• Niisan

IVF hösten 2014 Carl von Linné kliniken

Tgj- Ja, det är otroligt att det är så pass starkt redan nu. Ingen tvekan om att det är plus :)

Jag är i v 4 (3+4) idag och har testdag egentligen om en vecka på måndag. På torsdag går jag in i v 5 (4+0) så på måndag på td är jag alltså i v 5 (4+4).

• Niisan

Embryot syns inte (innehåller inte blod) och åker heller inte ut. Det behöver du inte oroa dig för. Däremot sätter dom ju in en kateter upp till livmodern och under ivf:en är man oftast väldigt känslig i slemhinnorna så tar man drar ut katetern kan den föra med sig slem och/eller blod ner närmare öppningen som du sen ser i trosorna.

Embryot kan heller inte ha fäst då det sker först runt dag 4 men ett 2-dagars.

• Niisan

CochM- Tack :) jag började med lutinus på återföringsdagen.

Hanna87a- Håller tummarna! :)

Har så svårt att förstå att jag faktiskt är gravid!!

• Niisan

Hanna87a- Det är väldigt viktigt och går inte att påverka tyvärr. En dag kortare och de blir omogna, en dag längre så blir dom förstörda.

• Niisan

Ja. 10-12 dagar. Men sen ska du ju ta Ovitrellen också.

Jag tog gonal-f i 10 dagar. Jag tog sista sprutan en måndag, tog ovitrellen på tisdagen och äggplock blev då på torsdagen :)

• Niisan

Troll lycka- Jag började med sprutorna på dag 14. Efter att du fått en blödning när du tagit sprayen ett tag så är du nedreglerad.

Lycka till med äggplocket :)

Svar på tråden IVF hösten 2014 Carl von Linné kliniken