Inlägg från: LängtansBlåaBlomma |Visa alla inlägg
  • LängtansBlåaBlomma

Låt somalier arbeta som läkare, även om de saknar läkarexamen - bra eller dåligt förslag?

Målare, översättare, lastbilschaufför - javisst, det ska gärna bli enklare att validera vissa yrkeskunskaper. Men just läkare och andra legitimationsyrken NEJ.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • LängtansBlåaBlomma
    Mangbg skrev 2014-08-26 19:05:59 följande:

Ja det känns som en strålande idé att sätta en nyanländ bakom ratten på 70 ton som far fram på vägarna utan att kunna verifiera hans utbildning.

Validering i det fallet går inte till så.
  • LängtansBlåaBlomma

Grejen är att Somalia har inte såna långa utbildningar. Jag träffade en, nu minns jag inte om det var Somalia eller Eritrea, som var utbildad till barnmorska och det betydde 6 veckors utbildning. Stackarn kan ju knappt jobba som vårdbiträde här...

• LängtansBlåaBlomma
    Tom Araya skrev 2014-09-02 14:49:05 följande:

Kör på det!

Att det inte är svårt håller jag inte med om, även om du och jag inte kan se svårigheterna så måste de ju finnas om detta är ett problem man har haft svårt att lösa.

Vet du hur dyrt det skulle bli om man skulle öppna upp sån process för alla som hävdade att de har medicinsk utbildning utan bevis? Det är ungefär sådär det redan går till för dom MED papper på sin utbildning!
Svar på tråden Låt somalier arbeta som läkare, även om de saknar läkarexamen - bra eller dåligt förslag?