Vi som äntligen blivit gravida i augusti 2014
Hej!
Är gärna med här också
Är 34 och gravid i vecka 5 (4+1). Känns helt sjukt att få skriva det, hade nästan börjat ge upp hoppet om att någonsin lyckas. (Dock hade vi verkligen inte beslutat oss för att sluta, hade kunnat göra många IVF:er till om det hade krävts..)
Detta var vårt fjärde försök, FET med blastocyst. Har under våren (jan till maj) gjort tre ET.
Dock för två dagar sedan (ungefär då mensen skulle kommit) kom lite mörka flytningar och befarade direkt att det skulle vara kört. De har börjat avta och syns nu bara när jag torkar mig och det har inte varit något rött blod. Så nu hoppas och tror jag åter att det faktiskt skulle kunna gå denna gången!
Symtom so far: det enda påtagliga jag haft är den molande värken i magen som började redan för en vecka sedan. (Dock känner jag inte det minsta av den just idag, men det har varit lite olika från dag till dag) är det någon annan som också upplever att känningarna i magen är starkare vissa dagar?
Har även dålig aptit (haft det i några dagar), vilket också skulle kunna vara ett tecken.
Annars känner jag faktiskt inte så mycket alls, mina bröst är betydligt mindre svullna nu är vad de är inför en vanlig mens. Och jag som alltid letat efter gravidtecken i just brösten, men uppenbarligen är just mina bröst inte så känsliga för graviditet...
Har inte oficiell testdag förrän nästa måndag och plussade svagt i söndags kväll och med digitalt på måndagen.
Ska bli kul att följas åt!
Kram och grattis till er alla!