Inlägg från: Anonym (Inte samma sak) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte samma sak)

Min sambo får inte hämta på skolan för mitt ex (mamman)

Anonym (Tänk till) skrev 2014-08-30 00:26:48 följande:
    Jag förstår det. Jag måste få fråga om du har varit i exets situation? Innan man uttalar sig bör man ju ha gått i den personens skor, sägs det.

Exet har nog redan tagit sig i alla tänkbara kragar. Hon har fått bygga upp sitt liv efter nya premisser, premisser som hon inte själv har valt.

Jag anser att TS är okänslig. Han var otrogen och han lämnade sitt ex på ett osnyggt sätt. Hans ex hade inget val. Det var inte i samförstånd som de skildes. Rimligtvis känner hans ex en stark avsky mot hans nya och vill inte att hon ska få egentid med barnet. Jag tycker TS visar brist på insikt, respekt och empati mot exet. Hon är ju trots allt hans barns mor. Varför inte ta hänsyn till hennes känslor? Hon vill så klart sitt barns bästa, hon också. Varför inser inte TS att hon har farit illa på grund av hans agerande och att detta kan gå utöver barnet?

Jag tycker TS är okänslig.
    Var i tråden står det att ts varit otrogen? Har missat det inlägget isf...

I ts står enbart att han lämnade barnens mamma för en annan kvinna. Det betyder inte per automatik att han bedrog henne.

Min man lämnade barnens mamma för mig men det hände absolut ingenting innan han meddelat henne att det var slut och flyttat ifrån henne. Just det var väldigt viktigt för oss båda, att inte vår relation startade med lögner varken gentemot henne eller oss.

Att man blir kär i en annan rår man inte för, bara viktigt sköta det snyggt.
Svar på tråden Min sambo får inte hämta på skolan för mitt ex (mamman)