realist14 skrev 2014-08-28 14:32:37 följande:
som tex?
Två händelser hände på akut mottagningen så det kan jag inte lasta min vårdcentral för men ändå.
Kom in två ggr akut på två dagar, då jag knappt kunde svälja och hade skit ont varje gång jag var tvungen att svälja. Svullnade upp i halsen. Den första idiot läkaren sa att de i hans hemland som får ont i halsen med mina symtom brukar värma mjölk och dricka varm mjölk med honung i och att det hjälper direkt. Jag tittade bara på honom och sa att jag behöver få medicin eller annan vård men han vägrade.
Åkte in igen dagen efter och fick träffa en annan kvacksalvare och denna sa ungefär samma, att ta ett glas med varmt vatten och hälla i 3-4 teskedar salt och låta skitet sakta rinna nerför i halsen. I mitt desperata tillstånd gick jag hem och provade detta flera gånger. Något av det vidrigaste jag tvingat i mig.
Tredje dagen var jag så svullen att jag nu hade svårt att andas. Vägrade åka tillbaka till samma ställe så jag åkte till min VC och när de såg mig fick jag en tid direkt, där var en underbar kvinlig läkare som såg hur illa jag mådde och hur ont i halsen jag hade och SÅG svullnaden som de andra missat, trotts att de tittat i halsen.
Fick en akut tid till ÖNH och opererades direkt för en stor och grov halsböld, en massa var åkte ut och jag fick antibiotika intravenöst för att döda de bakterier s. Ev fanns kvar i de mindre kärlen runt halsen.
Ja en pärs var det och detta hände mig för säkert tio år sedan så jag kan tänka mig att det ser ännu värre ut idag!
Tackar min lyckliga stjärna att jag inte besökt sjukvården sedan dess!