• Tgj

IVF hösten 2014 Carl von Linné kliniken

Anonym skrev 2014-09-12 12:49:41 följande:

Infomötet är väldigt givande och du kommer nog känna dig lugn när du väl varit där. De har verkligen fantastisk personal och du får ställa så många frågor du vill utan att behöva känna dig dum. :)

Info mötet är på Gävle sjukhus men bra att veta att dom är trevliga där
  • Tgj
    Niisan skrev 2014-09-13 13:39:29 följande:

Vi har redan börjat vår IVF och gick precis ut ifrån dörrarna på Cvl efter vårt återförande :)

6 toppembryo blev vårt resultat som tydligen var helt suveränt. Ett till mig och 5 till frysen.

Efter att alla undersökningar är gjorda kring fertiliteten så går det jätte snabbt.

Vår utredning blev precis klar innan sommarstängningen och samma vecka som dom öppnade nu i augusti började vi med nässprayen.

Va spännande! Lycka till :)))

Konstigt att dom va snabb med er och inte oss, vi som var färdiga i maj!

Vilken läkare har ni haft i Gävle?
  • Tgj

Samma här, så jag har nog varit hos de flesta!

Jag har pco och dåligt med ägglossning. Vart gravid av oss själva för två år sedan som slutade i missfall och efter det har inget hänt!

Maken däremot har tydligen bättre simmare är genomsnitt ... Det är ju aldrig roligt att vara "den som inte funkar"

Hur länge har ni försökt?

• Tgj

Ja, ALLT är färdigt har tydligen även fått medicinen skickade på recept också. Dom sa att vi kommer vara igång i aug så Därför kändes det konstigt att behöva vänta så länge!

Det är ju infomöte på tis sen inväntar vi blödning sa dom men det har jag inte haft sen juli så den vet man aldrig när den kommer!

Skönt för er att det gick snabbt och smidigt för det är ju inte roligt att vänta :(

• Tgj

Ja, ALLT är färdigt har tydligen även fått medicinen skickade på recept också. Dom sa att vi kommer vara igång i aug så Därför kändes det konstigt att behöva vänta så länge!

Det är ju infomöte på tis sen inväntar vi blödning sa dom men det har jag inte haft sen juli så den vet man aldrig när den kommer!

Skönt för er att det gick snabbt och smidigt för det är ju inte roligt att vänta :(

• Tgj
    Anonym skrev 2014-09-15 15:42:19 följande:

Roligt! Fast då är jag äldst (86:a) ;)

Maken 84:a

Tur att ni ligger före så jag har några att fråga :)

Tydligen måste jag välja att skriva inlägg som Tgj annars blir det anonym!
  • Tgj

Igår fick vi ÄNTLIGEN komma på info mötet! Det va mycket olika saker att hålla reda på???? men skönt att äntligen vara igång!

Bara att invänta första blödningen.

Har ni också långa metoden med nässpray? Fått många biverkningar?

Vi bor i Hedesunda!

• Tgj

Vore skönt att slippa biverkningar men det är ju en del medicin så sådan tur har jag nog inte????

Niisan- när har du testdag?

• Tgj

Grattis till ett sådant starkt plus så tidigt ????

Nu är det "bara" väntan på ca nio månader innan h*n kommer ????

Vilken vecka är man i när man har testdag?

• Tgj

Hur går det för er allihopa?

Själv har jag nu sprayat i en vecka och hoppas att blödningen kommer snart :)

Har klarat första veckan helt utan biverkningar. Var ju säker på att jag skulle råka ut för de flesta, så nu har jag börjat undra om jag verkligen blir nedreglerad!

Men eftersom jag sluppit biverkningar har jag åkte på en ORDENTLIG förkylning istället och då är det väldigt drygt att spraya!

• Tgj
    Niisan skrev 2014-11-24 15:36:25 följande:

På rd 9 har det gått 13 dagar sedan äl sprutan så testar man positivt på rd 10 så är det iaf säkert enligt det du säger.

Hur går det för dej? Har du gjort FET?
  • Tgj
    Niisan skrev 2014-11-25 22:11:37 följande:

Tgj- Vi gjorde det igår faktiskt. Hag fick ingen äl direkt efter missfallet så det blev en mens emellan men nu är vi på g igen.

Dom behövde bara tina ett för det såg lika bra ut efter upptining som innan det frystes. Så vi har fortfarande 4 kvar i frysen efter denna gång.

Hur går det för er?

Va skönt för er att ha fina i frysen! Jag är på ruvardag 5. Fick tyvärr inga till frysen så det är bara att börja om ifall detta inte går vägen :/

Frös era ner på dag 2 eller 5?
  • Tgj

Verkar så :)

Mina två odlade dom i fem dagar, men dom hade inte delat sig optimalt för frysen :(

• Tgj

Nä dom odlades först till dag tre pga det va svårt att avgöra kvalitén, sen ville dom fortsätta till dag fem.

Han sa att ägget jag fick tillbaka var som det skulle men det känns inte som det kan vara toppenkvalite och därmed ganska kört :/

• Tgj

Läkare lät lite skeptisk och sa att dom skulle odlas vidare för att "få bekänna färg"

Skönt för er att ha i frysen! Det hade ju känts lugnare då..

När har du test dag? Min är om en vecka!

• Tgj
    Anonym (Gravid på CvL) skrev 2014-12-13 22:48:23 följande:

Hej på er,

Ser att ni spekulerar lite kring CvL och deras rutiner. Jag är gravid efter 5 ET och 2 FET där, så har lite erfarenhet jag kan dela med mig av.;)

CvL är väldigt konservativa och går gärna på väldigt etablerade metoder, tex bara återföra ett embryo om de är fina (dock fryser de alltid fina extra embryon, inga bra slängs) 2dagarsodling, inga specialbehandlingar osv. De odlar också bara vidare till blasto om man har minst 5 embryon eftersom många faller bort på de extra dagarna, som KANSKE hade klarar sig i livmodern.

MEN, man kan prata sig till andra metoder, andra hormoner osv. Vi fick tex tillbaka dubbla perfekta blastisar de sista två gångerna, och den sista gången "preppade" jag med en Bisolvon på morgonen för ET (metod som är på försöksstadiet). Vi skulle också göra priming (rispa slemhinnan) på försök om vi behövt en omgång till. Vi experimenterade också med mängd hormoner varje gång, förstås.

Så, det jag ville säga med detta är att ni är kunder, ta upp alternativ om ni vill, de är absolut inte omöjliga!:)

Ps Vi är i v37 nu och kommer åka tillbaka till CvL om ett år. :) Ds

Mina TVÅ embryon odlades vidare till blasto... Fast dom klarade sig inte...
Svar på tråden IVF hösten 2014 Carl von Linné kliniken