• maya02

Vi som äntligen blivit gravida i augusti 2014

Hej tjejer! Jag hoppar också in i tråden då jag äntligen plussat!!!!!! Om än väldigt tidigt, är på dag 11 efter ÄP. Fick egentligen plus redan på dag 9! Fick tillbaka ett litet embryo på 4 celler som såg jättefint ut på dag 2. Är ju såklart sjukt orolig för missfall, men försöker njuta å hoppas ändå!

Är vårat tredje försök, förra gången blev inget av de 10 äggen befruktat å det var tal om donator. Så vi blev väldigt chockad att det kanske lyckats denna gången! Fick t.o.m en till frysen!! ????

• maya02

Ja, den där nervositeten gör en riktigt knäpp!! Man vill ju bara vara säker att det ska gå hela vägen, känns som att det är så mycket som kan gå fel..

Det tror jag absolut att du kan! Jag brukar tänka att folk blir och har blivit gravida hur länge som helst utan att veta om det och fortsatt sina liv som tidigare och det har ju gått bra! Träning är bara bra för både dig och bebisen! Kör på bara! :)

• maya02

Jag har inte så mycket symtom än bara stora och lämna bröstet samt lite mensvärk då och då.. Jag måste kolla mitt gravtest hela tiden så jag inte bara inbillat mig allt!

• maya02

Tagit test varje dag nu sen i söndags å det blir bara starkare för varje dag, men jag kan fortfarande inte förstå!!

Har TD på tisdag egentligen men det är ju typ 17 dagar sedan ET, men så länge orkar inte jag vänta på att testa! Har beräknat datum den 15 maj! :D

• maya02

Större bröstet som ömmar, men det verkar sakta men säkert försvinna å lite mensvärk då och då.. Vill ha mer ont i brösten! Vill ha mer symptom, men är ju såklart fortfarande tidigt..

Ja det här med symptom kan ju göra en knäpp! Får jag mensvärk tänker jag direkt att nu är det kört, å får jag inte det tror jag nåt är fel för det..

• maya02

Lider med dig Ankilarsson32!!! Allt vi gått igenom med behandlingar, väntan, längtan, rädsla, förtvivlan ja listan kan göras lång! När man väl blivit gravid och den fruktansvärda rädslan att det inte ska gå hela vägen! Det är helt sjukt vad vi får gå igenom! Jag menar det är ju inte bara att hoppa upp i sadeln igen..

Jag hoppas verkligen att allt är bra med ditt lilla pyre! Gravidsymtom kan ju komma och gå! Kram på dig!

• maya02

Neeeej!! Gud vad ledsen jag blir för din skull, far vad orättvist livet är! Kramar

• maya02

Grattis Moolie!!!

Förstår verkligen dina tankar! Känner precis likadant! Lipat hur mycket som helst och är så jävla rädd för missfall!! Satt å lästa massa trådar om missfall och det kändes inte som att någon graviditet slutade lycklig.. Men häromdagen bestämde jag mig för att jag är gravid till motsatsen är bevisad.. Å har bara läst om lyckade graviditeter osv.. Känns mycket bättre nu, men jag tror fortfarande ibland att jag bara inbillat mig allt. Måste gå å titta på mitt graviditetstest hela tiden.. Men nu har jag valt att vara lycklig för mitt plus, fast det är svårt stundtals.. Är ju totalt livrädd egentligen. Men jag kommer bli precis lika ledsen om jag får missfall även om jag oroat mig hela tiden som om jag är glad över det.. Så då kan jag lika gärna välja det senare. Nån klok människa har nångång sagt att man ska inte gå på samma begravningar två gånger..

Kram på dig iaf! Önskar dig all lycka!

• maya02

Åh, kakan!! Jag hoppas också det finns någon annan orsak.. Lider med dig! Kramar

• maya02

Moolie, det du fick gå igenom är precis det jag fasar för! Jag kan förstå att du inte kan känna dig glad än..

Jag är ju också jättetidigt v 4+2 bara och fullt medveten om allt som kan hända.. Men jag måste bara fokusera på att det ska gå annars hade jag brutit ihop totalt.. Det är bara mitt sätt att hantera mina känslor ( genom att förneka dem ;)). Du måste ju hantera dina på ditt sätt.

Vågar man fråga hur det har gått kakan? Tänker på dig? Kram

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida i augusti 2014