• Anonym

ansvar och resekostnader

Brumma skrev 2014-08-26 21:57:11 följande:
    Jag skrev att JAG tycker det känns självklart att man gör så. Inte att det ÄR självklart.
    Jo visst kan man tycka en massa men TS frågar vad som gäller. 

Umgängesföräldern hämtar och lämnar barnen. Thats it om man inte kommer överens. Det är just för sådana separationer detta finns nedskrivet.
  • Anonym

Tack för era svar! Fortfarande undrar jag om det finns nedskrivet någonstans att det är umgängesföräldern som ska stå för hämtning/lämning och i så fall vart?

Jag är absolut inte emot att mina barn ska träffa sin pappa men det kan inte ske på mer förlorad arbetsinkomst än vad det ändå kommer att göra. Min ekonomi är tyvärr redan ansträngd till det yttersta.

Mitt ex tjänar ca 1 1/2 ggr mer än mig och tycker att han har gjort sitt med att betala 1273:-/barn och att få ut en endaste liten krona utöver det kan jag bara glömma om jag inte drar det till rätten. Tyvärr kommer vi inte värst bra överens. Jag vill att vi går på samarbetssamtal på soc för att klargöra så allt går rätt till och för att undvika att han kör över mig vilket han är väldigt bra på men tyvärr vägrar han.

Han tycker att det är sååååå synd om honom eftersom han nu när han köper hus tillsammans med sin flickvän kommer att få det så knapert att de bara kan ha en bil vilket ju gör att han kommer att ha det sååååå svårt att kunna hämta och lämna sina barn men ska jag bli drabbad av/för det?

• Anonym

Just nu skiter jag i underhållet faktiskt. Jag tänker hålla till godo med 1273:-/barn då jag inte har orken att dra det till rätten. Det som jag anser är viktigt nu är att exet tar sitt ansvar för att träffa sina barn. Efter samtal nu på morgonen med försäkringskassan som bekräftade att det är exet som ska stå för ansvaret för hämtning och lämning. Jag ska i den mån jag har ekonomi och möjlighet hjälpa till men då får/kan det inte va så att jag ska behöva ta ledigt för hämtning/lämning.

Mina barn har rätt att få träffa sin pappa så mycket de vill men det är tyvärr svårt när deras pappa inte vill träffa dom...och sen säger han till barnen att det är mitt fel och att jag gör så att han inte har möjlighet att träffa dom.

Hur är man funtad som förälder när man inte vill göra allt för att få träffas och umgås med sina barn?

Hans senaste mothugg var att om inte jag hjälper till och ser till att barnen kommer till honom så får jag ta barnen 100%...

Han straffar ju inte mig för jag blir bara än mer glad som får umgås än mer med mina barn utan han straffar ju barnen och tar ifrån dom deras rätt att träffa sin pappa.

Svar på tråden ansvar och resekostnader