Inlägg från: E2012smamma |Visa alla inlägg
  • E2012smamma

Nån mer med bf runt den 15:e september som vill följas åt?

Hur mår ni?

• E2012smamma
    V79 skrev 2014-09-06 13:13:13 följande:

Har legat i feber och är så less på att vara gravid och inte kunna sova ordentligt. Vill gärna att det ska vara den 15/9 på måndag då jag har i planerat snitt om han inte kommit innan dess. Tror att bitar av slemproppen lossnat bara för att göra mig nervös inför vaginalförlossning, har gått över med 3 av 4 barn så han borde ju följa trenden tycker man plus att han ligger högt upp än med huvudet.

Å nej fy :(

Jag blir snittad den 16/9 om han inte kommer på BF som är 15/9
  • E2012smamma
    V79 skrev 2014-09-12 23:34:42 följande:

Idag har jag varit på inskrivning för planerat snitt på måndag den 15/9 och fick även en hinnsvepning men den gav inget så nu är jag rätt inställd på att det blir snitt på måndag.

För oss på tisdag ! Vart snittas du?
  • E2012smamma
    V79 skrev 2014-09-13 08:04:28 följande:
    Jag snittas i Skellefteå, vars ska snittas?
    Stockholm. Hade du snittats tidigare?
  • E2012smamma
    V79 skrev 2014-09-13 08:36:03 följande:

Nej, det är första gången. Jag har haft två enkla förlossningar men efter dom två första så har förlossningarna blivit värre och värre så nu vet jag inte om jag vågar mig på en vaginalförlossning igen.

Okej! Men vad skönt att du fick snitt beviljat :)
  • E2012smamma
    Schnuffie skrev 2014-09-13 12:40:23 följande:

Hur har ni fått igenom snitt? Jag får vänta till 41+0 för att ens komma på ul för fostervatten och sen diskuteras igångsättning vid 41+2 med barnmorska och först DÄREFTER bokas det in med läkare... :/ känns som evigheter. Är i 40+4 nu...

Men hej! Vi är ju i "liljeholmstråden också" :)

Jag blev akutsnittad med 1:an på bf+16 efter igångsättning på bf+15

Förklarade denna gång att jag vägrar gå över tiden å att jag helst inte vill bli igångsatt ( m tanke på ärr på livmodern etc) å att jag ville ha ett snitt planerat.

Mådde dåligt o var extremt orolig sist när jag gick över tiden. Så jag fick tid på bf+1 som är på tisdag. Så kikar han ut innan så ska jag försöka annars inplanerat snitt.
  • E2012smamma
    Schnuffie skrev 2014-09-13 12:58:29 följande:
    Heeej!

Jag förstår! Jag tänker säga till min bm på torsdag (om det går så lång tid) att jag inte tänker hålla på med nån evighetsigångsättning. Så får det va!

Men min första kom igång spontant på 40+5 och det är i morgon så jag hoppas på i morgon eller måndag :)

Ska (om det finns plats) föda på SÖS, du?
    Det drar säkert igång ska du se! Är du säker på att dom räknat rätt?

Har pm:at dig!
  • E2012smamma
    Schnuffie skrev 2014-09-13 13:10:13 följande:

Har svarat :)

Ja du, mjo dom har nog det... Men det kommer säkert igång snart. Har haft förvärkar i en vecka och sover uselt så jag hoppas det iaf ;)

Hoppas också. Vet ni vad det blir förresten?
  • E2012smamma
    Schnuffie skrev 2014-09-15 14:29:50 följande:

Lillebror kom inatt kl 00.04. En betydligt lättare förlossning än storebrors. Storebror anlände 40+5, och lillebror 40+6 (med fyra minuter då...). Va inne på kontroll för uvi på förlossningen när vattnet helt plötsligt gick kl 16 och sen drog det igång och vi fick inte åka hem.

Grattis!!!!! Vad skönt att det gick bättre :)
  • E2012smamma

3,9 kilo , 52 lång å en liten Isak.

Var så nervös inför snittet men allt har gått super!!!

• E2012smamma

V79!

Grattis!

Hur gick snittet och hur mår du? Hur känns det nu?

Vi är kvar på sjukhuset då lillen har lite gulsot ...

• E2012smamma
    Milla 79 skrev 2014-09-19 08:47:59 följande:
    Jag har fått sova några timmar och sitter nu och klockar oregelbundna värkar! Vissa är rätt kraftiga faktiskt så hoppet om en bebis idag finns i bakgrunden men känns skönt att ha en tid för igångsättning i morgon ändå.

Hoppas att det snart sätter igång för er andra också!! :)
    En kompis till mig skulle bli igångsatt på lördag. Pratade m henne igår på kvällen. Nyss fick jag ett mms att han kommit.

Tog 3 timmar allt som allt :) så det kan sägs poff bara!!!
Svar på tråden Nån mer med bf runt den 15:e september som vill följas åt?