Inlägg från: Schnuffie |Visa alla inlägg
  • Schnuffie

Nån mer med bf runt den 15:e september som vill följas åt?

Jag hoppar in här :)

Bf 8 september (igår). Vaknade natten till igår med kraftig (!) mensvärk som kom och gick i omgångar. Inget regelbundet. Alvedon hjälpte inte. Lyckades somna om efter tre timmar.

Igår under dagen hade jag som förvärkar till och från, inte så kraftiga, men nu inatt var det hellugnt igen.

Trodde verkligen det var på G den där natten. Lite besviken.

Hur länge kan man gå med sånt tro? Väntar andra barnet och har haft lite förvärkar senaste två veckorna, men inte alls som natten till igår :/

• Schnuffie

Hur har ni fått igenom snitt? Jag får vänta till 41+0 för att ens komma på ul för fostervatten och sen diskuteras igångsättning vid 41+2 med barnmorska och först DÄREFTER bokas det in med läkare... :/ känns som evigheter. Är i 40+4 nu...

• Schnuffie
    E2012smamma skrev 2014-09-13 12:45:25 följande:

Men hej! Vi är ju i "liljeholmstråden också" :)

Jag blev akutsnittad med 1:an på bf+16 efter igångsättning på bf+15

Förklarade denna gång att jag vägrar gå över tiden å att jag helst inte vill bli igångsatt ( m tanke på ärr på livmodern etc) å att jag ville ha ett snitt planerat.

Mådde dåligt o var extremt orolig sist när jag gick över tiden. Så jag fick tid på bf+1 som är på tisdag. Så kikar han ut innan så ska jag försöka annars inplanerat snitt.

Heeej!

Jag förstår! Jag tänker säga till min bm på torsdag (om det går så lång tid) att jag inte tänker hålla på med nån evighetsigångsättning. Så får det va!

Men min första kom igång spontant på 40+5 och det är i morgon så jag hoppas på i morgon eller måndag :)

Ska (om det finns plats) föda på SÖS, du?
  • Schnuffie

Har svarat :)

Ja du, mjo dom har nog det... Men det kommer säkert igång snart. Har haft förvärkar i en vecka och sover uselt så jag hoppas det iaf ;)

• Schnuffie
    V79 skrev 2014-09-13 22:14:07 följande:

Jag hade en lång och jobbig igångsättning förra förlossningen med hot om akut snitt redan ibörjan av igångsättningen. I slutet av förlossningen efter 26 timmar blev det riktigt akut att få ut bäbisen och jag hade ingen ork till krystvärkarna så läkaren var redo med sugklockan men på något sätt lyckades jag krysta ut honom. Han hade navelsträngen 2 varv runt halsen och den gick sönder och han var rätt medtagen dock så mådde han ändå bra, men jag upplevde hans förlossning väldigt jobbig psykisk ich att mina förlossningar blivit värre för varje gång. Ville verkligen inte från början föda som vanligt denna gång och fick träffa en bra läkare som jag pratat med och hon lyckades få mig så pass trygg att jag kan tänka mig att prova vanlig förlossning om det startar själv och allt flyter på bra. Läkaren lovade även att om det skulle bli några dagar övertiden så skulle jag få snitt på bf+3-4 och om igångsättning skulle behövas om den lilla inte mådde bra så skulle jag få snitt. Var på möte i v 38+3 för att få snitt tid och då hade dom planerade snitt redan på bf så jag fick en tidigare tid och får snittet redan den 15/9 om han nu inte kommer före.

Vi väntar en pojke till nr 4 i raden av pojkar.

Ah! Jo det låter ju som en fullt rimlig anledning till att få planerat snitt. Förstår att det var jobbigt att bearbeta. Var nära akutsnitt vid ett tillfälle vid förra förlossningen pga fallande hjärtljud, och det är just den delen av förlossningen jag har haft svårt med i efterhand.

Hoppas att det går bra för dig och att du får snitt på måndag :)
  • Schnuffie
    V79 skrev 2014-09-14 00:12:22 följande:

Jag förstår vad du menar med hjärtljuden, mina två sista hade jag samma med. Hade din navelsträngen runt halsen? Dom är rätt bra på ge snitt här tydligen, både bm, aurora bm och läkaren har sagt att dom aldrig tvingar någon till vaginalförlossning så bara att veta det gjorde mig tryggare.

Nej, han hade inte det men det blev brådis på slutet. Forcerad krystning och jag hade svårt att känna krystvärkarna. Vilket var märkligt eftersom det hade känts som jag hade krystvärkar i fyra timmar. Hjärtljuden gick ner efter epiduralen så jag har haft väldigt svårt att ta beslut kring den den här gången. Dom hittade inte hjärtljuden med ctg och då kom det in, skojar inte, 8 personer och ultraljud och hela grejen. Enda gången jag kände att jag förlorade kontrollen och blev rädd. Sen hade jag tre bm, och två läkare som kollade mig typ hela tiden resten av fl. Är glad att läkarna var med när han föddes för bm ville både klippa och ta sugklocka, vilket läkarna bad henne vänta med.

Antar att jag hade kunnat pusha för snitt, men jag försöker luta mig mot att det är "lättare och snabbare" att föda andra barnet.
  • Schnuffie

Lillebror kom inatt kl 00.04. En betydligt lättare förlossning än storebrors. Storebror anlände 40+5, och lillebror 40+6 (med fyra minuter då...). Va inne på kontroll för uvi på förlossningen när vattnet helt plötsligt gick kl 16 och sen drog det igång och vi fick inte åka hem.

• Schnuffie
    E2012smamma skrev 2014-09-16 15:53:15 följande:

3,9 kilo , 52 lång å en liten Isak.

Var så nervös inför snittet men allt har gått super!!!

Grattis!!! Vad skönt att det gick bra :)
  • Schnuffie
    MalynCazzandra skrev 2014-09-17 13:26:58 följande:

Busen låg allt som han skulle! :) Så nu är vi tillbaka på att vänta på att han ska komma ut :)

Bf+5 idag!

Då drar det säkert igång snart :) vi håller tummarna!
Svar på tråden Nån mer med bf runt den 15:e september som vill följas åt?