• Sarah1990

Fler som planerar barn 2015?

mavidyz skrev 2014-09-22 08:47:14 följande:
    Tråkigt med negativt test och ingen mens :(

Beställ hel billigare tester så känns det inte lika bortkastat :) jag beställer från billiga-tester.se :)
    Tack för tipset Mavidyz! Ska gå in där nu och kolla! :)
  • Sarah1990
    Therese2014 skrev 2014-09-22 09:29:57 följande:

Min syster har nu plussat, är så himla glad för hennes skull! Meeeen nu hoppas jag ännu mer att jag ska få ett plus om en vecka!:) hur går det för alla?

Ja tänk vad kul ifall det blev kusiner med mindre än en månad emellan varandra! :D
    Jag har beställt hem ett gäng ÄL- och graviditetstester nu från sidan mavidyz tipsade om så tänkte att jag ska börja testa med ÄL-stickor under nästa period för att se om jag faktiskt har ÄL eller ej.

Har dock inte fått min mens än så vet inte riktigt hur/när/om jag kan testa..

"Inget är som väntans tider" - kan ju inte bara göra annat än att hålla med! :P
  • Sarah1990
    Therese2014 skrev 2014-09-22 10:31:59 följande:
    Ja verkligen! Gud vad mysigt att vara höggravida samtidigt:)

Har tänkt att ta äl stickor nästa period jag med men det spelar inte så stor roll då sambon jobbar borta under veckorna, men vore ändå bra att ha koll:p

Men oj då kanske det redan har tagit sig då! :D När ska du testa då, vet du när du har bim? Tänkte testa nästa helg tror jag:)
    Ja verkligen superkul! :D Har en gammal klasskompis på fb som fått barn för några månader sedan och där hennes syster också fått barn, kanske skiljer 1-2 månader mellan dom och ser såå mysigt ut! Tänk jul och liknande när dom kan fira ihop! TomteHjärta
    Tror det ändå kan vara bra att kolla med ÄL-stickor just för att se om man ens har någon.. Det är lite därför jag vill testa, tror absolut inte att vi skulle "missa" ägglossningen utan mer för att se så att allt faktiskt fungerar, annars står man ju där och trampar runt BIM och hoppas trots att det faktiskt kanske inte ens är möjligt! :/

Grejen är den att testet jag tog idag var supernegativt! TROR att jag hade BIM i fredags men är inte riktigt säker än.. Tog ju ut spiralen för 5 veckor sedan nu så vet inte alls hur min kropp fungerar utan gick efter dedär "28 standard-dagarna" många räknar efter :)

Hoppas du får ÄL under helgerna framöver då! Hur länge har ni försökt? (förlåt om du skrivit redan men är så många att hålla koll på!)
  • Sarah1990
    NattaLind skrev 2014-09-22 11:07:54 följande:

Ja ni, uppdatering!

BIM den 30/9. Får hoppas att ÄL kommit igång! Känner dock som vanligt att något "pågår" därnere? Pulserar, sticker lite. Gissar väl på att det kanske är mens som förbereder sig? Haha, nej jag vet inte. Har nog haft det där pulserandet förr, vet dock inte varför det kommer MELLAN äl och mens (om allt nu är regelbundet)?

Men jag tror att jag är en skeptiker. Vill så gärna vara gravid men utläser minsta lilla tecken som "hittepå" :P

Haha feel ya! Gjort samma sak nu i en månad, illamåendet jag hade berodde ju till och med på magkatarren jag fick just på grund av alla tankar och inbillningar! ;p
    Håller verkligen tummarna för er nu och hoppas att allt kommer gå vägen! Skulle ju vara kul om i alla fall EN av oss lyckades den här månaden! ;)
  • Sarah1990
    Syrran86 skrev 2014-09-22 13:33:59 följande:

Sarah1990: hade du kopparspiral eller hormonspiral? För om du hade hormonspiral kan det ju tyvärr ta ett tag innan kroppen hittar sin "egen rytm" igen. Jag hade nog levt som vanligt med sex när man känner för det och sedan börja räkna efter första mensen. Hade du kopparspiral så borde ju menscykeln vara som den brukar.

Hade Mirena hormonspiral! :/ Barnmorskan sa dock att kroppen borde återgå till normalt direkt efter uttaget men det kanske inte alls stämmer på alla då?
  • Sarah1990
    Syrran86 skrev 2014-09-23 08:20:51 följande:
    Barnmorskan är säkert mer expert än vad jag är smile5.gif tänkte bara att innan jag fick mitt första barn hade jag P-ring, som också ger hormoner lokalt. Och då sa barnmorskan att det kunde ta 1-3 månader innan kroppen ställde in sig på normal cykel igen. Men för mig tog det sig direkt då så förhoppningsvis gör det så för dig med smile1.gif
    Men så kan det säkert vara! Känns liksom inte som om min kropp är återställd än! :/ Haft mensvärk rätt länge och känner av äggstockarna en hel del!

Trodde dessvärre att blödningen som kom några dagar efter uttaget var en riktig mens och att jag kunde börja räkna efter denna men vet faktiskt inte! Mina efterskickade ÄL-test får avgöra nästa period (när nu den perioden bestämmer sig för att komma :p)

Har du ett barn sedan innan? :)
  • Sarah1990

Jag blir gaaaalen! Igår morse fick jag världens mensvärk som gjorde mig illamående! Var jätteöm i högra äggstocken också av någon anledning. Var helt säker på att Stockholms blodbad skulle upprepas i mina trosor men NEJ - under dagen blev det bättre och nu idag verkar all smärta vara som bortblåst!

Dumma, dumma kropp som inte fungerar som jag vill!!

Hur går det för er andra?

• Sarah1990
    Syrran86 skrev 2014-09-24 12:58:08 följande:

Nu har jag bokat en tid för att ta ut min kopparspiral!! snart får jag också börja verkstaden!

Åh vad spännande! Lycka till! :D
  • Sarah1990

Åh vad trist att se att ni också har problem tjejer!
    Jag ringde 1177 idag för att rådfråga lite angående min egen situation - på fredag är det 6 veckor sedan jag fick min blödning efter uttaget av spiralen. Testade mig i morse bara för att se och gravtestet var såklart negativt men ÄL-testet visade att jag snart har ägglossning, tror jag?
    Sjuksköterskan på 1177 tyckte jag skulle avvakta 1 vecka och sedan söka för det ifall mensen då inte kommit.

FiiaN - var jobbig! Jag hade jätteont i mensmagen då jag fortfarande hade spiralen insatt och bara grät och nästintill gav upp. Till slut orkade jag inte längre och med sambons påtryckningar ringde jag 1177 och fick en tid på gynakuten eftersom det var typ en lördagseftermiddag, haha. Fick göra ett ultraljud där hon mätte mina äggstockar och bekräftade att allt såg bra ut. Det lugnade faktiskt även om hon var ganska irriterad på att jag sökt för just detta och fått komma hit (jag visste faktiskt inte att det var inbokat som en "akuttid" utan trodde det var någon jourmottagning bara).
    Fortsätter det så ring och säg att du vill ha en tid bara så att du kan just få bekräftat att allt är bra. Tycker oftast tjejer och de problemen som förknippas med just oss förminskas. Hade killar haft ont i ex prostatan eller testiklarna ja då jävlar hade dom fått en tid med grundlig undersökning!

Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?