• Ess

Min sambo får inte hämta på skolan för mitt ex (mamman)

Anonym (Tänk till) skrev 2014-08-29 23:52:21 följande:
    Det finns många lösningar. Men den nya ska hålla sig ifrån barnet. Barnet är ju det enda hans ex har kvar.
    Exet äger inte barnet, på pappans tid så bestämmer han. Det enda hans sambo inte har tillgång till och som exet måste godkänna är att hon får ta del av sekretess belagd info, tex läkarbesök.
    Du tycker pappan ska hämta barnet och ta en fika och sen lämna det till mamman igen. Sen när han och sambon har skaffat gemensamma barn, så ska han lämna exets barn ifred och bara koncentrera sig på sina nya barn?

Om du är så bitter och mår så dåligt över att din man var otrogen, varför lämnar du inte honom?
    Du har försökt att få ihop familjen igen, men inte lyckats. Varför inte gå vidare och slippa leva med bitterhet och kasta bort ännu fler år?
  • Ess
    Anonym (Tänk till) skrev 2014-08-30 12:59:23 följande:
    Man är inte lycklig när man blir bedragen och lämnad. Exet har inte tagit TS svek med en klackspark.
    Ett ex som beter sig som ts ex gör, behöver varken va sviken eller lämnad. Dom kan mycket väl spela över ändå, kanske blev det inte riktigt som dom så vackert tänkt sig innan.
  • Ess

Enda gången jag egentligen ser en anledning för dagis eller fritids att inte lämna ut barnen, är vid en pågående vårdnads konflikt. Där barnet utav en anledning enbart bor hos ena föräldern, och det finns en risk att den andre föräldern eller dess släktingar kidnappar barnet.

• Ess
    Anonym (***) skrev 2014-08-31 21:44:18 följande:
    Som ts själv skriver så var han självisk o då är man inte en bra pappa eller människa.
    Men mamman är inte direkt den större människan, hon tar chansen att hämnas nu. Att det drabbar hennes barn är tydligen mindre viktigt.

Nu när vi konstaterat att båda föräldrarna är själviska, vad gör vi då?
    Sätter barnet i en stor korg på kyrkotrappan och ger det en chans till bättre nya föräldrar........................

Ingen människa är perfekt, men när man med vett och vilje sätter tredje person (barnet) i kläm, då börjar det bli dags att fundera vad man egentligen sysslar med.
Svar på tråden Min sambo får inte hämta på skolan för mitt ex (mamman)