Orka skrev 2014-09-08 18:07:02 följande:
Hej tjejer. Jag är 30 år och har äntligen blivit gravid efter tre års försök,ett ivf och nu andra FET. BF 5 maj. Just nu vecka 5 +5. Vi är oförklarligt barnlösa. Men nu hoppas jag så klart på att tiden som barnlös har nått sin ände.
Jag sänder en tanke till dig Kakan. Och er som oroar er. Själv oroar jag mig inte så mycket men är ändå inte så glad som jag trott. Jag misstänker att graviditetshormonerna gör mig lite deppig.
Jag testade med billiga analoga tester från den dagen min mens borde ha kommit. Varje morgon var det neg. Jag blev ledsen men ju längre tiden gick desto mer symtom fick jag. Så provade jag med cb fem dagar efter bim, och då ????.
Vi har bestämt oss att redan börja planera för bebisen. Jag tror det hjälper ett känna glädje och våga tro att det kommer gå bra.
Jag hade en nidationsblödning två dagar efter insättningen (5 dagars blastocyst) men sen inget.
Hormonerna kommer och går. Ibland känns inget, ibland ömma bröst, illamående, trötthet, hunger, huvudvärk, spänningar i livmodern.
Jag känner mig nästan döende av alla symptom... Så olika det kan vara! :) Döende är ju lite att ta i... Men inte med mycket! ;)
Jag har suttit och planerat hemma idag och igår när jag varit placerad i horisontellt läge... Kollat utgifter och inkomster, vad man har rätt till i bidrag, räknat semestern, tittat på barnvagnen vi såg ut sist, föräldrapenningstillägg, FP. Fick fram att vi kan vara hemma i runt 25 månader! :) Underbart!!