• Brumma

Min sambo får inte hämta på skolan för mitt ex (mamman)

Anonym (Lilly) skrev 2014-08-30 09:07:34 följande:
    Men barnen är ju inte ens med pappan. Därför kan jag förstå att de borde stanna på fritids med sina kompisar än att sitta hemma med kvinnan som förstörde deras familj.
    Kvinnan som "förstörde" deras familj (lustigt att det var kvinnan o inte pappan....) TILLHÖR barnens familj nu. Oavsett vad mamman eller ngn här tycker.. Och pappan o bonusmamman har all rätt i världen (både laglig o moralisk) att själva besluta vem som hämtar.
  • Brumma
    Anonym (Tänk till) skrev 2014-08-30 09:50:36 följande:
    Exakt.
    Bättre att vara på fritids än hos en familjemedlem? Jorå...

O i vissa trådar klagas det på att barnen känner sig bortvalda för att de får sitta på fritis när bonusmamma är hemma. Men det såklart - här sätter man ju inte barnen främst utan den stackars mamman.

Fy tycker jag - att se till sitt eget ego istället för ens barns bästa!
  • Brumma
    Anonym (-) skrev 2014-08-30 10:49:20 följande:
    Det var enl. deras policy. De lämnade inte ut barn till någon som inte stod med på pappret som båda vårdnadshavarna godkänt.

Pappan hade inte en chans att få ensam vårdnad. Han tjafsade om allt (och gör än idag). Han satte käppar i hjulen hela tiden. Så totalt icke-samarbetsvillig. Rätten hade inga som helst tvivel om att jag skulle ha ensam vårdnad.
    Fast då var det andra saker som ledde till att du fick ensam vårdnad än att förskolan hade en föråldrad policy (som inte har stöd i lagen).
  • Brumma
    ventilera mera skrev 2014-08-30 10:50:10 följande:
    JAG har varit i exets situation. Jag blev lämnad. Jag insåg också att den kvinna som mitt ex nu har en relation med har funnits med i bilden ända sen jag var gravid med min äldste son. Ja precis. Min ÄLDSTE son. Han är sju år nu, och har en lillebror som är fyra. Jag har ALL anledning att vara bitter som FAN över de fem åren (Eller mer? Jag vet inte ens när han började gå bakom min rygg.) innan skilsmässan.

Och nu "halvbor" de tillsammans. De gånger jag har hämtat barnen under sommaren har hon varit där. När sonen var sjuk vid hämtningen förstod jag att det var hon som varit hemma med honom under helgen medan pappan varit tvungen att jobba. Hon informerade om vad han fått för medicin och vad han ätit. 

Jag VET att de hade en relation medan jag var GRAVID för första gången. De hade det förmodligen hela tiden medan jag var gravid andra gången med, OCH när vi två månader efter yngste sonens födelse gifte oss.

Och vet du vad? Jag skiter i det. För jag har GÅTT VIDARE. Jag tycker synd om henne, för även om hon gav sig in i en relation med en gift man så är det HAN som har det största ansvaret och medan jag var lyckligt ovetande så levde mannen hon älskade familjeliv med någon annan. Det måste ha varit helt ofantligt knäckande för henne.

Dessutom så tycker mina barn om henne. Och säger de "*Lisa* är snäll och vi gillar henne." så räcker det alldeles utmärkt för mig. Jag har konstaterat att hon är en ansvarskännande och sympatisk människa och en tillgång i mina barns liv. Alltså skulle jag inte ens komma på tanken att hindra henne om hon vill hämta barnen, eller ta vabben om det nu är så att hon är beredd att göra det. Jag vet att mitt ex reser i jobbet ibland, och är det bara hon hemma med barnen då - lysande! Det kan inte bli bättre.

Ts är fan i mig inte okänslig, det är du som har en rutten syn på ansvar och vill göra din man oskyldig för att du ska slippa fundera över varför du stannat hos honom. Kvinnan i fråga må ha varit målmedveten och beräknande, men din man är, oavsett hur oerfaren han är eller har varit, en vuxen människa som ska kunna ta ansvar över sina handlingar.
    Vill bara säga att det är underbart att läsa om ngn som sätter sina barn främst och går visare istället för att fastna i bitterheten.

Eloge till dig för det!
  • Brumma
    Anonym (-) skrev 2014-08-30 12:24:56 följande:
    Eh, ja, precis som jag skrev om du läser alla inlägg.
    Jo. Det var det jag gjorde... Men i ditt första i lägg låter det som om anledningen till att han förlorade vårdnaden var direkt sammankopplat till att förskolan ville ha bådas underskrift. Men det kanske inte var så du menade att det skulle uppfattas?
  • Brumma
    Anonym (Tänk till) skrev 2014-08-30 12:59:23 följande:
    Man är inte lycklig när man blir bedragen och lämnad. Exet har inte tagit TS svek med en klackspark.
    Självklart inte. Det har bog de flesta förstående för. Men att man låter ilskan och bitterheten gå ut över barnen finns nog mindre förståelse för.

Att gömma sig bakom "det är så synd om mig för han SVEK mig" och agera lika illa eller ännu värre pga det är liksom inte ok...
  • Brumma
    Anonym (-) skrev 2014-08-30 22:23:12 följande:
    Det är ju helt befängt att tro att jag menade så. Det säger ju sig självt. Givetvis krävs det bra många fler exempel, på osamarbetsvilja, än så för att mista vårdnaden om sitt barn.
    Jaha. Då är jag väl helt "befängd" då. Det lät så när du skrev - faktum är att jag har svårt att förstå hur man skall tolka ditt inlägg annorlunda. Du börjar med att skriva att det var så på ditt barns förskola, fortsätter med att ditt ex hade problem med att acceptera din nya (vilket då borde inneburit att han vägrade skriva på för att din nya skulle hämta - annars ser jag inte riktigt sammanhanget med TS) och slutar med att DET LEDDE TILL rättegång där du fick vårdnaden.

Hela inlägget antyder att det skulle ha ngt med just denna incident att göra - men som sagt, det var ju tydligen inte så det var meningen att det skulle framstå.
  • Brumma
    Anonym (-) skrev 2014-08-30 22:55:18 följande:
    "Visa endast" kanske du kan testa som omväxling.
    Jo, jag har ju liksom gjort det ;)

Men jag pratar om hur ditt första inlägg uppfattades. Sedan utvecklade du och jag påpekade då bara det självklara - att det låg annat bakom..

Vi har ju redan konstaterat att jag är "befängd" och att ditt första inlägg egentligen inte hade ngn likhet med TS situation eller att du ville påskina att det ledde fram till att ditt ex förlorade vårdnaden. Så du kan sluta försöka framställa det som att jag inte läst - det HAR jag - vartenda ord du skrivet. Det är ju knappast första gången ngt missuppfattas- eller hur?
  • Brumma
    Brumma skrev 2014-08-31 06:40:10 följande:

Fast TS ÄR vårdnadshavare och han HAR godkänt sin sambo...

Det där skulle vara ett svar på drottningens inlägg...

Det räcker SJÄLVKLART med en vårdnadshavares tillåtelse.
Svar på tråden Min sambo får inte hämta på skolan för mitt ex (mamman)