• V79

Nån mer med bf runt den 15:e september som vill följas åt?

Jag har bf den 15:e sep och vill gärna att bäbisen ska komma nu snart. Jag har haft en del komplikationer denna gång och ska slippa gå över tiden mer än 4 dagar, har bäbisen inte kommit innan den 19:e blir det snitt då. Vill verkligen inte bli igångsatt och är lovad att slippa det:)

• Svar på tråden Nån mer med bf runt den 15:e september som vill följas åt?
  • V79

Kul med samma bf:) vilken tur att du får snittet redan den 16:de. Har du några känningar på att förlossningen är på g? Jag har haft en massa förvärkar men inget som tyder på att förlossningen ska starta. Hade aldrig så kraftiga eller mycket förvärkar med mina andra barn men har gått över längre för varje gång, så jag räknar med att bäbisen kommer 19/9. Ska till läkaren imorgon och kolla med ul hur han ligger nu, även om han just nu ligger med huvudet neråt så kan han fort vända sig. Han har snurrat runt rätt ofta och ligger sällan mer än någon dag med huvudet neråt.

• V79

Jag har 4 barn och har fått dom på bf -9, +2, +6 och +6 dom två sista blev jag igångsatt med och med sista så var tappen helt omogen. Bm som var med under fl trodde att jag hade flera dagar till kvar innan fl skulle starta av sig själv.

Hur många barn har du?

• V79

Jag kan inte annat än hålla med, tiden går riktigt sakta:(

Jag har läkarbesök imorgon för lägeskontroll, men känns onödigt just nu när han ligger med huvudet neråt. Ska passa på att tjata lite mer om att få snitt tidigare när jag ändå måste åka in.

• V79

Kul med en till som har samma bf:) mina barn är 16 år, 14 år, 9 år och 18 månader. 3 pojkar och en flicka (14 åringen). Jag slutade jobba redan i v24 pga foglossning och ryggskott enligt hc läkaren men tror sjävl endast att det är foglossning. Har haft mer komplikationer under denna grav än tidigare som tur är så blir detta sista barnet för mig. Jag har bara kollat kön på rul med dom två sista och jag väntar inte helt oväntat en till pojke:)

Jag har packat lite saker än så länge till mig och bäbisen samt minsta storebror då jag tänkt att han ska sova på bb med oss om allt går bra. Jag har idag varit på läkarkontroll igen för ca 6 gången och fick se honom igen så längtan är stor. Vill dock att han stannar några dagar till så jag får mer klart innan han kommer. Har ni några namnförslag än? Vi har inte ett enda som känns rätt än, med dom andra hade vi namnen klara så när som på två att välja mellan när dom var födda. Sista hade vi nästan helt bestämt Vidar men han kändes inte som en Vidar utan fick reservnamnet Oscar.

• V79

Välkommen wizz och oplanerad:)

Jag känner mig också färdig med denna grav, hoppas den lilla kommer nästa vecka men tvivlar att det blir före den 19/9. Har ni allt klart inför förlossningen? Jag har inte tvättat upp alla kläderna eller babyskyddet än och inte heller bäddat åt bäbisen än. Men funderar på att låta han sova i min säng och dagtid i vagnen tills sängen jag beställt kommer, jag var för sent ute med att beställa sängen eftersom jag velat fram och tillbaka om sängen.

• V79

Jag har bara fått två olika en enligt sista mens och kubb 15/9 och enligt tidigt ul v 10+3 och rul bf den 19/9 men dom går efter kub här så den 15/9.

• V79

Mitt sf mått ligger strax över medelkurvan nu men låg i början på översta kurvan.

Usch:-/ idag är ingen rolig dag alls, har så ont i underlivet spec när bäbisen bökar runt. Känns som livmodern ska brista.

• V79

Har legat i feber och är så less på att vara gravid och inte kunna sova ordentligt. Vill gärna att det ska vara den 15/9 på måndag då jag har i planerat snitt om han inte kommit innan dess. Tror att bitar av slemproppen lossnat bara för att göra mig nervös inför vaginalförlossning, har gått över med 3 av 4 barn så han borde ju följa trenden tycker man plus att han ligger högt upp än med huvudet.

