• Niisan

IVF hösten 2014 Carl von Linné kliniken

Jag fick missfall idag på rd 19. Jag slutade med Lutinus på lördag kväll och fick en mycket lätt blödning på pappret på måndag morgon.

Efter det kom det bara brunt men inte mycket (behövde inget skydd ens). På måndag kväll slutade det och i morse var det lugnt. Ibland liite brunt på pappret efter toabesök.

Nu på kvällen har det dock satt igång och missfallet är ett faktum.

Vi ska sätta igång med ett FET så snart jag får ägglossning.

Jag är glad ändå att jag blev gravid på första försöket. Känner mig hoppfull för att det ska gå bra för oss tillslut.

Jag kände på mig det här redan i söndags och var säker redan igår så jag är inte ledsen längre.

På det viset blir inga barn gjorda.

Nya tag snart igen!

• Niisan

CochM- Jo visst suger det! Men det finns inget att göra.

Jag håller tummarna! Hur va det nu? Gjorde du ett et eller fet?

• Niisan

Troll lycka- Det behövs bara ett guldägg vettu!

Jag hade ca 20 blåsor som innehöll 16 ägg. 14 av dessa var mogna. Dessa skulle befruktas med icsi.

2 av dessa gick sönder pga "icsi:n" (klämdes sönder) så 12 mogna ägg fick en varsin spermie.

11 stycken blev befruktade och 6 stycken var toppembryon på dag 2. Ett till mig och 5 till frysen.

Läkaren på Cvl sa att det absolut inte hör till vanligheten att få flera så fina embryon så vi skulle vara väldigt nöjda sa han.

• Niisan

Spännande :) Jag testade positivt på rd 8 fast nu väntar vi ju på en ägglossning så att vi kan göra vårat första FET.

• Niisan

Troll lycka- Tror dom är svår men försök!

Jag fick sluta efter första paketet, 2 dagar innan testdag.

• Niisan

På rd 9 har det gått 13 dagar sedan äl sprutan så testar man positivt på rd 10 så är det iaf säkert enligt det du säger.

• Niisan

Tgj- Vi gjorde det igår faktiskt. Hag fick ingen äl direkt efter missfallet så det blev en mens emellan men nu är vi på g igen.

Dom behövde bara tina ett för det såg lika bra ut efter upptining som innan det frystes. Så vi har fortfarande 4 kvar i frysen efter denna gång.

Hur går det för er?

• Niisan

Okej :/

Dag 2 frystes dom. Cvl gör inget annat har jag hört.

Så det skiljer 4 dagar mellan oss då? :)

• Niisan

Tgj-

Så dom satte tillbaka en 2-dagars och försökte odla de två sista till dag 5?

Konstigt att dom gjorde så när det annars står att dom inte vill göra det? Bad ni själva om det?

Vi fick ihop 6 toppembryon men inget av dom odlades vidare till fler dagar än 2.

• Niisan

Som sagt så odlar dom normalt sett inte vidare till dag 5. Men det kanske var så att det inte var toppkvalite på dessa två och att de därför odlades vidare ut ifall att de skulle fortsätta att dela sig ändå. Dom fryser endast ner toppembryon sa dom när jag var där.

Håller tummarna iaf för er! :)

• Niisan

Aha. Okej :/

Hur många ägg fick dom ut?

Den 10/12 har jag testdag men jag gjorde FET i naturlig cykel så jag förväntar mig mensen den 5/12 (har 13 dagar lutealfas).

• Niisan

Okej. Men hur många hade du som blev befruktade då dom beslutade sig för att odla vidare? Ringde dom dagen efter äggplocket?

Jag tror på blastocyster så det hade jag velat göra ;)

Var det er första IVF eller har ni gjort någon tidigare?

Svar på tråden IVF hösten 2014 Carl von Linné kliniken