Inlägg från: Milla 79 |Visa alla inlägg
  • Milla 79

Nån mer med bf runt den 15:e september som vill följas åt?

Hej!

Här har ni en till med BF 15/9 Solig

Har 2st barn sedan innan på 8 & 6 år. De kom på BF samt BF+2 så denna kan ju gärna få checka ut lite tidigare från mitt hotell!

Jobbar ni fortfarande?
    Jag jobbar ons-fre denna vecka, sedan ger jag upp! Glad

Jag har också haft sammandragningar sedan i somras men de har blivit starkare nu i veckan. Med de första två busarna minnas jag inte att jag kände några sammandragningar alls faktiskt så det får mig att fundera lite över hur förlossningen blir denna gång.

V79, du som har genomgått hela 4st förlossningar, hur har de skiljt sig åt?

• Milla 79
    E2012smamma skrev 2014-08-27 08:24:10 följande:

Jag slutade jobba 26/6.

semester sen föräldraledigt m storebror .

Nu har han börjar förskola förra veckan efter uppehåll så då har jag börjar ta ut dagar för bebisen :)

Ja jag var nog lite för kaxig när jag planerade tidigare i graviditeten. Jag önskar nog att jag gått hem lite tidigare Cool men nu har jag endast 2 dagar kvar! Toppen! Sedan kan han komma nääär han vill!
    Jag har i stort sett allt färdigt.
    Jag ska endast packa BB-väskan och tvätta upp lite babykläder som han kommer att få ärva från sonen.
    Hur har ni det? Är ni förberedda med allt vad det innebär? Solig
  • Milla 79

Ja jag har varit lika nyfiken vid samtliga av mina graviditeter så ja vi vet att det ligger en liten pojke där inne Solig

• Milla 79
    V79 skrev 2014-08-28 14:11:32 följande:

Välkommen wizz och oplanerad:)

Jag känner mig också färdig med denna grav, hoppas den lilla kommer nästa vecka men tvivlar att det blir före den 19/9. Har ni allt klart inför förlossningen? Jag har inte tvättat upp alla kläderna eller babyskyddet än och inte heller bäddat åt bäbisen än. Men funderar på att låta han sova i min säng och dagtid i vagnen tills sängen jag beställt kommer, jag var för sent ute med att beställa sängen eftersom jag velat fram och tillbaka om sängen.

Jag har köpt en sov-pöl så plutten kommer att sova bredvid mig i sängen i sitt lilla sackosäck liknande fågelbo :)  mysigt!
    Spjälsängen kommer väl upp efter några månader gissar jag på..

Åh i morgon jobbar jag min sista dag! Guuud så skönt! Vill ju inte vara helt slut ifall nu plutten mot all förmodan skulle titta ut tidigare Flört

Jag har fått så himla olika besked om BF under graviditeten så jag har verkligen ingen känsla av när han tittar ut.
    Räknar jag själv från sista mensdagen så är det 17/9.
    Går jag på KUB-testet så är det 15/9.
    Går jag på RUL så är det 27/9!!! (men de kontrollmätte efter 2v igen för att se att han växte och ville ändå behålla BF från KUB-testet.
    Det blir en överraskning helt enkelt Cool
  • Milla 79
    oplanerad skrev 2014-08-28 19:49:48 följande:
    Har också fått olika besked. Allt mellan 28 aug (idag!!!) och den 9 sep. De valde 9 sep då bebis är liten och ligger under snittet...
    Åh mitt SF-mått ligger under medel så det skulle inte förvåna mig om det blir 27/9 istället.. bläh!
  • Milla 79
    E2012smamma skrev 2014-08-28 21:21:28 följande:

Jag har fått samma på bägge ultraljuden men däremot så skulle det bli några dagar senare enl bim.

Men dom går på kuben här med även om det skulle diffat :)

Ja de verkar lita mest på kub testet och det passar mig bäst! ;)

Går jag efter RUL 27/9 så skulle jag ha blivit gravid 2 dagar innan jag fick plus på Stickan och det känns inte troligt.
  • Milla 79
    V79 skrev 2014-08-29 21:29:32 följande:

Mitt sf mått ligger strax över medelkurvan nu men låg i början på översta kurvan.

Usch:-/ idag är ingen rolig dag alls, har så ont i underlivet spec när bäbisen bökar runt. Känns som livmodern ska brista.

Ja jösses vad oskönt det kan vara nu i slutet! Det hugger och ilar där nere och att ta sig ur soffan eller sängen kräver noggrann planering :) men inga förverkar vad jag vet, endast lite mensvärk till och från och sammandragningar såklart men inget som gör ont direkt. Ska ge mig ut på en promenad snart.
  • Milla 79

Hej tjejer,

Jag mår faktiskt helt ok men såklart vore det skönt att få tillbaka sin kropp snarast!
    Var på shopping-runda med familjen idag och det krävs ju en del planering med toalettbesök och när vi kom hem så fanns det verkligen inga krafter kvar i denna kropp!

Men nu är det inte lång tid kvar!

Hade kraftiga och regelbundna sammandragningar härom dagen/kvällen men de var borta dagen efter sedan så han har nog inte bråttom ut.

• Milla 79
    wiizz skrev 2014-09-08 12:24:39 följande:

Endel av slemproppen gick för några timmar sedan!!! Åh vad jag hoppas!!

Vad spännande! Glad

Själv har jag inte lyckats se den där himla slemproppen med något av mina 2 tidigare barn så jag har inga förhoppningar på att se den denna gång heller.
    Dock så har jag tjocka vitaktiga flytningar idag (sorry för detaljerna) Cool men vet ej om det har med någon slempropp att göra.

Här är annarsden enda skillnaden från andra dagar att jag har haft sammandragningar på morgonen och över dagen i stället för på kvällen men vet ej om det betyder något såklart. Glad

I morgon bär det av till BM, ska bli spännande att kolla blodtrycket då det låg på 146/98 igår morgon (har lånat en elektrisk mätare av min pappa och hat lite koll de senaste månaderna av rent intresse).
    Jag ringde förlossningen men eftersom jag inte hade några andra konstiga symptom så avvaktar vi till mitt BM-besök.

Vill ha bebis nu!!!
    BF 140915
  • Milla 79
    Onix skrev 2014-09-08 17:04:11 följande:

Jag har BF 17/9 så hoppas det går bra att jag hoppar in här! Det här är mitt första barn och jag har inte några känningar att det skulle vara på gång. Har inte ens känt av någon sammandragning under hela graviditeten. Bebisen ligger med huvudet neråt men är inte alls fixerad så det känns som jag kommer gå över tiden.

Välkommen Onix! Glad

Mig veterligen så hade jag inga känningar av sammandragningar eller förverkar med mina 2 första barn men denna 3:e är helt annorlunda.
    Ska bli spännande att se om även själva förlossningen kommer att skilja sig från de 2st första. Hoppas inte i och för sig eftersom de två första gick jättebra. Solig
    BF 140915 barn nr3
Svar på tråden Nån mer med bf runt den 15:e september som vill följas åt?