• Gian80

Vi som äntligen blivit gravida i augusti 2014

Hej!

Är gärna med här också

Är 34 och gravid i vecka 5 (4+1). Känns helt sjukt att få skriva det, hade nästan börjat ge upp hoppet om att någonsin lyckas. (Dock hade vi verkligen inte beslutat oss för att sluta, hade kunnat göra många IVF:er till om det hade krävts..)

Detta var vårt fjärde försök, FET med blastocyst. Har under våren (jan till maj) gjort tre ET.

Dock för två dagar sedan (ungefär då mensen skulle kommit) kom lite mörka flytningar och befarade direkt att det skulle vara kört. De har börjat avta och syns nu bara när jag torkar mig och det har inte varit något rött blod. Så nu hoppas och tror jag åter att det faktiskt skulle kunna gå denna gången!

Symtom so far: det enda påtagliga jag haft är den molande värken i magen som började redan för en vecka sedan. (Dock känner jag inte det minsta av den just idag, men det har varit lite olika från dag till dag) är det någon annan som också upplever att känningarna i magen är starkare vissa dagar?

Har även dålig aptit (haft det i några dagar), vilket också skulle kunna vara ett tecken.

Annars känner jag faktiskt inte så mycket alls, mina bröst är betydligt mindre svullna nu är vad de är inför en vanlig mens. Och jag som alltid letat efter gravidtecken i just brösten, men uppenbarligen är just mina bröst inte så känsliga för graviditet...

Har inte oficiell testdag förrän nästa måndag och plussade svagt i söndags kväll och med digitalt på måndagen.

Ska bli kul att följas åt!

Kram och grattis till er alla!

• Gian80
    ankilarsson32 skrev 2014-08-27 21:27:39 följande:
    Ser väldigt bra ut!

Jag har faktiskt slutat ta stickor varje dag nu, blir bara så nojig och inbillar mig och oroar mig för att det inte stegrat som man vill. Så nu avvakta jag till helgen och tar ett digitalt då, som borde visa 2-3.

Håller tummarna för 3+!!!
  • Gian80
    ankilarsson32 skrev 2014-08-28 10:52:00 följande:

Kunde inte hålla mig till fredag. Nu är det sluttestat!

Underbart!
  • Gian80
    Kakan1976 skrev 2014-08-29 09:29:38 följande:

Testade imorse, Gravid 2-3.  Fick tid för ultraljud den 23:e september. Känns bra att skriva i sig efter det känner jag också. Herregud var härligt allting känns!

Åh va roligt!

Jag har inte tagit något mer test än, får bli ett till till helgen... Hoppas på 2-3 då också. Min klinik har ju inte testdag förrän på måndag.

Ja, just nu är livet rätt bra faktiskt! och det tycker jag absolut vi förtjänar efter allt slit!
  • Gian80

Hjälp!

Så ledsen!!

Fick på eftermiddagen för mig att ta ett test, har inte gjort på några dagar. Tog ett CB, det vanliga. Hade bara hållit mig ca 1,5 timma men är ju ändå 4+2 så det borde ju räcka...

Testet visade helt blankt!!! Inte en tillstymmelse.

Inget blod och heller ingen värk, men är väl bara en tidsfråga!

Fan! Så ledsen nu!

Men hur kan det bara försvinna utan att jag en blött..? Fattar inte nått..

• Gian80
    Kakan1976 skrev 2014-08-29 17:44:47 följande:

Men vadå blankt? Var det digitalt? Det måste ju vara för att du kissade nyligen eller? Jag begriper inte heller.

Jag Fick ett infall i eftermiddags och tog ett test med testlagrets sticka, som va dom jag började testa med.. Det va då bara en väldigt svag antydan till streck. Blev dock efteråt väldigt osäker på när jag hade kissat sist (hat varit hemma idag och så har jag tyvärr inte direkt tänkt på eller lagt på minnet när jag varit på toa). Blev då såklart jätte orolig och bestämde mig då efter ca 1,5 timma att testa med ett nytt test. Tog ett CB plus, som då ska ge ett +, men det enda som syntes va det vågräta strecket, dvs det va inte ens en antydan till horisontellt streck... Så enligt det testet är jag absolut inte gravid. Eftersom jag har passerat BIM så kan man ju ta testet vilken tid som på dygnet.

Fattar bara inte hur jag helt plötsligt inte längre är gravid bara så. Visst jag har haft lite bruna flytningar? Men det har bara varit lite spår på pappret när jag torkat mig (vilket bara va under två dagar och försvunnit) och en gång som typ en krona i storlek i trosskyddet. Så det bör ju knappast inte varit då jag förlorade det..

Känner mig bara så ledsen och fattar verkligen ingenting. Men förhoppningen om att det här ska gå vägen dog helt.. Klart man kan hoppas att jag bara är en låghormonare och att koncentrationen i urinen varit för låg, men känns tyvärr inte så troligt

Så nu är det antagligen bara till att invänta blödning antar jag... Men vad jag har fattat det som så är det vanligaste precis tvärt om, att man får en blödning först och att det sen kan ta dagar innan hormonerna gått ut kroppen och man får minus på testerna.
  • Gian80

Tack!

Tog ett test till, testlagret, och fick då ett väldigt svagt streck igen. Betydligt svagare än det va för några dagar sen. Så det ser ju inte bra ut...

Ingen värk och inget blod, men det är väl bara en tidsfråga antar jag...

Får bli ett digitalt test imorgon bitti, men känns tyvärr som jag redan nu bet vad svaret kommer bli...

Va ledsen jag blir, blev ingen långvarig lycka här inte! Vet inte hur jag ska orka!

Kram på er!

• Gian80

God morgon!

Digitalt test taget, och som väntat "inte gravid".

Fortfarande ingen blödning och heller ingen värk...

Blev ingen långvarig graviditet här inte

Blir till att ringa kliniken och höra vad vi gör nu, för blödningen måste ju komma? Så ledsen. Men om man ska se något positivt i det hela så har det ju iaf fäst denna gången till skillnad från de andra tre gångerna....

Då detta va ett ostimulerat försök så hade vi tänkt att vid ett misslyckande köra igång direkt igen med sprutor för nytt försök så fort blödningen kommit. Men kanske inte så smart att börja direkt på en missfallsblödning (om/när den kommer). Eller vad tror ni?

Lycka till nu alla här!

Kommer följa er på avstånd! När jag känner att jag orkar...

Kram på er!

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida i augusti 2014