• CochM

IVF hösten 2014 Carl von Linné kliniken

Hej!
    Jag hoppar gärna in i tråden eftersom jag och min man också gör ivf på linnekliniken i höst.
    Vi gjorde vårat äggplock i april men första insättning av fruset embryo gjorde vi i augusti. Tyvärr lyckades vi inte det försöket men nästa insättning blir inom de närmsta två veckorna. På söndag är det dags för kontroll av äggblåsa och slemhinna för att sedan bestämma tid för insättning.

Jag har tagit letrozol i den här cykeln då jag inte har någon egen ägglossning, eller i alla fall väldigt glest. Tog progynon i förra för att enbart bygga slemhinnan men letrozol är tydligen bättre. Det bildas ju i och för sig en äggblåsa men resultatet för insättningen brukar vara bättre med letrozol. Så nu håller vi tummarna!

Hur går det för er andra?

• CochM

Å vad roligt Niisan att ni gjort återförandet! Håller tummarna. Själva väntar vi just nu på ultraljud för att kolla äggblåsa å slemhinna. Hoppas på bra resultat så vi kan boka dag för återförande som troligtvis blir i veckan som kommer. Blir frysåterförande nummer 2! Känner mig mer lugn denna gång :)

Uppdaterar hur det går...

• CochM

Linne är fantastiska! Hjälpsamma och svarar alltid på ens ibland dumma frågor.

Vi var där i söndags och ska tillbaka på ultraljud på torsdag och troligtvis ägglossningsspruta på torsdag eller fredag för återförande på måndag/tisdag.

Vad roligt att du Hanna87a också är med! :) Är det första försöket?

Hur går det för er Tgj?

Niisan, hoppas att det är ett gott tecken! :)

Jag och mannen är 29 respektive 32 och vi bor i Stockholm!

Kram på er

• CochM

Vi har gjort den korta i våras. Fick 10 ägg, 6 befruktade varav 5 som fick frysas. Jag kunde inte få något ägg tillbaka då slemhinnan var för tunn.

Nu väntar vi på om det blir insättning beroende på svar på tisdag. Har ju gjort en insättning som inte blev nåt tyvärr. Har tagit letrozol nu men blev inte som vi räknat med utan får gå på med menopur nu i fem dagar för att bygga slemhinna och få nån blåsa som mognar för att sedan kunna sätta in ägg efter ägglossning.

• CochM
    Niisan skrev 2014-09-19 21:05:03 följande:

CochM- usch vilken jobbig procedur. Som att inte all ivf-behandling vore nog.

Hoppas att det ger resultat snart iaf :)

Ja nu har vi äntligen fått besked om återföring av embryo på måndag! :)

Niisan, när började du med Lutinus? Alltså vilken dag i cykeln?
  • CochM

Niisan, GRATTIS till plusset!! Glömde bort det i förra kommentaren ;)

• CochM
    Hanna87a skrev 2014-09-24 19:32:16 följande:

Jag har fått sprutstart imorgon torsdag. Sen ska ja på Vul och blodprov den 1 okt, så det är bara hoppas allt ser bra ut

Grattis till plusset!!!!

Vad ska du ta för sprutor? Är det första besöket på CvL då? Spännande att det äntligen är på gång :)
  • CochM
    Hanna87a skrev 2014-09-26 11:03:51 följande:

Okej. Ja vi får se vilka dagar det blir :)

Ni som har plockat ägg, vilken tid ska man vara på Cvl? Eller är det alltid olika?

Som sagt så går det inte att påverka dagen jag sprutade i cirka 10 dagar och ägglossningssprutan och plock efter 2 dar. Vi fick en tid vid 9-tiden också och man får räkna med att vara där till efter lunch beroende på hur man mår. Återföringen sker oftast på eftermiddagen.

Hanna87a men plock och återföring kommer då alltså att ske på Linne? Lycka till med sprutorna!

Vi ska tillbaka till Linne imorgon för återföring! :) Blev lite sprutstimulering också utöver Letrozol och tog äl-sprutan i torsdags. Inget plock denna gång utan det blir frysåterförande.
  • CochM
    Niisan skrev 2014-09-30 20:13:50 följande:

Jag fick missfall idag på rd 19. Jag slutade med Lutinus på lördag kväll och fick en mycket lätt blödning på pappret på måndag morgon.

