• mavidyz

Fler som planerar barn 2015?

FiiaN skrev 2014-09-15 09:52:00 följande:

Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10 
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10

Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt ;D
  • mavidyz

Kroppen kan ju vara riktigt jävlig ibland alltså! 
    Läst om så många som har så EXTREMA symptom men inte är det minsta gravida ;) Bara för att man vill så gärna och letar efter det. Skengraviditet är fan inte ok! :( 

Jag vill ha 2, kaaaanske 3 barn :)

• mavidyz
    Sarah1990 skrev 2014-09-15 20:41:53 följande:
    Vet du? Jag har varit skengravid två gånger! Det var helt sjukt!
    Fy, måste vara så jobbigt :O Jag hoppas att jag aldrig råkar ut för det.. :(
    Vad fick du för symptom då?
  • mavidyz
    Sarah1990 skrev 2014-09-15 22:38:04 följande:
    Haha alltså det var verkligen helt sjukt! Första gången var jag kanske 19-20 år och nu senast var för ca 1.5 år sedan. Hade spiralen då så förstod väl egentligen att jag inte var det men kunde ändå inte vara säker. Mådde illa på morgnarna, var sugen på skumma saker, trött och sov mycket, jätteömma bröst och bröstvårtor, humörsvängningar och jättekänslig, började gråta för ingenting, kissade oftare osv. Speciellt det där med ömma bröst var skummast! Dom svullnade, bröstvårtorna och vårtgårdarna ändrades (blev större) och hela brösten var jätteömma och gjorde ont.

Fick för mig saker och mim hjärna sa liksom till mig att JA! Du är gravid, det är ett barn i magen! Minns att jag även började drömma om det.

Hela situationen var bara så bisarr. Väntade in i det sista med test eftersom jag ibland fick min mens. Sa ett datum då jag skulle testa mig om ingen mens kom och då kom mensen dagen innan :p Alla symtom försvann med mensen!
    Usch, det är nästan otäckt! :O

Dumma dumma kropp :(
  • mavidyz
    NattaLind skrev 2014-09-16 08:22:32 följande:

Jag har aldrig haft mensvärk i hela mitt liv, men jag har fått för mig att min ägglossning kanske kan kännas som mensvärk?

Vet att jag "känt av något" några veckor innan mens ibland, och det har till och med "huggit till" när jag ibland ställt mig upp hastigt. Ibland kan jag också känna mig extra kissnödig fast jag inte är det. ÄL? :P

Absolut möjligt :) många känner ju av sin ÄL :)
  • mavidyz
    glaesir skrev 2014-09-16 08:38:00 följande:

phpTCGI7p91540.jpg

Tolkningshjälp! Har ju tagit ÄL test varje dag sen torsdags. Idag var det starkare än andra dagar! ÄL på g? Är ju inte som att de verkligen sku va ÄL, då ska de ju va starkare!

Med ÄL-test ska du ju mäta stegringen av ÄLhormonen (kommer inte ihåg vad just den heter) som stegras några dagar innan ÄL :) så det ska bli starkare och starkare fram till ÄL
  • mavidyz
    Sarah1990 skrev 2014-09-16 16:01:10 följande:

Förresten tjejer, hur gör ni?
    Jag försöker uppdatera min sambo om allt som händer och hur jag känner mig och liknande för att få honom att på något sätt känna sig delaktig. Förklarade för en stund sedan att jag vill att han ska kunna knyta an på något sätt också genom det jag berättar så han förstår processen och hur allt känns.
    Hur gör ni?

Min man har mest inställningen nu att det som händer det händer. Jag vill inte pusha för mkt så försöker att ta det lugnt till en början ;) (även om jag inte tänker på något annat, varken när jag är vaken eller sover!).
  • mavidyz
    Sarah1990 skrev 2014-09-16 16:01:10 följande:

Förresten tjejer, hur gör ni?
    Jag försöker uppdatera min sambo om allt som händer och hur jag känner mig och liknande för att få honom att på något sätt känna sig delaktig. Förklarade för en stund sedan att jag vill att han ska kunna knyta an på något sätt också genom det jag berättar så han förstår processen och hur allt känns.
    Hur gör ni?

... När jag väl blir gravid så kommer jag att försöka få honom så delaktig som möjligt! Det är ju inte bara jag som väntar barn :)
  • mavidyz
    glaesir skrev 2014-09-16 20:23:55 följande:

Nu fattar jag ingenting smile4.gif Tog ut p-stav 29/8, fick mens 1-4/9 och nu tagit ÄL test varje dag sen torsdags. Idag visade det lite utslag på det och nu ikväll då? LITE BLOD I TROSORNA! Vad är det nu på gång? Varför är det såhär??

Tror vissa kan få en liten blödning när ägget lossar. Men eftersom ÄL-testet bara visat svag låter det ju lite konstigt. Vilken tid på dygnet tog du testet?
  • mavidyz
    glaesir skrev 2014-09-16 21:04:19 följande:

Direkt när jag vakna imorse :/ Nå provar ta ett nytt imorgon bitti så får vi se :) Läste att vissa ger de bara utslag på några timmar, de ha ju gått ca 13h sen jag tog testet så:/

Dumma kropp! Vill bara ha facit ;)

Till skillnad från grav.test så tror jag att man ska ta ÄL-test på em? Kan testet varit svagt för att du tog det på morgonen?
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?