Fler som planerar barn 2015?
Beställ hel billigare tester så känns det inte lika bortkastat :) jag beställer från billiga-tester.se :)
Min syster har nu plussat, är så himla glad för hennes skull! Meeeen nu hoppas jag ännu mer att jag ska få ett plus om en vecka!:) hur går det för alla?
Ja ni, uppdatering!
BIM den 30/9. Får hoppas att ÄL kommit igång! Känner dock som vanligt att något "pågår" därnere? Pulserar, sticker lite. Gissar väl på att det kanske är mens som förbereder sig? Haha, nej jag vet inte. Har nog haft det där pulserandet förr, vet dock inte varför det kommer MELLAN äl och mens (om allt nu är regelbundet)?
Men jag tror att jag är en skeptiker. Vill så gärna vara gravid men utläser minsta lilla tecken som "hittepå" :P
Sarah1990: hade du kopparspiral eller hormonspiral? För om du hade hormonspiral kan det ju tyvärr ta ett tag innan kroppen hittar sin "egen rytm" igen. Jag hade nog levt som vanligt med sex när man känner för det och sedan börja räkna efter första mensen. Hade du kopparspiral så borde ju menscykeln vara som den brukar.
Jag blir gaaaalen! Igår morse fick jag världens mensvärk som gjorde mig illamående! Var jätteöm i högra äggstocken också av någon anledning. Var helt säker på att Stockholms blodbad skulle upprepas i mina trosor men NEJ - under dagen blev det bättre och nu idag verkar all smärta vara som bortblåst!
Dumma, dumma kropp som inte fungerar som jag vill!!
Hur går det för er andra?
Nu har jag bokat en tid för att ta ut min kopparspiral!! snart får jag också börja verkstaden!
Hur går det för er tjejer? Händer det något? :)
Åh vad trist att se att ni också har problem tjejer!
Jag ringde 1177 idag för att rådfråga lite angående min egen situation - på fredag är det 6 veckor sedan jag fick min blödning efter uttaget av spiralen. Testade mig i morse bara för att se och gravtestet var såklart negativt men ÄL-testet visade att jag snart har ägglossning, tror jag?
Sjuksköterskan på 1177 tyckte jag skulle avvakta 1 vecka och sedan söka för det ifall mensen då inte kommit.
FiiaN - var jobbig! Jag hade jätteont i mensmagen då jag fortfarande hade spiralen insatt och bara grät och nästintill gav upp. Till slut orkade jag inte längre och med sambons påtryckningar ringde jag 1177 och fick en tid på gynakuten eftersom det var typ en lördagseftermiddag, haha. Fick göra ett ultraljud där hon mätte mina äggstockar och bekräftade att allt såg bra ut. Det lugnade faktiskt även om hon var ganska irriterad på att jag sökt för just detta och fått komma hit (jag visste faktiskt inte att det var inbokat som en "akuttid" utan trodde det var någon jourmottagning bara).
Fortsätter det så ring och säg att du vill ha en tid bara så att du kan just få bekräftat att allt är bra. Tycker oftast tjejer och de problemen som förknippas med just oss förminskas. Hade killar haft ont i ex prostatan eller testiklarna ja då jävlar hade dom fått en tid med grundlig undersökning!