• Litet moln

Vi som äntligen blivit gravida i augusti 2014

Hej och grattis till Er :)

Hoppar lite försiktigt in i tråden. Är inne på vårt andra syskonförsök. Gjorde ett försök i våras där jag blev kraftigt överstimulerad innan ÄP och där bara ett ägg blev befruktat. Blev inte gravid den gången. Fick den 18/8 tillbaka 2 embryon. Testmissbrukare som jag så kan jag inte vänta till testdag som är 3/9. Har nu sen i söndags fått ett plus som blivit starkare för varje dag. Räknar ni ET som ruvardag 0 eller 1?

• Litet moln

Nej så tråkigt Gian80 ???? tycker också det är konstigt att du inte fått någon blödning. Har du ont! Kram

Härligt!!! Ankilarsson32 ????

Kakan1976 Vilken vecka är du i när det är dags för ultraljud? Ja tänk om det är två ????????. Har en känsla av att det kan vara så. Känner redan av illamående också har jag testat positivt extremt tidigt. Å andra sidan har jag läst att att HCG är detsamma för flerbörd början av graviditeten.

• Litet moln

Gian Stor kram :( Jag tror det är bra att vänta en månad innan nästa behandling. Fast det känner du bäst själv. Håller tummarna för dig...

• Litet moln

Gärna en lista! Jag har inga tider än förutom familjelivs graviditetsuträknare. Enligt den är bf den 10 maj :). Jag har testdag 3 september så ringer kliniken då. Ska bli spännande med VUL!!! Längtar så...

• Litet moln

Håller också tummarna att allt är ok ankilarsson. Mina symtom har också avtagit tycker jag. Är fortfarande öm och svullen om magen. Misstänker att jag blev överstimulerad även denna gång och det blir ju inte bättre av graviditet. Tar ni fortfarande Lutinus? Kanske blir det bättre när jag slutar ta dem.

• Litet moln

Håller med dig Maya att IVF är fruktansvärt påfrestande både psykiskt, fysiskt och inte minst ekonomiskt! Kan det då inte bara få gå bra när man äntligen har fått sitt efterlängtade plus!!!!

• Litet moln

Jag hade testdag igår och det ser bra ut än så länge. Fick tid till VUL den 26/9.

• Litet moln

Jag hade också tagit den tidigare tiden! När kan man egentligen se ett tickande hjärta?

• Litet moln

Spännande med UL Kakan. Tänk om där är 2!!! Jobbigt att må illa men ett gott tecken :) mitt illamående kommer och går. Idag känner jag inget...

• Litet moln

Som Kakan skriver så är blödningar vanligt i början av graviditeten. Vid min förra graviditet efter FET med 2 embryon fick jag blödningar och svagare gravtest. Var helt säker på att det var kört men på VUL i vecka 8 såg vi ett tickande hjärta.

Hoppas verkligen att blödningarna avtar och att det går bra!

• Litet moln

Oj vilken historia Anki!!! Så skönt att allt såg bra ut! Jag börjar bli nervös inför vårt VUL som är om 9 dagar. Jag börjar redan gå svårt att knäppa byxorna annars har jag inte så mycket symtom förutom ömma bröst.

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida i augusti 2014