Efter det kom det bara brunt men inte mycket (behövde inget skydd ens). På måndag kväll slutade det och i morse var det lugnt. Ibland liite brunt på pappret efter toabesök.

Nu på kvällen har det dock satt igång och missfallet är ett faktum.

Vi ska sätta igång med ett FET så snart jag får ägglossning.

Jag är glad ändå att jag blev gravid på första försöket. Känner mig hoppfull för att det ska gå bra för oss tillslut.

Jag kände på mig det här redan i söndags och var säker redan igår så jag är inte ledsen längre.

På det viset blir inga barn gjorda.

Nya tag snart igen!

Nej va tråkigt!!! Även om du har en bra inställning så är det ju ändå fruktansvärt tråkigt eftersom man längtar så! Man får aldrig ge upp men ledsen måste man få vara. Som du skriver, skönt att ni ändå vet att det funkat.

Det gick bra för oss i måndags, nu är det ett litet embryo där inne som vi hoppas ska klara sig. Bara vänta och se... :)
  • CochM
    Niisan skrev 2014-10-02 16:38:21 följande:

CochM- Jo visst suger det! Men det finns inget att göra.

Jag håller tummarna! Hur va det nu? Gjorde du ett et eller fet?

Vi gjorde fet denna gången också. Blev inget et i våras utan alla ägg gick till frysen.

Kämpa på! ????
  • CochM
    CochM skrev 2014-10-04 23:55:48 följande:

Vi gjorde fet denna gången också. Blev inget et i våras utan alla ägg gick till frysen.

Kämpa på! ????

:) skull de va!
  • CochM
    Troll lycka skrev 2014-10-02 20:34:55 följande:

Lite nyfiken hur många ägg nu fått ut hur många mogna befruktade etc... Gjorde ÄP idag, fick bara ut 6 ägg varav endast 3 mogna... Domen kommer imorgon om nån ens blev befruktat. Sjukt nervös, känns hopplöst just nu :(

Vi fick ut 10 ägg, 6 mogna som befruktades och av dom 6 blev det 5 toppenfina embryon som frystes ner!
  • CochM

Hej allihopa! Hur går det för er? Vi är på ruvdag 12 imorgon så snart är det dags att testa!

• CochM
    Bebro001 skrev 2014-10-21 21:12:02 följande:

Hej alla.

Hoppas det går bra för alla! :)

Jag väntar nu på tid på CVL för IVF. Har gjort en utredning i Stockholm redan. Bör få hem ett brev från CVL om 1-2v sa de. Sedan har de kort väntetid. Längtar så det gör ont!

En fråga: jag gör IVF för att tabletter ej fungerar. Tabletterna gjorde min redan tunna slemhinna ännu tunnare. Har någon av er haft problem med tunn slemhinna vid IVF? Vilken hjälp gick ni då?

//bea

Hej!

Vi testade negativt på vårt förra FET och ska nu göra nästa på söndag. Jag har alltid haft tunn slemhinna och det är väl ett ganska stort problem då det är svårare att bygga upp slemhinnan än att stimulera upp många ägg. Vid vårt äggplock i våras var slemhinnan för tunn för att sätta in ägg så alla fick frysas. På både FET som vi gjort har slemhinnan varit ungefär 6-7 mm vilket anses okej. Det jag har fått testa är östrogen i naturlig cykel för att enbart bygga upp slemhinnan men den blev ungefär 6-7 mm då också. Idag var jag där inför söndagen och slemhinnan är 6,5 mm redan på dag 13 så det känns bra! Har testat akupunktur och aloe vera juice denna cykel samtidigt som jag tagit letrozol för att stimulera fram ett ägg och försöka bygga upp slemhinnan. Letrozol är mycket bättre än pergotime då slemhinnan påverkas till det positiva! Akupunkturen verkar ha gett resultat! :)

Lycka till!

/Carro
Svar på tråden IVF hösten 2014 Carl von Linné kliniken