Inlägg från: MalynCazzandra |Visa alla inlägg
  • MalynCazzandra

Nån mer med bf runt den 15:e september som vill följas åt?

Hej Hej

Jag har bf den 12/9 med mitt första barn men har tre bonusbarn sen innan så det blir mitt och makens första gemensamma barn.

Jag vill verkligen att bebis ska titta ut nu då jag är så trött på att ha ont och vara ständigt trött. Jag sover så dåligt på natten och blir inte piggare av att ta powernaps på dagen :/ Så vill inget hellre än att det ska dra igång nu. 

• MalynCazzandra

Hej.

Jag mår bra men är mest trött på att inte få sova. Det tär på humör och kropp och jag vill bara att han ska komma nu. Jag vill inte gå över för mycket men tyvärr så har jag inga känningar alls på att han vill komma ut. Iofs så har jag fem dagar kvar till bf men är ju inne i vecka 40 nu och vill bara att det ska dra igång. Vill erfara denna spännande upplevelse :)

• MalynCazzandra

Första barnet här och har haft lite förvärkar men det har kanske bara varit en någon dag då och då. Jag har bf på fredag och vill inget hellre än att han ska komma ut nu. Det värker och mina hormoner spelar mig spratt så jag känner mig ledsen och nere. 

Jag känner bara att jag vill att han ska komma så att man får snosa bebis och någon annan att bry sig om ett tag. För jag är trött på att gå hemma och fixa alla sysslor med denna stora mage i vägen. Helt ensam. 
    Så hoppas att han kanske vill tillhöra de 5% som föds på sitt bf-datum :P

• MalynCazzandra

Här sitter man nu, Bf+3 och väntar och väntar på att lilleman vill komma ut. Trodde att det var på gång igår men det dalade tyvärr av och nu har jag lite förvärkar... Hoppas att det tar sig ordentligt!

Har tid hos bm imorgon. Då får vi se vad som sägs eller om man kan få prata med henne om igångsättning...

• MalynCazzandra

Idag fick man lite oväntade besked av bm!

Nu så kunde hon inte känna säkert om bebisen låg med huvudet neråt eller inte. Just eftersom magen är väldigt hård över naveln och nu så tror de att det kan vara huvudet. Hon tog in en annan bm som inte heller kunde känna säkert hur han låg och jag har ju inte känt några direkta sparkar så det lägger ju bara mer ved i elden i mina misstankar. Det har mest varit att han bökar runt och det kan ju lika gärna vara huvudet.

Så imorgon ska vi till Karlstad för ett akut lägesultraljud för att se hur han ligger. Om han ligger i säte så blir det att planera snitt eftersom jag är bf+4 idag!

• MalynCazzandra
    Milla 79 skrev 2014-09-16 18:38:00 följande:

Men jösses! Tur att förlossningen inte har satt igång då! Lycka till i morgon!

Verkligen! Då kanske det är sparkar neråt jag känt och inte förvärkar som jag trott?? Ilande smärta neråt kan ju lika gärna vara sparkar. Så nu får vi se imorn hur det går! *håller tummarna*
  • MalynCazzandra

Busen låg allt som han skulle! :) Så nu är vi tillbaka på att vänta på att han ska komma ut :)

Bf+5 idag!

• MalynCazzandra

Jag ska ringa min bm imorn för ny tid efter att ha gjort ultraljudet idag. Men jag hoppas att bebis vill komma! Bf+5 känns som en evighet.

Och även om det strålar neråt och han bökar så känns det som att han kommer ta sin tid och stanna inne i magen så länge han kan :P

Fast jag vill ha ut han senast söndag! :D

• MalynCazzandra
    Milla 79 skrev 2014-09-18 07:15:20 följande:
    Ja jag har också ilningar nedåt och var öppen 4cm vid min senaste hinnsvepning i måndags men känner ändå att han blir kvar där inne ett tag.
    Faktiskt så har det gjort att jag har backat och börjat tänka på annat. Försöker att bara vila och njuta av lugnet när de två "stora" barnen är i skolan.

Hoppas att din buse delar målbilden angående söndag! Solig
    Jag känner inte att jag vill göra hinnsvepning tror jag. Min bm har inte pratat med mig om det heller så... Nu har jag en ny tid hos bm på tisdag. Har han inte kommit innan dess så skulle vi ringa in och boka dag för igångsättning tyckte hon. Så det känns ju bra att ha en sista dag liksom. Även om jag hoppas att han kommer denna vecka!

Det bökas runt mycket därinne och mitt sf-mått är i dagsläget 37 cm. Jag mår bra i övrigt men sover dåligt och har ont av foglossning. Men försöker att hålla mig rätt så aktiv hemma med lite sysslor m.m. i hopp om att det kanske kan trigga igång en förlossning ^_^
  • MalynCazzandra
    Milla 79 skrev 2014-09-18 14:38:09 följande:

Jamen nu hände något intressant! När jag tränade på min crosstrainer för en timme sedan så började jag läcka fostervatten!! :)

Dock så har jag inga värkar än så jag tänker inte åka in till fl.

Frågan är hur länge det är ok att läcka fostervatten? Och undra hur länge det kan läcka vatten innan det har sätter igång på riktigt?

Wow spännande! :)

Jag vet dock inte hur länge det är okej att läcka fostervatten... Men värkarna borde ju snart dra igång då! :D Spännande!
  • MalynCazzandra
    Milla 79 skrev 2014-09-18 18:31:50 följande:

De vill att jag ska åka in och köra en ctg för att se till att bebisen är ok men jag har inte en enda värk än så det blir med all säkerhet hemgång igen sedan.

Vill inte bli igångsatt känner jag. Jag vill att det ska starta naturligt! Dumma crosstrainer!

Haha ja där ser man ju vad farliga crosstrainers är! :D Hoppas allt ser bra ut med bebis!
  • MalynCazzandra

Åh vad spännande att det är igång iaf och att du slipper gå längre än till lördag/söndag innan du får träffa din bebis! :D

• MalynCazzandra
    V79 skrev 2014-09-18 23:45:33 följande:

I måndags kl 9.38 kom våran lilla Max till världen med planerat snitt. Min första rekation var vad liten han är, är dom verkligen så små? Han var 2885 gram och 48 cm lång.

Grattis till lillkillen! :D

Hoppas ni alla mår bra!
  • MalynCazzandra
    Milla 79 skrev 2014-09-19 08:47:59 följande:
    Jag har fått sova några timmar och sitter nu och klockar oregelbundna värkar! Vissa är rätt kraftiga faktiskt så hoppet om en bebis idag finns i bakgrunden men känns skönt att ha en tid för igångsättning i morgon ändå.

Hoppas att det snart sätter igång för er andra också!! :)
    Åh härligt att det har satt igång såpass mycket att det känns som att slutet närmar sig :D

Själv så hade jag bara några förvärkar imorse men inget mer :/ Det känns just nu som att bebisen gillar att bo i min mage lite för mycket. Som att han inte vill flytta ut ;)
Svar på tråden Nån mer med bf runt den 15:e september som vill följas åt?