• Utflykt i verkligheten

Min sambo får inte hämta på skolan för mitt ex (mamman)

Fast att lura mamman att skriva under ett papper som det sedan läggs till uppgifter på i efterhand tror jag kan bita en i rumpan efteråt.

Vad händer om dottern glatt berättar att NN hämtade henne? Då blir situation än värre. Bättre att lösa allt redan innan så alla parter vet vad som gäller.

• Utflykt i verkligheten

Sen blir jag så ledsen över att få höra om alla dessa bonusmammor som behandlas som skit av både biomammor och biopappor...

Skulle min ex-make hitta en bonusmamma som är villig att engagera sig i barnen så skulle jag vilja ge henne guld och gröna skogar!

• Utflykt i verkligheten
    Utflykt i verkligheten skrev 2014-08-29 15:07:29 följande:

Sen blir jag så ledsen över att få höra om alla dessa bonusmammor som behandlas som skit av både biomammor och biopappor...

Skulle min ex-make hitta en bonusmamma som är villig att engagera sig i barnen så skulle jag vilja ge henne guld och gröna skogar!

Därmed inte sagt att du behandlar din sambo dåligt ts!! Nu syftar jag på de oändligt många trådar som dyker upp här på fl...

Du verkar vara en balanserad pappa.
  • Utflykt i verkligheten
    Juha skrev 2014-08-29 15:07:48 följande:

Jag har redan presenterat henne för personalen och sagt att hon kommer hämta ibland när hon slutar tidigare än mig och det var inga problem. Men det var under inskolningen och nu har de kört igång med alla rutiner osv. Men att komplettera i efterhand borde ju gå bra. Kan ju höra vad de säger om det. Om man berättar att "mamman inte gillar min nya och inte vill skriva på, går det bra att hon hämtar ändå" typ.

Men som sagt... Vad händer om dottern berättar för sin mamma att din sambo har hämtat henne. Blir inte situationen än värre då?
  • Utflykt i verkligheten
    Juha skrev 2014-08-29 15:19:48 följande:

Okej, jag pratar med personalen och sen förklarar jag för exet att så du vet så kommer min sambo att hämta så bli inte förvånad om lillan berättar att så har skett. Då är alla kort vidöppna och det blir som det blir.

Tack för allt stöd. Och som sagt, detta med att min nya ska hämta är ju något hon själv sagt för att hon vill. Men visst kan det vara som ni säger att man kanske bara vill det i början när det är nytt. Men då är det väl så. Kommer aldrig räkna med att hon alltid ska hämta på måndagar t ex. Utan det får bli när hon tycker att passar liksom. Är ju inte så att dottern lider av att vara på fritids en timme extra heller så det är ju inget jätteakut.

Men nån gång kan det ju vara bra om hon inte har hämtningsförbud på sig, om jag hamnar i nån situation där det är svårt att hämta i tid osv...

Lycka till!
Svar på tråden Min sambo får inte hämta på skolan för mitt ex (mamman)