• V79

Idag har jag varit på inskrivning för planerat snitt på måndag den 15/9 och fick även en hinnsvepning men den gav inget så nu är jag rätt inställd på att det blir snitt på måndag.

• V79
    E2012smamma skrev 2014-09-13 02:43:11 följande:

För oss på tisdag ! Vart snittas du?

Jag snittas i Skellefteå, vars ska snittas?
  • V79

Nej, det är första gången. Jag har haft två enkla förlossningar men efter dom två första så har förlossningarna blivit värre och värre så nu vet jag inte om jag vågar mig på en vaginalförlossning igen.

• V79
    E2012smamma skrev 2014-09-13 09:01:24 följande:

Okej! Men vad skönt att du fick snitt beviljat :)

Ja det känns riktigt bra:)
  • V79
    Schnuffie skrev 2014-09-13 12:40:23 följande:

Hur har ni fått igenom snitt? Jag får vänta till 41+0 för att ens komma på ul för fostervatten och sen diskuteras igångsättning vid 41+2 med barnmorska och först DÄREFTER bokas det in med läkare... :/ känns som evigheter. Är i 40+4 nu...

Jag hade en lång och jobbig igångsättning förra förlossningen med hot om akut snitt redan ibörjan av igångsättningen. I slutet av förlossningen efter 26 timmar blev det riktigt akut att få ut bäbisen och jag hade ingen ork till krystvärkarna så läkaren var redo med sugklockan men på något sätt lyckades jag krysta ut honom. Han hade navelsträngen 2 varv runt halsen och den gick sönder och han var rätt medtagen dock så mådde han ändå bra, men jag upplevde hans förlossning väldigt jobbig psykisk ich att mina förlossningar blivit värre för varje gång. Ville verkligen inte från början föda som vanligt denna gång och fick träffa en bra läkare som jag pratat med och hon lyckades få mig så pass trygg att jag kan tänka mig att prova vanlig förlossning om det startar själv och allt flyter på bra. Läkaren lovade även att om det skulle bli några dagar övertiden så skulle jag få snitt på bf+3-4 och om igångsättning skulle behövas om den lilla inte mådde bra så skulle jag få snitt. Var på möte i v 38+3 för att få snitt tid och då hade dom planerade snitt redan på bf så jag fick en tidigare tid och får snittet redan den 15/9 om han nu inte kommer före.

Vi väntar en pojke till nr 4 i raden av pojkar.
  • V79
    Schnuffie skrev 2014-09-13 22:31:01 följande:

Ah! Jo det låter ju som en fullt rimlig anledning till att få planerat snitt. Förstår att det var jobbigt att bearbeta. Var nära akutsnitt vid ett tillfälle vid förra förlossningen pga fallande hjärtljud, och det är just den delen av förlossningen jag har haft svårt med i efterhand.

Hoppas att det går bra för dig och att du får snitt på måndag :)

Jag förstår vad du menar med hjärtljuden, mina två sista hade jag samma med. Hade din navelsträngen runt halsen? Dom är rätt bra på ge snitt här tydligen, både bm, aurora bm och läkaren har sagt att dom aldrig tvingar någon till vaginalförlossning så bara att veta det gjorde mig tryggare.
  • V79

I måndags kl 9.38 kom våran lilla Max till världen med planerat snitt. Min första rekation var vad liten han är, är dom verkligen så små? Han var 2885 gram och 48 cm lång.

• V79
    wiizz skrev 2014-09-19 13:50:10 följande:

Önska mig lycka till! Blir igångsatt imorgon!!

Lycka till wiizz:)
  • V79
    Milla 79 skrev 2014-09-20 05:41:43 följande:

Ja jösses! Nog kan det gå fort!

Vi kom in på för vid 13:30 och 15:32 kom våran Oliver! 3486kg och 49cm :) såååå underbart söt och helt fantastisk! Dock så förespråkar jag nog hellre något långsammare förlossningar så att det inte blir så himla intensivt. :)

Ett stort grattis till Oliver:)
Svar på tråden Nån mer med bf runt den 15:e september som vill följas åt?