror jag äl är lite seg bara, hoppas på neg imorogn :)
  • Anonym (ki)
    Anonym (Orolig) skrev 2014-08-31 19:16:38 följande:

Nu har det börjat blöda. Känns precis som mens med. Det måste ju vara mensen som är på väg att komma igång. Hoppas det blir som vanligt snart igen.

Ja då är det säkert så! Men konstigt att äl test visar så starkt.. men det kanske kan göra det vid mens?
  • Anonym (ki)
    Anonym (Orolig) skrev 2014-08-31 20:00:48 följande:
    Tack för dina svar! Det är nog mens iaf. Nu är blödningen igång som en mens. Så nu känns det som att vi snart kan börja försöka igen. :)
    Håller tummarna att det ska gå bra för er! :)
  • Anonym (ki)

Verkligen positivt!
    Ja ring mvc! Gör ett till gravtest för säkerhetsskull tycker jag!

• Anonym (ki)

Låter verkligen jobbigt men sån förvirring :( Hoppas verkligen din kropp återhämtar sig så snabbt som möjligt så ni kan börja försöka igen! 
    Men ring mvc iaf och rådfråga! kram

• Anonym (ki)
    Anonym (Orolig) skrev 2014-09-11 12:52:09 följande:

Pratade med mvc, dem sa att det är bara att avvakta, att det kan bli så ibland att det småblöder. Det har kommit lite blod då och då. Slutade med ägglossningstesterna för dem slutade inte vara positiva. Igår senast så kom det pyttelite rött på pappret.

MEN, nu märkte jag att det kommer mjölk ur ena bröstet? Vad händer liksom? Det måste ju betyda att det är något kvar! Eller kan jag va gravid igen? Trots små blödningar.. Fattar inget. :( får väl ta ett gravtest igen.

Men oj så skumt!
    Ja gör ett test! :)
  • Anonym (ki)
    Anonym (Orolig) skrev 2014-09-14 14:43:56 följande:

Tog ett ägglossningstest och ett graviditetstest i samma urin. Äl testet blev väldigt positivt, har aldrig fått ett så starkt streck så snabbt innan. Teststrecket kom fram innan kontrollstrecket. Graviditetstestet är negativt. Så jag hoppas verkligen att det är ägglossning nu snart! Imorgon borde det vara.

Ja de var verkligen starkt!! Hoppas de är äl! :) Bara att köra på nu då!
  • Anonym (ki)
    Anonym (orolig) skrev 2014-09-16 15:02:24 följande:

Sådärja! Negativt ägglossningstest så nu hoppas jag att jag har haft ägglossning! Hade riktigt ont igår kväll så kanske var det ägget som släppte. 

Nu hoppas vi att det blir en bebis och att det går vägen den här gången. 

Ja äntligen!! Hoppas hoppas nu :D
Svar på tråden Vad är det som händer med min kropp?